Ægløsning m. Pergotime - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.891 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

CmarianN

Hej piger! 

Jeg har lige overstået min første Pergotime "behandling". 

Jeg har læst på nettet at ægløsningen vil finde sted mellem 4 og 10 dag....

ANDRE PÅ PERGOTIME - HVAD HAR I ERFARINGER MED???

Hvornår fik I ægløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Hej piger! 

Jeg har lige overstået min første Pergotime "behandling". 

Jeg har læst på nettet at ægløsningen vil finde sted mellem 4 og 10 dag....

ANDRE PÅ PERGOTIME - HVAD HAR I ERFARINGER MED???

Hvornår fik I ægløsning?

Jamen, skal du ikke skannes nu så, når du får pergotime? Jeg tog det fra dag 3-8 og blev så skannet for at se, hvor store æggene var blevet. Tror ægløsningen kom et par dage efter - ca. 12 dagen alt efter hvor godt behandlingen havde virket...

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Jamen, skal du ikke skannes nu så, når du får pergotime? Jeg tog det fra dag 3-8 og blev så skannet for at se, hvor store æggene var blevet. Tror ægløsningen kom et par dage efter - ca. 12 dagen alt efter hvor godt behandlingen havde virket...

NÆH det skal jeg IKKE - for så go er min gyn. nemlig (fornem ironien)...

Han har udskrevet Pergotime til mig til de næste 8 mdr. UDEN at ville følge op på om jeg bliver over/understimuleret og om det overhovet virker 

Anmeld

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

NÆH det skal jeg IKKE - for så go er min gyn. nemlig (fornem ironien)...

Han har udskrevet Pergotime til mig til de næste 8 mdr. UDEN at ville følge op på om jeg bliver over/understimuleret og om det overhovet virker 

Ej, det er altså uansvarligt!! Det mener jeg!! Man SKAL skanne og følge med, når man får ægstimulerende medicin. Synes altså du skal slå i bordet over for ham og forlange at blive skannet. Det kan jo også være at pergotime ikke er nok og du har brug for noget Gonal F også, og det finder I jo kun ud af ved en skanning. Synes da det er frygteligt, hvis du skal fylde dig selv med noget medicin i 8 mdr. som I slet ikke ved om virker....

Så ring du lige til ham og bed om en skanning

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Ej, det er altså uansvarligt!! Det mener jeg!! Man SKAL skanne og følge med, når man får ægstimulerende medicin. Synes altså du skal slå i bordet over for ham og forlange at blive skannet. Det kan jo også være at pergotime ikke er nok og du har brug for noget Gonal F også, og det finder I jo kun ud af ved en skanning. Synes da det er frygteligt, hvis du skal fylde dig selv med noget medicin i 8 mdr. som I slet ikke ved om virker....

Så ring du lige til ham og bed om en skanning

Det har jeg faktisk skrevet om i et af mine tidligere indlæg om en dårlige gynækolog i Esbjerg.

Jeg HAR ringet og kastet alle mine argumenter for en scanning i hovedet på ham.

1.) Får jeg den rette dosis

2.) Virker de overhovedet på mig

3.) Spild af 8 mdr. hvis et viser sig ikke at have effekt på mig

4.) Spild af penge

5.) Af princip vil jeg ikke fylde med mig unødvendig medikamenter

Til det fik jeg beskeden: Det vil vi ikke hjælpe dig med - det er ikke sådan vi gør det her - du må finde et andet sted så!

Dertil sagde jeg også, at man da brude følge op på sine patienter når man udskriver medicin til dem.

Så nu har jeg fået en henvisning til P.E.Ruhwald i Koling (har jeg også et indløg om) - ham skal jeg lige have ringet til!

Jeg er SÅ frusteret over det og føler mig SÅ magtesløs! 

Ville ønske man kunne KLAGE et sted!!!!

Anmeld

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Det har jeg faktisk skrevet om i et af mine tidligere indlæg om en dårlige gynækolog i Esbjerg.

Jeg HAR ringet og kastet alle mine argumenter for en scanning i hovedet på ham.

1.) Får jeg den rette dosis

2.) Virker de overhovedet på mig

3.) Spild af 8 mdr. hvis et viser sig ikke at have effekt på mig

4.) Spild af penge

5.) Af princip vil jeg ikke fylde med mig unødvendig medikamenter

Til det fik jeg beskeden: Det vil vi ikke hjælpe dig med - det er ikke sådan vi gør det her - du må finde et andet sted så!

Dertil sagde jeg også, at man da brude følge op på sine patienter når man udskriver medicin til dem.

Så nu har jeg fået en henvisning til P.E.Ruhwald i Koling (har jeg også et indløg om) - ham skal jeg lige have ringet til!

Jeg er SÅ frusteret over det og føler mig SÅ magtesløs! 

Ville ønske man kunne KLAGE et sted!!!!

Ej, jeg er simpelthen målløs over hans reaktion. Det er simpelthen uansvarlig lægepraksis, hvis du spørger mig.

Jeg håber meget, du kommer i den rette behandling i Kolding i stedet for, for det der er da ikke til at holde ud Er det pga PCO, du får pergotime?

Anmeld

24. februar 2011

otlitrom

Chewy skriver:

Ej, jeg er simpelthen målløs over hans reaktion. Det er simpelthen uansvarlig lægepraksis, hvis du spørger mig.

Jeg håber meget, du kommer i den rette behandling i Kolding i stedet for, for det der er da ikke til at holde ud Er det pga PCO, du får pergotime?

Meget enig.

Jeg tror slet ikke jeg ville turde at tage medicinen, hvis jeg ikke blev fulgt..

Jeg håber du kan kome igennem til det nye sted. Ring heller idag end i morgen, der kan være meget lang ventetid, desværre

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

Chewy skriver:

Det er jeg også selv... Og er SUPER træt af at skulle bøvle med at komme helt til Kolding nu (vi har ikke bil). Ham her i Esbjerg kan jeg bare cykle ned til.

Jeg har en venstre æggestok som et forstoppet + har ikke ægløsning (på den højre) hver måned 

Anmeld

24. februar 2011

CmarianN

kitty skriver:

Meget enig.

Jeg tror slet ikke jeg ville turde at tage medicinen, hvis jeg ikke blev fulgt..

Jeg håber du kan kome igennem til det nye sted. Ring heller idag end i morgen, der kan være meget lang ventetid, desværre

i will do so 

Tak!

Anmeld

24. februar 2011

Chewy

CmarianN skriver:

Det er jeg også selv... Og er SUPER træt af at skulle bøvle med at komme helt til Kolding nu (vi har ikke bil). Ham her i Esbjerg kan jeg bare cykle ned til.

Jeg har en venstre æggestok som et forstoppet + har ikke ægløsning (på den højre) hver måned 

Nej nej nej, hvis du har en forstoppet æggestok er Pergotime ikke den rette behandling. Så er det videre til IVF. Jeg har selv gået hos Dr. Lund i Middelfart og det sagde han til mig, da jeg fik lavet en rutineundersøgelse af mine æggeledere. Har desuden en veninde, der også går der, og hun fik samme besked.

Hvad tænker han lige med de æg, der udvikler sig i den forstoppede æggestok?!!! - de vokser sig store, men de kan jo ikke komme ud og det vil jeg æde min gamle hat på ikke er sundt for dig!! Nej, hvor er jeg rystet altså!!

Jeg ville altså ikke tage de pergotime piller, hvis det var mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.