Mange specielle spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.128 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2011

Kofoed.

Har mange spørgsmål, nu hvor der er to.

1, Hvor begyndte i, at få mave?

2, Hvor jeres de første børn, eller hvordan og hvorledes?

3, Hvornår fik i "første" plukkeve?

4, Hvornår mærkede i første gang liv?

5, Hvordan vil i føde/fødte i? - naturligt, PKS og smertestillede.

Har valgt, at man må svare anonym, da nogle beskytter deres idensitet mere end andre. Tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Martine

1. Jeg begyndte at få mave omkring 15.-16.uge (mener jeg).

2. Ja, det var mine første børn:-)

3. Plukkeveer vist allerede fra uge 20./21... det var ihvertfald noget før end jeg havde regnet med, og resten af graviditeten døjede jeg meget med plukkeveer. Bevægede mig som en olding allerede fra uge 24 :-S

4. Mærkede liv omkring uge 21.

5. Fødte ved (semi)akut kejsersnit.

Anmeld

24. februar 2011

Kofoed.

Martine skriver:

1. Jeg begyndte at få mave omkring 15.-16.uge (mener jeg).

2. Ja, det var mine første børn:-)

3. Plukkeveer vist allerede fra uge 20./21... det var ihvertfald noget før end jeg havde regnet med, og resten af graviditeten døjede jeg meget med plukkeveer. Bevægede mig som en olding allerede fra uge 24 :-S

4. Mærkede liv omkring uge 21.

5. Fødte ved (semi)akut kejsersnit.

Okay. Mange tak.

Måske er jeg lidt hurtig så, få det er mine første og man kan nemt se maven er større, Havde et bælte på nytårs aften, den var lukket i yderste hul og i mandags ville jeg have det på, men det kunne ikke engang nå hinanden mere, synes det er lidt voldsomt, hehe.

Anmeld

26. februar 2011

helora

1. Jeg tror jeg var 13-14 uger henne, da man ikke var i tvivl om, at det var en gravid mave og ikke bare deller.

2. Det var mine første (og sidste) børn.

3. Jeg tror jeg var i 24-25. uge, da jeg begyndte at få plukveer.

4. Omkring 19-20. uge.

5. PKS. Mine piger kom ud allerede i uge 35, da den ene ikke tog tilstrækkelig på.

Og tillykke med tvillingegraviditeten 

Anmeld

27. februar 2011

Faith

Jeg var ret langt henne før man kunne begynde at se jeg var gravid... Ca 22 uger.

Det er vores første, men forhåbentlig ikke sidste børn

Jeg begyndte at få plukkeveer i uge 16 og blev sygemeldt i uge 18

Jeg mærkede liv omkring uge 15 tror jeg.

Jeg gik spontant i fødsel i uge 33+3 og fødte almindeligt.

Anmeld

27. februar 2011

Mi

Jeg er meget slank, så man kunne meget hurtigt se at jeg var gravid.

De var mine første børn og vi har siden fået en lille pige mere. Nu er vi færdige med at få børn.

Jeg kan ikke huske hvornår plukveerne begyndte, men de var der konstant fra i hvert fald 20. uge.

Jeg kan ikke huske præcist hvornår jeg mærkede liv. Mener det var omkring 18. uge

Jeg gik i fødsel i uge 31+2 og fødte i løbet af få timer. Jeg fik ikke noget smertestillende, det gik alt for hurtigt til at de kunne nå at gøre noget som helst.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

27. februar 2011

Vial

Jeg fik mave omkring 14. uge.

Det er mine første børn, men håber at vi får en lillebror en dag.. Jeg har fået børnene alene. Næste gang kunne det være rart at have en mand med - ellers så holder jeg nok ved de her to.

Første plukve var omkring 18. uge

Jeg mærkede liv første gang på min fødselsdag. Der var jeg i 16. uge.

Jeg ville gerne have født naturligt. Min datter lå dog i underkropsstilling, så jeg skulle have planlagt KS d. 20. august. De små pomfritter havde dog andre planer, og mit vand gik 9. august om aftenen, da jeg lå og åd is på sofaen og så Amys Ret. Fødte ved akut ks lige over midnat.

Anmeld

27. februar 2011

Kofoed.

helora skriver:

1. Jeg tror jeg var 13-14 uger henne, da man ikke var i tvivl om, at det var en gravid mave og ikke bare deller.

2. Det var mine første (og sidste) børn.

3. Jeg tror jeg var i 24-25. uge, da jeg begyndte at få plukveer.

4. Omkring 19-20. uge.

5. PKS. Mine piger kom ud allerede i uge 35, da den ene ikke tog tilstrækkelig på.

Og tillykke med tvillingegraviditeten 

Kender godt det med deller istedet for flot graviditets mave.

Er der nogen speciel grund til, at du ikke vil have flere?

Anmeld

27. februar 2011

Kofoed.

MarianneSonne skriver:

Jeg er meget slank, så man kunne meget hurtigt se at jeg var gravid.

De var mine første børn og vi har siden fået en lille pige mere. Nu er vi færdige med at få børn.

Jeg kan ikke huske hvornår plukveerne begyndte, men de var der konstant fra i hvert fald 20. uge.

Jeg kan ikke huske præcist hvornår jeg mærkede liv. Mener det var omkring 18. uge

Jeg gik i fødsel i uge 31+2 og fødte i løbet af få timer. Jeg fik ikke noget smertestillende, det gik alt for hurtigt til at de kunne nå at gøre noget som helst.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Tak for svaret.

Hvor slemt er det, at føde naturligt?

Anmeld

27. februar 2011

Mi

Kofoed33 skriver:

Tak for svaret.

Hvor slemt er det, at føde naturligt?

Det er fantastisk   Det kan du godt glæde dig til. Jeg ønsker ikke flere børn, men jeg ville bare så gerne opleve flere fødsler.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.