25 år - mor og skal igang med uddannelse?! HJÆLP MIG!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

AnneBJ

Men da din indkomst falder, vil du have bedre mulighed for tilskud til institutionspasning, mulighed for boligstøtte i lejebolig og lignende. Og så er der jo også det almindelig SU lån på 2.800 kr. ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Sofia24

Ville lige skrive da jeg er "næsten" som dig

Jeg er 26, studerende, har barn og bor med min kæreste (som arbejder)....

Der er desværre ikke noget ekstra at komme efter i vores tilfælde - jeg får udbetalt 5249 kr/mdr

Du kan vælge at få SU-lån men det har jeg valgt ikke at tage, og derudover kan vi få tilskud fra kommunen til pasning (selvfølgelig afhængig af din kærestes indkomst)

Vil så også sige at vi klare os uden problemer  og vi har da også en villa vi bor i  

Bor du i lejebolig kan du sikkert få noget boligsikring...

Held og Lykke med uddannelsen

Anmeld

25. februar 2011

Kay

jeg ville lige undersøge det der med boligsikring før jg kaster mig ud i det...

for de punger ikke bare ud med det som de har gjort...

hvis du har "for mange" penge opsparet (mener det er 5000. kr), eller din kæreste tjæner for meget...

jeg boede sammen med en kæreste og selvom vi begge var studerende... så var der intet at komme efter i boligsikring... ved dog at satsen for boligsikring er større når man har barn... men tjæk lige inden du bare regner med noget

Anmeld

25. februar 2011

mama09

FrøkenHedegaard skriver:

Heej alle sammen..

ÅHHHA, jeg har besluttet mig for IKKE at komme tilbage på jobbet efter barsel.. Jeg starter istedet for på uddannelse!! PÅ TIDE

Jeg har nu siddet og tjekket SU´s hjemmeside ud, og jeg er så DÅRLIG til at tyde den!!

Hvad kan jeg få i SU når jeg er over 25 og ikke mindst har et bette barn??

Nogen som er LIDT klogere til det, end mig?

Krams Rikke