Uh ja, velkommen i grød-junglen. Det er sgu så forvirrende! Men en ting vil jeg anbefale dig : Vent til han er mindst 5 måneder. Jeg var også helt vild for at komme igang, men det gav bagslag! Han havde så dårlig mave, at det halve kunne være nok. Vi holdt så en pause og startede så igen her da han var 5 måneder (1 måned siden). Nu kører det bare (sådan da).
Jeg giver ham majsgrød (hj.lavet) Meget simpelt - 2 dl vand, 2 spsk majsmel, røres sammen, koges et par minutter og så når den er kølet af, smider jeg MME pulver i der passer til vandmængden (lidt mindre, da noget af vandet fordamper) Så kommer jeg lidt hjemmelavet frugtmos på toppen og et glas vand til og det er bare lykken 
De første par gange, spyttede han det ud. Det er oftes ikke fordi de ikke kan lide det, men ganske enkelt fordi de ikke har prøvet det før og lige skal vænne sig til at spise af skeen.
Jeg synes helt klart, at det er bedst at lave grøden/mosen selv. Der er et hav af opskrifter på nettet, ellers kan du hente en pdf-fil fra Sundhedsstyrelsen der hedder noget i stil med Mad til Småbørn (det kan googles) Der er SÅ mange gode opskrifter og der står alt hvad du har brug for at vide. Og den koster gratis
Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej 
fra Tine
Anmeld