25 år - mor og skal igang med uddannelse?! HJÆLP MIG!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

AnneBJ

Men da din indkomst falder, vil du have bedre mulighed for tilskud til institutionspasning, mulighed for boligstøtte i lejebolig og lignende. Og så er der jo også det almindelig SU lån på 2.800 kr. ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Sofia24

Ville lige skrive da jeg er "næsten" som dig

Jeg er 26, studerende, har barn og bor med min kæreste (som arbejder)....

Der er desværre ikke noget ekstra at komme efter i vores tilfælde - jeg får udbetalt 5249 kr/mdr

Du kan vælge at få SU-lån men det har jeg valgt ikke at tage, og derudover kan vi få tilskud fra kommunen til pasning (selvfølgelig afhængig af din kærestes indkomst)

Vil så også sige at vi klare os uden problemer  og vi har da også en villa vi bor i  

Bor du i lejebolig kan du sikkert få noget boligsikring...

Held og Lykke med uddannelsen

Anmeld

25. februar 2011

Kay

jeg ville lige undersøge det der med boligsikring før jg kaster mig ud i det...

for de punger ikke bare ud med det som de har gjort...

hvis du har "for mange" penge opsparet (mener det er 5000. kr), eller din kæreste tjæner for meget...

jeg boede sammen med en kæreste og selvom vi begge var studerende... så var der intet at komme efter i boligsikring... ved dog at satsen for boligsikring er større når man har barn... men tjæk lige inden du bare regner med noget

Anmeld

25. februar 2011

mama09

FrøkenHedegaard skriver:

Heej alle sammen..

ÅHHHA, jeg har besluttet mig for IKKE at komme tilbage på jobbet efter barsel.. Jeg starter istedet for på uddannelse!! PÅ TIDE

Jeg har nu siddet og tjekket SU´s hjemmeside ud, og jeg er så DÅRLIG til at tyde den!!

Hvad kan jeg få i SU når jeg er over 25 og ikke mindst har et bette barn??

Nogen som er LIDT klogere til det, end mig?

Krams Rikke

jeg får 11 udbetalt og er sammen med min mand

Anmeld

28. februar 2011

Halbschön

Hejsa, jeg er lige blevet færdiguddannet, men var på SU inden da..

Du får de 5400(ca) og så kan du tage både alm. SUlån og supplerende forsøgerlån.. Jeg tog begge dele og endte ud med at have 9600 udbetalt... Det afhænger jo af dit fradrag...

Du kan så søge om friplads i daginstitution, og alt efter hvor meget din kæreste tjener få det... Jeg har en kæreste der har en god løn, så vi kan hverken få boligstøtte eller friplads.. (han er så desværre ludoman, så vi mærker det ikke rent økonmisk herhjemme at han har en god løn)

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Kay skriver:

hvis du har "for mange" penge opsparet (mener det er 5000. kr), eller din kæreste tjæner for meget...

jeg boede sammen med en kæreste og selvom vi begge var studerende... så var der intet at komme efter i boligsikring... ved dog at satsen for boligsikring er større når man har barn... men tjæk lige inden du bare regner med noget

Jeg undersøgte det og der måtte man have omkring 600.000kr stående uden det betød noget i forhold til boligsikring. Prøver lige at finde reglerne..

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Kay skriver:

Her var der noget og så kan man endda stadig modtage, der bliver bare regnet nogle procenter med som indkomst

Husstandens indkomst og formue
Alle indtægter i husstanden indgår i beregningen (2010):

• Løn (fratrukket arbejdsmarkedsbidrag)
  • Arbejdsløshedsunderstøttelse
  • Sygedagpenge
  • Uddannelsesstøtte
  • Kontanthjælp
  • Pension
  • Honorarer
  • Indtægt ved selvstændig virksomhed
  • Renteindtægter
  • Formue over 678.100 kroner (10% af formuen medregnes)
  • Formue over 1.356.300 (20% medregnes)

Anmeld

28. februar 2011

Nordvest

Men som klinikassistent er det kun det første halve år hvor du tager grundforløbet på teknisk skole at du får su. Derefter skal du i lære i 2 ½ år, hvor du får elevløn.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Øhm hvis man er over 25 år, er forsørger og understøttelses berettiget kan man få dagpenge under uddannelsen.

Det skal min mand her til april

Ingen af os anede af der var det tilbud, men nu har vi råd til at han kan få uddannelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.