Hvordan deler I rengøringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. oktober 2008

Rasmine

Her lægger Lars tøj sammen.

Ellers gør han som han får besked på.
(Kan godt selv tømme opvasker, men ellers er overblikket ikke helt på plads)
Feks. skifter han ikke sengetøj af sig selv, men gør det selvfølgelig hvis han får besked på det.

Han kan godt støvsuge selv, men det er når man begynder at kunne samle Charlie-hår nok til en evt. Barbie-pels.

Gider ikke det der "nå, så spiller jeg bare sur hvis ikke du kan fange et hint, og så må vi drukne i nullermænd-noget"
Synes måske bare det er lidt belastende at være igangsætteren altid?

Udover mit brok, er han super til at tage ungerne når han kommer hjem fra job.

Han er også super til at opvarte mig om aftenen, kører tit efter snold og noget.
:$(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

Mie A

Deler????

Her er det mor der klarer rengøring og tøjvask - har fundet ud af at det kræver mere energi at brokke mig end at gøre det hele selv - han gør det alligevel heller ikke, som jeg synes at det burde gøres :)

Knus Mie

Anmeld

2. oktober 2008

Astrid P

Vi gør som jer, Mette. Jeg sætter igang, og Anders følger ordrer. Jeg har efterhånden også lært at bede om det hvis jeg gerne vil have gjort fx badeværelset rent, for han ser det altså bare ikke af sig selv. Til gengæld er han vildt god til det og meget grundig, og han brokker sig aldrig når jeg beder ham om at gøre noget... Vasketøjet ordner jeg, også de fleste indkøb eftersom det er mig der har bilen hver dag og kommer forbi alle butikkerne. Madlavning er også oftest mig, men så er det Anders der bader og putter Smilla og derefter rydder han køkkenet op imens jeg læser lektier. Fra omkring kl. 20.30 er vi så klar til at holde fri begge to. Sådan fungerer det bedst her...

Anmeld

2. oktober 2008

Susan1978

uha her er det mig der er rodehovedet.

Jannik er ved at få pip at mit og ungernes rod og når han har sagt det mange gange, gør han ikke mere.

så får jeg et flip ind i mellem og får ryddet op.

Jeg klarer vasketøjet, for så får jeg det som jeg vil have det, vasketøjet hænger i klumper og tøjet er lagt sammen på en meget mærkelig måde, hvis det er jannik der gør det. :-o

Jannik støvsuger og vasker gulv, men støv ved han ikke hvad er, så det tager jeg..

vi plejer at være gode til at hjælpes ad, dvs vi tager en tørn på en 2 timer engang i mellem i weekenderne. Jeg rydder op, og tørre støv af også tager han gulvene..

mht badeværelset er det for det meste også mig, men gulvene tager jannik også der.

Alle de der mærkelige ting som rengøring af emhætte og bruseriste er også jannik.

Så ja jeg vil helt klart sige at vi deler. Heldigvis. og ja engang i mellem skal jeg da lige sige at vi skal hjælpes ad med at få huset på rette spor igen, men det har han det okay med.

Susan som hellere må arbejde videre.

Anmeld

2. oktober 2008

Tikki

Min mand er til systemer og han siger selv, han skal have præcise opgaver....så vi har lavet et skema, der hænger på køleskabet, hvor ALLE opgaver er opskrevet. Det er lige fra at gå ud med skraldespanden til at støvsuge. Og så har vi delt opgaverne ud på ugedage.

Feks. skal han lave madplan for ugen og handle ind til hele ugen, hver mandag. Jeg vasker så tøj ca. hver 2. dag.
Han laver mad mandag, torsdag, fredag og lørdag - jeg laver mad onsdag og torsdag og støvsuger.
Badeværelset har jeg, mens han har børnværelset og soveværelset at gøre rent på en bestemt dag i ugen osv osv.
Vi kører en 4-ugers turnus, for meget af det skal måske gøres 1 gang om ugen, mens at pudse vinduer godt kan gøres noget sjældnere ;) Og man må gerne bytte, hvis man ikke kan eller rykke det til en anden dag- mere fast er det ikke.

Så total struktur virker her....ellers bliver jeg indebrændt over at skulle hundse rundt med ham og synes han er doven og lad fordi han ikke ser det af sig selv......men det gør han ikke og så må vi jo finde på noget, der virker..og her er det så systemer, strukturering og total planlægning...gerne opstillet i grafer og tabeller..ha ha nærmest :D

Anmeld

2. oktober 2008

bette

vi deler opgaverne imellem os.. ellers ligner vores hjem noget bæ..

så vi har en plan over hvem der skal gøre hvad hvilken dag.

fx så tager jeg opvasken om mandagen.. han tager og svinger støvsugeren.
så støver jeg af næste dag og han ordner badeværelse.. osv osv..

så er vi fælles om at få vasket tøj og lagt det sammen..
og fælles om mikkelmanden.. selvom det ofte er steffen der tager ham om morgnen (da jeg skal tidlig på work) og mig der tager ham om aftnen og putter..

Anmeld

2. oktober 2008

Siber

Her deles vi også, men............

Andreas kommer til at blande vasketøjet, så det nogen gange bliver ødelagt, så nu har jeg sagt at det gør jeg! Han hænger også vasketøj op, så det bliver udnødvendigt krøllet, så den tjans har jeg også sagt at jeg tager mig af! Vi ligger vasketøj sammen, når det er nødvendigt, ingen hints der! Andreas laver mad, for det meste, og jeg vasker op, for det meste! Vi har rengøringskone, så vi gør rent når det er nødvendigt, ingen hints! Det er mig der ligger rent sengetøj på, Andreas hader det, Andreas slår græs, og ordner have, jeg hjælper til! Andreas er handy-manden, jeg hjælper til, har brug for hints! Andreas henter brænde, og jeg gør det når jeg er alene! Vi skiftes til at hente og bringe, skiftes til at smørre madpakker. Hjælpes ad med at rydde op, men det er mig der har styr på systemerne!

Ja så jeg synes vi deles og hjælpes ad!

KH Siber

Anmeld

2. oktober 2008

Nadi

Vi tager en tørn hver, men tror faktisk at det er Dennis der gør det meste. Men så laver jeg tilgængæld også det meste mad. Så her går det vist lige op.

-Nadia

Anmeld

2. oktober 2008

Grynt

jo jo her hjemme vi dele, jeg tager såmen det hele :'( Grynt, som er gift med jordens dejligste mand, men det er fandme ikke ham der opfandt støvsugeren (L) Han aner nemlig ikke helt HVAD den skal bruges til ;).......men så kan han så meget andet som øhhh altså uhmmmm øhhhh...må lige tænke lidt...nåhhhh ja lave skønne unger og spille dejlig musik (L)

Anmeld

2. oktober 2008

Tynen

Hvad er rengøring?!

(?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.