Åh nej, Trøske!!! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Enayia

Liva har fået Trøske på t i tungen

Er lidt i tvivl om hvordan jeg lige gør. Har købt trøskesaft som jeg dupper på tungen med kanten af en stof ble.

Har fået af vide jeg skal forsøge at skrabe det vide af tungen, men det kan jeg ikke finde uad af, det går ikke af. Når jeg prøver (med stof ble eller vatpind) bliver hun rigtig rigtig ked af det og jeg hader mig selv for det.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, eller hvor ofte det stads skal på tungen. Nogle som har erfaring modtages med kyshånd.

Vi skal heldigvis til 5 ugers undersøgelse på mandag, så håber lægen kan hjælpe hvis ikke jeg finder ud af inden af at få det fjernet!

På forhånd tak til jer som gider svare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Clisolka

Enayia skriver:

Liva har fået Trøske på t i tungen

Er lidt i tvivl om hvordan jeg lige gør. Har købt trøskesaft som jeg dupper på tungen med kanten af en stof ble.

Har fået af vide jeg skal forsøge at skrabe det vide af tungen, men det kan jeg ikke finde uad af, det går ikke af. Når jeg prøver (med stof ble eller vatpind) bliver hun rigtig rigtig ked af det og jeg hader mig selv for det.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, eller hvor ofte det stads skal på tungen. Nogle som har erfaring modtages med kyshånd.

Vi skal heldigvis til 5 ugers undersøgelse på mandag, så håber lægen kan hjælpe hvis ikke jeg finder ud af inden af at få det fjernet!

På forhånd tak til jer som gider svare!

Uha ja, det har vi også prøvet her! 

SP sagde vi skulle prøve med alm. dansk-vand med brus, men det endte med at vi gik til lægen og fik recept på noget brentan 2% mundgel... 

Anmeld

24. februar 2011

Enayia

bb78 skriver:

Uha ja, det har vi også prøvet her! 

SP sagde vi skulle prøve med alm. dansk-vand med brus, men det endte med at vi gik til lægen og fik recept på noget brentan 2% mundgel... 

Jeg ville sådan ønske jeg kunne få fat i det i dag Men det kan jeg ikke nå!

Anmeld

24. februar 2011

Kruse90

Jeg søgte lige på google for at se hvordan det så ud, jeg blev jo nysgerrig da jeg aldrig har hørt om det før?

Hvad kommer det af ?

Håber i finder ud af det derhjemme

Anmeld

24. februar 2011

netdaddy

Vi døjede også med det med vores første barn og fik også brentan 2% til at behandle det.

Pokkers til stads at få fat på (trøsken).

Vi har heldigvis (7-9-13) ikke haft det med den lille endnu.

Anmeld

24. februar 2011

Clisolka

Enayia skriver:

Jeg ville sådan ønske jeg kunne få fat i det i dag Men det kan jeg ikke nå!

Dansk-vandet er også fint, men det tager ikke det hele. Isabella havde til sidst ude i gummerne 

Anmeld

24. februar 2011

Clisolka

Kruse90 skriver:

Jeg søgte lige på google for at se hvordan det så ud, jeg blev jo nysgerrig da jeg aldrig har hørt om det før?

Hvad kommer det af ?

Det er en hvid belægning der ligger sig på tungen/gummerne. Det ligner mælk 

Anmeld

24. februar 2011

Enayia

Kruse90 skriver:

Hvad kommer det af ?

Det er en svampe infektion i munden/svælget som ligger en plettet eller hvid belægning på tungen, som kan bredde sig til resten af munden.

Ved ikke helt hvordan de får de, man kan smitte dem selv, eller det kan komme hvis der er bakterier på f.eks sutten.

Har været så påpasselig med at skolde og koge alt, så ved ikke helt hvorfor eller hvordan hun har fået det. Men træls er det!

Anmeld

24. februar 2011

Kruse90

24. februar 2011

Enayia

netdaddy skriver:

Vi døjede også med det med vores første barn og fik også brentan 2% til at behandle det.

Pokkers til stads at få fat på (trøsken).

Vi har heldigvis (7-9-13) ikke haft det med den lille endnu.

ja det er noget træls noget er det!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.