Hjælp!!! kan ikke mere!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.463 visninger
60 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

2721

Dette er nu mit sidste forsøg på at få hjælp!

Min søn på 8 mdr kan ikke finde ro til at sove. Han er et hyper sensetivt barn som aldrig nogen sinde har været god til at finde roen i sig selv hvis der er sket det mindste og søvn har ALTID været en kamp. Men nu er det så slemt at jeg ikke kan mere. Han "nægter" at overgive sig. Den eneste måde det kan lykkes (nogen gange) er i mine arme. Så sidder jeg der med ham mens han glider ind og uden af søvnen, mens han vrider sig, brøler, græder, skriger og sparker.. Ender ofte med at jeg ligger hele natten med ham tæt indtil mig med et fast tag om ham, mens han jævnligt går "amok" med brølen, sparken, græden og skrigen og skyden ryg. Han vågner ikke mens det forgår. Han er så træt, men kan/vil ikke sove. Barnevognen er heller ikke et hit længere, der var ellers en periode hvor det virkede ret godt.

Jeg/vi har brug for hjælp.
Nogen der har nogen ideer?
Spørg gerne hvis det er noget i vil vide som jeg ikke har fået med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

2721

Slet ingen der har nogen gode ideer?

Anmeld

23. februar 2011

Baby_girl2011

Puslingen skriver:

Min søn på 8 mdr kan ikke finde ro til at sove. Han er et hyper sensetivt barn som aldrig nogen sinde har været god til at finde roen i sig selv hvis der er sket det mindste og søvn har ALTID været en kamp. Men nu er det så slemt at jeg ikke kan mere. Han "nægter" at overgive sig. Den eneste måde det kan lykkes (nogen gange) er i mine arme. Så sidder jeg der med ham mens han glider ind og uden af søvnen, mens han vrider sig, brøler, græder, skriger og sparker.. Ender ofte med at jeg ligger hele natten med ham tæt indtil mig med et fast tag om ham, mens han jævnligt går "amok" med brølen, sparken, græden og skrigen og skyden ryg. Han vågner ikke mens det forgår. Han er så træt, men kan/vil ikke sove. Barnevognen er heller ikke et hit længere, der var ellers en periode hvor det virkede ret godt.

Min datter havde det samme problem da hun var lille..

Jeg fik et godt råd at lave en caroline rullepølse.. dvs at jeg tog henes dyne og rullede hendes faktisk ind i det, og så lagede jeg hende ned i sengen og nussede hendes mellem øjnen og sang for hende..  

Anmeld

23. februar 2011

birthee

Man kan få sådan en madras med en form for kugler i (mener jeg det er)... Den skulle virke beroligende at sove på... Måske der er andre der kan navnet, men mener man kan låne den gennem kommunen på hjælpemiddel centralen... Det er en madras der blandt andet bliver brugt til børn med ADHD, og som gør at de nemmere finder ro, da den "svøber" dem, hvis man kan sige sådan...

Unskyld, det er en dyne...

http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=458

Anmeld

23. februar 2011

2721

JessiMus skriver:

Min datter havde det samme problem da hun var lille..

Jeg fik et godt råd at lave en caroline rullepølse.. dvs at jeg tog henes dyne og rullede hendes faktisk ind i det, og så lagede jeg hende ned i sengen og nussede hendes mellem øjnen og sang for hende..  

Tak for svar. Den har vi prøvet. Han går bare helt amok og skriger endnu mere

Anmeld

23. februar 2011

Fam. Madsen

http://www.netsundhedsplejerske.dk/bogguide/index.php?option=laes&kat=B%D8RNS+S%D8VN&id=117

den her cd og bog har jeg og brugte den rigtig meget til min søn da han var lille lydene fra cd'en hjælp ham til og finde ro.. 

Anmeld

23. februar 2011

2721

birthee skriver:

Man kan få sådan en madras med en form for kugler i (mener jeg det er)... Den skulle virke beroligende at sove på... Måske der er andre der kan navnet, men mener man kan låne den gennem kommunen på hjælpemiddel centralen... Det er en madras der blandt andet bliver brugt til børn med ADHD, og som gør at de nemmere finder ro, da den "svøber" dem, hvis man kan sige sådan...

Unskyld, det er en dyne...

http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=458

Okay, ja det var da værd at se på. Bliver efterhånd dårlig bare af at høre en bay i tv'et

Anmeld

23. februar 2011

2721

Fam. Madsen skriver:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/bogguide/index.php?option=laes&kat=B%D8RNS+S%D8VN&id=117

den her cd og bog har jeg og brugte den rigtig meget til min søn da han var lille lydene fra cd'en hjælp ham til og finde ro.. 

Tak, vil prøve den

Anmeld

23. februar 2011

birthee

Puslingen skriver:

Okay, ja det var da værd at se på. Bliver efterhånd dårlig bare af at høre en bay i tv'et

Der er noget ventetid, hvis man skal låne den gennem kommunen, men man kan jo selv leje den... Hvis så det virker, kan man jo søge gennem kommunen om at låne den der...

Anmeld

23. februar 2011

Dinna88

Puslingen skriver:

Jeg ved at stressede personer får en dyne bestående af små bolde, nogle der minder om bordtennisbolde. Det skulle have en bestemt effekt. Har du hørt om dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.