Prævention, barn nr. 2 og andre tanker fra en middagspause..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

AnneBJ

DK skriver:

(det er vist noget med at så længe man ammer fuldt ud indenfor et interval på max 6 timer døgnet rundt, så får man ikke ÆL). 

Det har jeg aldrig hørt... Men hvis du tjekker det, vil jeg gerne opdateres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

DK

AnneBJ skriver:

Det har jeg aldrig hørt... Men hvis du tjekker det, vil jeg gerne opdateres

Uhh Anne. Altså jeg tjekker IKKE op på det, he he, men har nu heller ikke tænkt mig at bruge det som en præventions-metode, he he. Men jeg mener at have læst det i et svar fra en af de der SP til en bruger herinde. Det er den præventionsmetode man anbefaler i Afrika blandt andet, så de ikke får alt for mange børn. Jeg er helt sikker på at der stod at man skulle fuld amme, og at der ikke måtte gå mere end maks 6 timer imellem amningerne for at kroppen ved at den er på "fuld baby-tjans" og ikke skal lave en ny baby lige igen. Men det betyder jo så også at hvis baby begynder at sove igennem fra midnat til kl 7-8 stykker, eller hvis man af og til får barnet passet så går der jo hurtigt mere end 6 timer!

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

DK skriver:

Uhh Anne. Altså jeg tjekker IKKE op på det, he he, men har nu heller ikke tænkt mig at bruge det som en præventions-metode, he he. Men jeg mener at have læst det i et svar fra en af de der SP til en bruger herinde. Det er den præventionsmetode man anbefaler i Afrika blandt andet, så de ikke får alt for mange børn. Jeg er helt sikker på at der stod at man skulle fuld amme, og at der ikke måtte gå mere end maks 6 timer imellem amningerne for at kroppen ved at den er på "fuld baby-tjans" og ikke skal lave en ny baby lige igen. Men det betyder jo så også at hvis baby begynder at sove igennem fra midnat til kl 7-8 stykker, eller hvis man af og til får barnet passet så går der jo hurtigt mere end 6 timer!

Okay på dén måde... Nej så er det heller ikke brugbar metode herhjemme  

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.