Grød tid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Fru'Rugaard

Mette88 skriver:

Det gør min dattter godt nok ikke.. Men der er jo også hirsegrød, som man kan købe.. det smager også bedre end risgrøden.. Min datter siger altid.. MMMMM.. MMMMMM.. Så ved man at hun kan li' det.. Når jeg giver hende det i glas, så skær hun godt nok ansigter, det er jo også lidt surt..

Jeg tror også at det er forskelligt fra barn til barn men hvis barnet har haft meget hård mave før, så er det nok en dum ide at starte ud med risgrød
Ja, det kan man købe, hirsegrød med pære/banan, det fik min datter, hun kørte bare træt i det, for det er det eneste hirsegrød man kan få, man kan ikke få med andre smag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

MetteMTH

Fru'Rugaard skriver:

Jeg tror også at det er forskelligt fra barn til barn men hvis barnet har haft meget hård mave før, så er det nok en dum ide at starte ud med risgrød
Ja, det kan man købe, hirsegrød med pære/banan, det fik min datter, hun kørte bare træt i det, for det er det eneste hirsegrød man kan få, man kan ikke få med andre smag.

Det syntes jeg også er lidt træls..

Anmeld

24. februar 2011

Zeus

MorTilMalene skriver:

vore lille Malene bliver 4 måneder på tirsdag... og jeg syntes godt nok ogs det er forvirrende.. men så fandt eg jo li den her hjemme side... 

http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm

håber du kan bruge den..

Hvis der står det her:

1 dl boghvedeflager/gryn 2-3 dl vand, Koges i 3 min. Tilsæt modermælkserstatningspulver svarende til vandmængden

Skal jeg så putte samme mængde pulver i, som hvis jeg lavede 200 ml MME? Altså en 5 skefulde? Lyder lidt vildt, så ved ikke om jeg tager fejl

Anmeld

24. februar 2011

Clisolka

Yikes, ja vi skal begynde på mandag, når SP har været her og tale med os om det. Nu går det lidt for hurtigt 

Anmeld

24. februar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg ville helt sikkert vente med grød, indtil søvn osv er forstyrret... og til de små drikker 1 L MME i døgnet...

og denne bog: http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

giver en masse nyttig info, også mht. opskrifter

Anmeld

24. februar 2011

TineA

Uh ja, velkommen i grød-junglen. Det er sgu så forvirrende! Men en ting vil jeg anbefale dig : Vent til han er mindst 5 måneder. Jeg var også helt vild for at komme igang, men det gav bagslag! Han havde så dårlig mave, at det halve kunne være nok. Vi holdt så en pause og startede så igen her da han var 5 måneder (1 måned siden). Nu kører det bare (sådan da).

Jeg giver ham majsgrød (hj.lavet) Meget simpelt - 2 dl vand, 2 spsk majsmel, røres sammen, koges et par minutter og så når den er kølet af, smider jeg MME pulver i der passer til vandmængden (lidt mindre, da noget af vandet fordamper) Så kommer jeg lidt hjemmelavet frugtmos på toppen og et glas vand til og det er bare lykken

De første par gange, spyttede han det ud. Det er oftes ikke fordi de ikke kan lide det, men ganske enkelt fordi de ikke har prøvet det før og lige skal vænne sig til at spise af skeen.

Jeg synes helt klart, at det er bedst at lave grøden/mosen selv. Der er et hav af opskrifter på nettet, ellers kan du hente en pdf-fil fra Sundhedsstyrelsen der hedder noget i stil med Mad til Småbørn (det kan googles) Der er SÅ mange gode opskrifter og der står alt hvad du har brug for at vide. Og den koster gratis

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej

fra Tine

Anmeld

24. februar 2011

CiSo

W.. skriver:

Uh ja, velkommen i grød-junglen. Det er sgu så forvirrende! Men en ting vil jeg anbefale dig : Vent til han er mindst 5 måneder. Jeg var også helt vild for at komme igang, men det gav bagslag! Han havde så dårlig mave, at det halve kunne være nok. Vi holdt så en pause og startede så igen her da han var 5 måneder (1 måned siden). Nu kører det bare (sådan da).

Jeg giver ham majsgrød (hj.lavet) Meget simpelt - 2 dl vand, 2 spsk majsmel, røres sammen, koges et par minutter og så når den er kølet af, smider jeg MME pulver i der passer til vandmængden (lidt mindre, da noget af vandet fordamper) Så kommer jeg lidt hjemmelavet frugtmos på toppen og et glas vand til og det er bare lykken

De første par gange, spyttede han det ud. Det er oftes ikke fordi de ikke kan lide det, men ganske enkelt fordi de ikke har prøvet det før og lige skal vænne sig til at spise af skeen.

Jeg synes helt klart, at det er bedst at lave grøden/mosen selv. Der er et hav af opskrifter på nettet, ellers kan du hente en pdf-fil fra Sundhedsstyrelsen der hedder noget i stil med Mad til Småbørn (det kan googles) Der er SÅ mange gode opskrifter og der står alt hvad du har brug for at vide. Og den koster gratis

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej

fra Tine

Åh, jamen så tror jeg helt sikkert jeg vil vente til han er 5 mdr.. Troede egentlig bare at det var ved 4 mdr alderen de anbefalede at han fik det? Men det er nu heller ikke fordi jeg ikke tror han blive mæt, jeg ammer ham fuldt ud og han virker mæt. Så det var mere fordi, at jeg troede 4 mdr, var tiden til at begynde.  

tak for råd! 

Anmeld

24. februar 2011

TineA

sophieamalia skriver:

Åh, jamen så tror jeg helt sikkert jeg vil vente til han er 5 mdr.. Troede egentlig bare at det var ved 4 mdr alderen de anbefalede at han fik det? Men det er nu heller ikke fordi jeg ikke tror han blive mæt, jeg ammer ham fuldt ud og han virker mæt. Så det var mere fordi, at jeg troede 4 mdr, var tiden til at begynde.  

tak for råd! 

Sundhedsstyrelsen anbefaler grød/mos fra 6 mdr Men de dør ikke af at blive præsenteret for det før. Men giv det en måneds tid til og nyd det (det er et stort arbejde) Og det var så lidt, er glad for, at jeg kunne hjælpe

Anmeld

24. februar 2011

MorTilMalene

Zeus skriver:

Hvis der står det her:

1 dl boghvedeflager/gryn 2-3 dl vand, Koges i 3 min. Tilsæt modermælkserstatningspulver svarende til vandmængden

Skal jeg så putte samme mængde pulver i, som hvis jeg lavede 200 ml MME? Altså en 5 skefulde? Lyder lidt vildt, så ved ikke om jeg tager fejl

ja det vil jeg tro.. det er hvad jeg har fået ud af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.