Normal mave efter fødsel? (operation)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.784 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Den lykkelige

Tænkte på hvornår, jer der har født, fik den normale mave tilbage? Altså ved jo godt mange siger at den aldrig bliver det samme.. Men tænker hvor lang tid efter fødslen den blev som den er nu..?

Jeg skal nemlig have lavet en operation hvor et gammelt stort ar skal korrigeres.. Men vil jo først gå igang med det når "jeg ved maven er som den er" og den ikke bliver bedre..

Så hvor lang tid gik der før jeres havde trukket sig sammen igen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

LilleMor10

milopilo skriver:

Tænkte på hvornår, jer der har født, fik den normale mave tilbage? Altså ved jo godt mange siger at den aldrig bliver det samme.. Men tænker hvor lang tid efter fødslen den blev som den er nu..?

Jeg skal nemlig have lavet en operation hvor et gammelt stort ar skal korrigeres.. Men vil jo først gå igang med det når "jeg ved maven er som den er" og den ikke bliver bedre..

Så hvor lang tid gik der før jeres havde trukket sig sammen igen??

jamen ved hjælp af kost og motion så var den tilbage efter 7 måneder, nææsten,. den bliver nok aldrig helt den samme 

Anmeld

24. februar 2011

Den lykkelige

jamen ved hjælp af kost og motion så var den tilbage efter 7 måneder, nææsten,. den bliver nok aldrig helt den samme 

Ok..  Det var lang tid.. troede egentlig kun der gik nogle måneder indtil livmoder osv have trukket sig sammen..

Men jeg har nemlig 16 måneder inden operationen, men skal så også tabe 25 kg på de 16 måneder.. Men burde jo så sagtens kunne gøres..

Anmeld

24. februar 2011

StineW

milopilo skriver:

Ok..  Det var lang tid.. troede egentlig kun der gik nogle måneder indtil livmoder osv have trukket sig sammen..

Men jeg har nemlig 16 måneder inden operationen, men skal så også tabe 25 kg på de 16 måneder.. Men burde jo så sagtens kunne gøres..

Nu er det jo ikke kun sammentrækningen af livmoderen, der afgør om mave er tilbage i normal form... den største kamp er ofte de sidste par ekstra kg og huden der altså lige skal bruge lidt tid på at trække sig sammen igen.

Knus Stine.

Anmeld

24. februar 2011

dollygirl

milopilo skriver:

jeg fik min mave tilbage kort efter operationen altså kejsersnit .. det havde lidt hævelse efter operationen og alt det der sku ud efter en fødsel .. men cirka efter 1 måned så havde jeg min mave igen så det forskelligt fra person til person

Anmeld

24. februar 2011

Den lykkelige

StineW skriver:

Nu er det jo ikke kun sammentrækningen af livmoderen, der afgør om mave er tilbage i normal form... den største kamp er ofte de sidste par ekstra kg og huden der altså lige skal bruge lidt tid på at trække sig sammen igen.

Knus Stine.

Nej det rigtig det ikke kun er livmoderen.. men skrev bare "osv" så jeg mente det hele  Men altså det med de ekstra kg har jeg jo 16 måneder til.. Så håber amningen tager noget, selvom jeg kan høre det meget forskelligt fra person til person.. Også ellers lange ture med barne vognen indtil man må træne igen..

Anmeld

24. februar 2011

Den lykkelige

lillepuller skriver:

jeg fik min mave tilbage kort efter operationen altså kejsersnit .. det havde lidt hævelse efter operationen og alt det der sku ud efter en fødsel .. men cirka efter 1 måned så havde jeg min mave igen så det forskelligt fra person til person

Ja det nok meget forskelligt..  Kan se på dem jeg kender at nogen aldrig har fået deres mave igen.. men at en der f.eks. fik tvillinger har total flad mave nogle måneder efter og andre lige efter.. så det nok svært at give et præcis svar på..

Anmeld

24. februar 2011

dollygirl

milopilo skriver:

Ja det nok meget forskelligt..  Kan se på dem jeg kender at nogen aldrig har fået deres mave igen.. men at en der f.eks. fik tvillinger har total flad mave nogle måneder efter og andre lige efter.. så det nok svært at give et præcis svar på..

ja præcis .. så¨vi må håbe du også er en af de heldige

Anmeld

24. februar 2011

Den lykkelige

lillepuller skriver:

ja præcis .. så¨vi må håbe du også er en af de heldige

Ja håber jeg også..  Men det kommer nok også an på om man har fået strækmærker osv.. For så går der nok endnu længere tid.. Eller at det aldrig sker..

Anmeld

24. februar 2011

dollygirl

milopilo skriver:

Ja håber jeg også..  Men det kommer nok også an på om man har fået strækmærker osv.. For så går der nok endnu længere tid.. Eller at det aldrig sker..

ja det rigtigt .. men jeg ved heller ikk om det er fordi man har trænet meget før man blev gravid .. det gjorde jeg .. og havde en fast mave , det kan også være mavemusklerne har trukket maven ind igen ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.