Ægløsning m. Pergotime - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Nej nej nej, hvis du har en forstoppet æggestok er Pergotime ikke den rette behandling. Så er det videre til IVF. Jeg har selv gået hos Dr. Lund i Middelfart og det sagde han til mig, da jeg fik lavet en rutineundersøgelse af mine æggeledere. Har desuden en veninde, der også går der, og hun fik samme besked.

Hvad tænker han lige med de æg, der udvikler sig i den forstoppede æggestok?!!! - de vokser sig store, men de kan jo ikke komme ud og det vil jeg æde min gamle hat på ikke er sundt for dig!! Nej, hvor er jeg rystet altså!!

Jeg ville altså ikke tage de pergotime piller, hvis det var mig

Ej PUH nu bliver jeg sku nervøs altså 

Jeg kan ringe til ham gynækologen i Kolding i morgen tidlig 8-8.30!

Har lige afsluttet Pergotime (for første gang)!

Da jeg snakkede med min egen læge om bekymringerne og også bekymringen over at blive overstimuleret sagde han, jamen hvis du bliver overstimuleret så finder du ud af det. For så får du smerter fordi der kommer cyster på æggestokken som vokser ud  WHAT! 

Vil man virkelig tillade det????? C H O K !!!!!!!!!!

Ej nu jeg faktisk lige så ked af det som sur.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

nielsen80

Hvis jeg var dig ville jeg altså prøve at ringe nu - ved godt der ikke er telefontid, men det er jo ikke sjovt at skulle vente til imorgen..... Har selv gået ved din gynækolog i Kolding, hans kone sidder i recptionen - tror hun er lægesekretær - hun kan måske svare dig/ og/eller stille dig videre når der er tid.

Anmeld

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Ej PUH nu bliver jeg sku nervøs altså 

Jeg kan ringe til ham gynækologen i Kolding i morgen tidlig 8-8.30!

Har lige afsluttet Pergotime (for første gang)!

Da jeg snakkede med min egen læge om bekymringerne og også bekymringen over at blive overstimuleret sagde han, jamen hvis du bliver overstimuleret så finder du ud af det. For så får du smerter fordi der kommer cyster på æggestokken som vokser ud  WHAT! 

Vil man virkelig tillade det????? C H O K !!!!!!!!!!

Ej nu jeg faktisk lige så ked af det som sur.... 

Jeg kan godt forstå, du bliver både ked af det, sur og forvirret. Det er sgu heller ikke til at finde ud af. Umiddelbart ville jeg som det første ringe til din egen læge, og få ham til at lave en henvisning til den gyn i Kolding. For hvis du ikke har det, er jeg ret sikker på, de ikke bare vil udtale sig, når du ringer imorgen.

Så prøv din egen læge - sig han skal sende den i dag, fordi du gerne vil kunne ringe imorgen fordi du har ondt og er bange. Så skal han sgu tage dig seriøst.

Og det med at det kan sætte sig som en cyste er præcis det, du skal undgå. Synes godt nok du har fået en meget inkompetent behandling af både din egen læge og din gyn.

Op med humøret  - tænk på at nu kommer det til at ændre sig, og der skal IKKE gå 8 mdr. hvor I bare er overladt til jer selv. Så lidt positivt er der da i alt galskaben

Tanker herfra

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Jeg kan godt forstå, du bliver både ked af det, sur og forvirret. Det er sgu heller ikke til at finde ud af. Umiddelbart ville jeg som det første ringe til din egen læge, og få ham til at lave en henvisning til den gyn i Kolding. For hvis du ikke har det, er jeg ret sikker på, de ikke bare vil udtale sig, når du ringer imorgen.

Så prøv din egen læge - sig han skal sende den i dag, fordi du gerne vil kunne ringe imorgen fordi du har ondt og er bange. Så skal han sgu tage dig seriøst.

