Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser..

Nu må jeg altså lige ud med det!

Jeg har en datter på 4 mdr & som alle nok ved kan det være svært at skulle underholde en på 4 mdr da hun ikke selv kan lege, men alligevel er for stor til ikke at lege! you know.

jeg går hjemme på barsel & der er jo nogle huslige ting der også skal gøres, men hun sover kun ca 1 time i alt om dagen, så meget af tiden skal gå på at "lege" med hende..

Men når der er noget jeg lige bliver nød til, Fx. at gå ud og tisse, eller tage noget at drikke ligger hun inde i sofaen bare & kigger, & jeg får så dårlig samvittighed, hun er ikke ked af det men hun ligger bare & kigger rundt , jeg har hængt legetøj & sådan noget op som hun kan kigge på men alligevel får jeg dårlig samvittighed over at hun bare skal ligge der helt selv!

det drejer sig måske om 10 min eller sådan noget men alligevel synes jeg det er synd fot hende, & jeg kan ikke beskrive hvorfor, fordi hun er jo ikke ked af det..

Er der nogle der har det som mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej tøser..

Jeg har en datter på 4 mdr & som alle nok ved kan det være svært at skulle underholde en på 4 mdr da hun ikke selv kan lege, men alligevel er for stor til ikke at lege! you know.

jeg går hjemme på barsel & der er jo nogle huslige ting der også skal gøres, men hun sover kun ca 1 time i alt om dagen, så meget af tiden skal gå på at "lege" med hende..

Men når der er noget jeg lige bliver nød til, Fx. at gå ud og tisse, eller tage noget at drikke ligger hun inde i sofaen bare & kigger, & jeg får så dårlig samvittighed, hun er ikke ked af det men hun ligger bare & kigger rundt , jeg har hængt legetøj & sådan noget op som hun kan kigge på men alligevel får jeg dårlig samvittighed over at hun bare skal ligge der helt selv!

det drejer sig måske om 10 min eller sådan noget men alligevel synes jeg det er synd fot hende, & jeg kan ikke beskrive hvorfor, fordi hun er jo ikke ked af det..

Du skal ikke have dårlig samvittighed .. Min sp fortalte mig jeg skulle ligge ham en halv time af gangen på legetæppet om dagen

Han er også 4 mdr, nu her

Anmeld

24. februar 2011

Rosa

Ork, tag den bare med ro. I den alder er det RIGELIGT at de kan få lov at ligge og kigge lidt rundt. Hun skal jo også lære den tilstand at kende som hedder kedsomhed - og at man sagtens kan ligge og hygge sig i sit eget selskab uden at der partout skal være underholdning i form af en voksen. Jeg kunne sagtens lade Jonte ligge ligeså stille længere end det du beskriver, og han havde det FINT med det og er det gladeste, mest trygge barn (siger vuggestuepædagogerne) de nogensinde har startet op... 

Tag den med ro - børn kan også blive overstimulerede hvis man er over dem hele tiden, og det er SUNDT for så små børn at få fred af og til 

Anmeld

24. februar 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Du skal ikke have dårlig samvittighed .. Min sp fortalte mig jeg skulle ligge ham en halv time af gangen på legetæppet om dagen

Han er også 4 mdr, nu her

okay tunsind tak, ligger han også bare & kigger rundt?

ved virkelig hvor den dårlige samvittighed kommer fra, for hun græder jo ikke eller noget..

Anmeld

24. februar 2011

serinasmor

hejsa ...

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at også lave huslige ting. for hende er det altså lige så fascinerende at mor laver mad, støvsuger og hænger vasketøj op som at mor vifter med en bamse. Hvis du fortæller hende hvad du laver og hvorfor imens vil det for hende være lige som at være i cirkus. Et lille barns verden er én stor leg og nyopdagelse. Jeg hæfter mig dog ved at hun ligger i sofaen mens du er på toilettet. Set fra mit synspunkt er hun ved at være for gammel til at kunne ligge selv på noget højt. Lige om lidt kan det tænkes hun begynder at trille (Serina trillede første gang som 4 mdr) .. så ned på gulvet på et tæppe med hende - gerne på maven og med et spejl eller andet spændende legetøj foran sig

ellers god dag

serinasmor

Anmeld

24. februar 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

okay tunsind tak, ligger han også bare & kigger rundt?

ved virkelig hvor den dårlige samvittighed kommer fra, for hun græder jo ikke eller noget..

Ja han ligger bare og pludre og puffer til sit legetøj .. Hvis der ik er noget legetøj gider han absolut ik ligge .. Der keeeder ham .. Men så længe der er legetøj er han glad

Har du ikke et aktivitets tæppe til hende ? Eller en kravlegård ?

Anmeld

24. februar 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Ork, tag den bare med ro. I den alder er det RIGELIGT at de kan få lov at ligge og kigge lidt rundt. Hun skal jo også lære den tilstand at kende som hedder kedsomhed - og at man sagtens kan ligge og hygge sig i sit eget selskab uden at der partout skal være underholdning i form af en voksen. Jeg kunne sagtens lade Jonte ligge ligeså stille længere end det du beskriver, og han havde det FINT med det og er det gladeste, mest trygge barn (siger vuggestuepædagogerne) de nogensinde har startet op... 

Tag den med ro - børn kan også blive overstimulerede hvis man er over dem hele tiden, og det er SUNDT for så små børn at få fred af og til 

ih tusind tak  dejligt med svar, for har ærligt tænkt meget over det..

har slet ikke tænkt på at de også skal lære at kede sig

tak

Anmeld

24. februar 2011

DLM

Anonym skriver:

Hej tøser..

hun kigger bare rundt og opdager verden tror ikke du skal være bange for hun ikke bliver underholdt nok

det kan være spændende at se mor både lægge vasketøj sammen og lave mange andre ting. det kan enda være rigtig spændende at komme ud på badeværelset og kigge hvor man måske ikke er så tit

Anmeld

24. februar 2011

DLM

Rosa skriver:

Anmeld

24. februar 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Ja han ligger bare og pludre og puffer til sit legetøj .. Hvis der ik er noget legetøj gider han absolut ik ligge .. Der keeeder ham .. Men så længe der er legetøj er han glad

Har du ikke et aktivitets tæppe til hende ? Eller en kravlegård ?

jo jeg har både kralve gård & legetæppe  men hun bliver STIK tosset hvis bare jeg så meget som tænker på at ligge hende derned, hun vil kune ligge i sofaen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.