Hvis vandet siver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.059 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

MIWULA

Kan man så godt være lidt i tvivl?? Tænker mere på om det godt kan sive meget lidt eller om det siver så meget at man lægger mærke til det??? Håber nogle kan svare på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Fru'Rugaard

Du kan sagtens mærke om det er vandet, du får ikke den der tissefornemmelse, også kan du jo også lugte og mærke det- ligemeget om det siver lidt eller meget, vil dit tøj jo blive vådt.
Jeg vågnede ved at jeg følte at jeg havde tisset, altså bare sån ligesom om at der var kommet lidt tis ud i trusserne, men så da jeg rejste mig, så flød vandet bare ud

Anmeld

25. februar 2011

Lisette 84

Min erfaring er at når vandet er gået, så er du ikke i tvivl......

Det andet kan være, den meget tynde udflåd....... den oplevede jeg også i et stykke tid op til mine fødsler, og jeg blav også i tvivl om det kunne være vandet.....

Jeg fik begge gange taget vandet på fødegangen, og når det sker, så siger det bare splask..... Så er man ikke i tvivl, men jeg ved faktisk ikke om der er andre der har erfaring med at det langsomt begynde at sive...

Held og lykke med det hele..

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

Lisette 84 skriver:

Min erfaring er at når vandet er gået, så er du ikke i tvivl......

Det andet kan være, den meget tynde udflåd....... den oplevede jeg også i et stykke tid op til mine fødsler, og jeg blav også i tvivl om det kunne være vandet.....

Jeg fik begge gange taget vandet på fødegangen, og når det sker, så siger det bare splask..... Så er man ikke i tvivl, men jeg ved faktisk ikke om der er andre der har erfaring med at det langsomt begynde at sive...

Held og lykke med det hele..

Ja det er oz det med tyndt udflåd jeg tænker men nu har jeg taget et bind på og det er noget med hvis det ikk siver ned i bindet er det udflåd og omvendt. ?? Sys jeg at jeg har hørt før.

Anmeld

25. februar 2011

sismofutten

Det er vidst meget forskelligt..

Jeg selv var gået på toilettet for at tisse, men da jeg var færdig, siv der stadig en smule ud - og jeg var faktisk rigtig meget i tvivl om hvad det var - men jeg tog et bind på, og en times tid senere var det pænt vådt og lugtede anderledes..
(Har lige fundet dette på nettet: Prøv at lugte til bindet. Fostervand lugter ferskt - ligesom sæd. Lugter bindet af urin, kan det være, at du ikke har kunnet holde på vandet. I slutningen af graviditeten er bækkenbundens muskler belastet af vægten fra livmoderen, og barnet trykker på blæren - og det gør, at en del gravide ikke kan holde på vandet.)

Spørg endelig, hvis det er :-)

Og så krydser jeg da ellers fingre for dig :-)

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

sismofutten skriver:

Det er vidst meget forskelligt..

Jeg selv var gået på toilettet for at tisse, men da jeg var færdig, siv der stadig en smule ud - og jeg var faktisk rigtig meget i tvivl om hvad det var - men jeg tog et bind på, og en times tid senere var det pænt vådt og lugtede anderledes..
(Har lige fundet dette på nettet: Prøv at lugte til bindet. Fostervand lugter ferskt - ligesom sæd. Lugter bindet af urin, kan det være, at du ikke har kunnet holde på vandet. I slutningen af graviditeten er bækkenbundens muskler belastet af vægten fra livmoderen, og barnet trykker på blæren - og det gør, at en del gravide ikke kan holde på vandet.)

Spørg endelig, hvis det er :-)

Og så krydser jeg da ellers fingre for dig :-)

Ja noget i den stil jeg tænkte. Tak for det. Har taget bind på så¨nu må vi se. Kunne være dejligt hvis jeg ikk gik over tid har nemlig termin imorgen. hehe

Anmeld

25. februar 2011

Marco2

Det kan sagtens sive uden du er klar over det. Mit vand sev stort set ikke, det kom kun ud når jeg hostede og rejste mig. Og så havde jeg en fornemmelse af at der kom mere vand ud når jeg tissede. Troede det gik i et plask eller at man skulle fylde et bind på en time eller lign. men det gjorde det ikke ved mig. Efter et par timer hvor jeg var i tvivl ringede jeg til FG og de sagde at det sagtens kunne være vandet og at det ikke nødvendigvis gik i en skylle. Det ku godt bare komme i meget små skyller som kom ud når jeg hostede eller fx rejste mig, eller når den lille møflede rundt.

Jeg var kun 37+3 så troede slet ikke det var vandet for havde bestemt ikke forventet at føde så tidligt. Fødte senere på aftenen med veer i mindre end 2 1/2 time hjemme på sofaen, så kryds for at du også snart føder 

Så man kan sagtens være i tvivl er min erfaring.

AG

Anmeld

25. februar 2011

Dorthe1986

Til fødselsforberedelsen fik vi at vide, at hvis man var i tvivl om det var vandet, der var begyndt at sive, så skulle man tage et bind på. Hvis det så efter en times tid, var blevet helt vådt, altså sådan tungt vådt agtigt, så var det vandet, men hvis det ligesom "lå ovenpå", så var det udflåd....

Anmeld

25. februar 2011

sismofutten

MIWULA skriver:

Ja noget i den stil jeg tænkte. Tak for det. Har taget bind på så¨nu må vi se. Kunne være dejligt hvis jeg ikk gik over tid har nemlig termin imorgen. hehe

Ja, det kunne jeg se :-)

Ellers kan du jo altid ringe til AOMA og snakke med dem, og så kan du jo undersøge dig - for hvis det er vandet der er begyndt at sive, skal du jo op og have lidt pencilin, og så skal fødslen jo også sættes i gang - men ingen grund til panik :-)

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

sismofutten skriver:

Ja, det kunne jeg se :-)

Ellers kan du jo altid ringe til AOMA og snakke med dem, og så kan du jo undersøge dig - for hvis det er vandet der er begyndt at sive, skal du jo op og have lidt pencilin, og så skal fødslen jo også sættes i gang - men ingen grund til panik :-)

Okey det vidste jeg ikk troede de ville sige til en man skulle blive hjemme og se om der kom veer og ville de se en igen efter nogle timer eller noget i den stil. hehe men ved jo ikk en skid det er min første gang jo. hiih men nu tror jeg lige jeg ser om der sker noget i det bind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.