Og det med at det kan sætte sig som en cyste er præcis det, du skal undgå. Synes godt nok du har fået en meget inkompetent behandling af både din egen læge og din gyn.

Op med humøret  - tænk på at nu kommer det til at ændre sig, og der skal IKKE gå 8 mdr. hvor I bare er overladt til jer selv. Så lidt positivt er der da i alt galskaben

Tanker herfra

Har heldigvis fået henvisningen til ham i Kolding 

Er spændt på, at snakke med ham i morgen....

Tak for dine svar 

puh altså

Anmeld

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Har heldigvis fået henvisningen til ham i Kolding 

Er spændt på, at snakke med ham i morgen....

Tak for dine svar 

puh altså

Nåh, det var godt at høre Opdaterer du ikke lige imorgen, når du har snakket med dem? Hvis de altså overhovedet siger noget imorgen, når de ikke har set dig...

Og velbekomme med svarene

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Nåh, det var godt at høre Opdaterer du ikke lige imorgen, når du har snakket med dem? Hvis de altså overhovedet siger noget imorgen, når de ikke har set dig...

Jo det skal jeg nok gøre 

Jeg ringede derover i dag og spurgte om jeg kunne tale med ham inden jeg skulle derover. (tænk hvis han har samme indstilling som Fritz G. - så gider jeg sku ikke køre langt efter det, hellere finde en helt 3. så).

Sekræteren sagde han havde telefon-tid mellem 8-8.30 om morgenen 

Anmeld

1. marts 2011

Little ones

Hej piger.

Jeg har lige læst debatten igennem i forhold til gyn i esbjerg og jeres forskellige behandlinger, og er mildt sagt blevet en del skræmt.

Min mand og jeg har forsøgt at blive gravide i 7 mdr., og jeg har haft utrolig mange smerter i maven, specielt indenfor de sidste par mdr. Jeg er ikke gravid, og er blevet undersøgt ved egen læge, men fik henvisning og skal faktisk i dag til gynækolog i esbjerg, kongensgade.. Jeg ville egentlig bare lige bruge nettet til at læse om den undersøgelse jeg skulle igennem, men faldt så over jeres snak.

Jeg har lige snakket med min mand om, om jeg overhovedet skulle tage derned. Jeg tager derned i dag (han tager heldigvis med), og så er jeg super glad for at jeg har læst alt dette, så jeg ved hvad jeg skal spørge om, og hvad jeg ikke skal gå med til. Jeg vil være HELT sikker på alt, inden jeg går med til noget, og er jeg i tvivl, ringer jeg som det først i morgen til min læge, og får en ny henvisning til anden gyn. Har det faktisk skidt med at det nok er den samme som I taler om, og er lidt frustreret, specielt fordi jeg bøvler så meget med smerter i maven oveni at jeg også har piskesmæld og projekt baby ikke er lykkedes endnu. Så derfor prøver jeg det i dag, og må se hvad der sker. Men tusind tak for de mange oplysninger herinde, så må vi bare håbe på alt godt. puha..  

Pøj pøj til dig CmarianN - jeg håber du får en rigtig god behandling fremover, for det er jo en følsom ting for os kvinder, og det burde gynækologerne også at vide.

Anmeld

1. marts 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Hej sødte!

Beklager jeg ikke fik skrevet herinde efter jeg havde ringet til gyn. i Kolding. Men har lige haft super travlt siden.

Ham i Kolding sagde, at en anden faktor ved ikke at blive fulgt op på mht. pergotime er flerbørns-graviditeter  Tænk hvis jeg fik befrugtet 4 æg på en gang. Ej stress!

Jeg var på 11 dagen i min cyklus i Søndags, så hvis jeg skulle scannes ved ham, skulle det have været i går og det havde de ikke tid til. Derfor skal jeg ringe til ham så snart jeg får min mens næste gang og så skal jeg have tid til scanning på 11 dagen, for at se om tingene fungere osv.

Så dejligt der bliver gjort noget, men øv jeg skal med toget til Kolding for det 

Knus til dig 

Anmeld

1. marts 2011

CmarianN

Little ones skriver:

Hej piger.

Jeg har lige læst debatten igennem i forhold til gyn i esbjerg og jeres forskellige behandlinger, og er mildt sagt blevet en del skræmt.

Min mand og jeg har forsøgt at blive gravide i 7 mdr., og jeg har haft utrolig mange smerter i maven, specielt indenfor de sidste par mdr. Jeg er ikke gravid, og er blevet undersøgt ved egen læge, men fik henvisning og skal faktisk i dag til gynækolog i esbjerg, kongensgade.. Jeg ville egentlig bare lige bruge nettet til at læse om den undersøgelse jeg skulle igennem, men faldt så over jeres snak.

Jeg har lige snakket med min mand om, om jeg overhovedet skulle tage derned. Jeg tager derned i dag (han tager heldigvis med), og så er jeg super glad for at jeg har læst alt dette, så jeg ved hvad jeg skal spørge om, og hvad jeg ikke skal gå med til. Jeg vil være HELT sikker på alt, inden jeg går med til noget, og er jeg i tvivl, ringer jeg som det først i morgen til min læge, og får en ny henvisning til anden gyn. Har det faktisk skidt med at det nok er den samme som I taler om, og er lidt frustreret, specielt fordi jeg bøvler så meget med smerter i maven oveni at jeg også har piskesmæld og projekt baby ikke er lykkedes endnu. Så derfor prøver jeg det i dag, og må se hvad der sker. Men tusind tak for de mange oplysninger herinde, så må vi bare håbe på alt godt. puha..  

Pøj pøj til dig CmarianN - jeg håber du får en rigtig god behandling fremover, for det er jo en følsom ting for os kvinder, og det burde gynækologerne også at vide.

Hej med dig!

Det må da have været lidt af en kamel for dig at sluge, lige at læse denne besked inden du skal ind til Fritz. 

Nu er jeg da meget spændt på at høre hvordan det er gået dig. 

I hvert fald PØJ PØJ og håber på du får en god behandling 

Anmeld

1. marts 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Hej sødte!

Beklager jeg ikke fik skrevet herinde efter jeg havde ringet til gyn. i Kolding. Men har lige haft super travlt siden.

Ham i Kolding sagde, at en anden faktor ved ikke at blive fulgt op på mht. pergotime er flerbørns-graviditeter  Tænk hvis jeg fik befrugtet 4 æg på en gang. Ej stress!

Jeg var på 11 dagen i min cyklus i Søndags, så hvis jeg skulle scannes ved ham, skulle det have været i går og det havde de ikke tid til. Derfor skal jeg ringe til ham så snart jeg får min mens næste gang og så skal jeg have tid til scanning på 11 dagen, for at se om tingene fungere osv.

Så dejligt der bliver gjort noget, men øv jeg skal med toget til Kolding for det 

Knus til dig 

Hej søde,

Tusind tak for opdateringen. Det var dejligt at høre fra dig.

Jeg er glad for at høre, at ham i Kolding tog din henvendelse alvorligt og rådgav dig i telefonen. Og han har helt ret, puha hvis du fik befrugtet 4 æg på én gang, det ville jo helt vildt. Jeg tænkte godt på det, da vi skrev sidst, men ved siden af kræft i æggestokkene osv. så er det ikke er den værste komplikation forbundet med det, selvom det da ville være noget vildt.

Jeg synes, det lyder som en rigtig god løsning med, at du venter på din mens, og så går I i gang. I kan jo stadig sexe i denne cyklus og se, hvad der sker Du er jo blevet stimuleret, så hvis det ellers sidder i den rigtige side, så er der jo stadig en chance for, at det kan ske nu her 

Og ja, det er en lang tur til Odense i tog, men er sikker på det hele nok skal blive det hele værd

Knus til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.