Prævention, barn nr. 2 og andre tanker fra en middagspause..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

CA

Ja, Johannes har så sovet siden middag og når hus, vasketøj, frokost og alt det andet er ordnet, kommer man jo til at tænke- farligt måske

Når nu amning ligepludselig ikke er sikker prævention(), skal man jo til at finde ud af hvad der så er. Vi kørte sikre perioder før(som om man kan det!), hvilket resulterede i en ikke planlagt men meget ønsket og helt fantastisk Johannes!

Nu må vi nok ty til noget lidt mere sikkert... Men jeg er bare ikke meget for at fylde min krop med hormoner og kondom er simpelthen noget bras efter min mening! Hvad gør man så lige?? Forslag modtages med kyshånd Hvad gør i andre?

Jeg tænker også at p-piller er en dårlig idé når nu vi gerne vil have børn tæt på hinanden. Hvor lang tid før projekt babyer det ikke lige man skal stoppe med dem?

Vi har nogle venner som har en søn på 6 mdr. de har det som os - vil ikke bruge p-piller og hader kondomer, så de kørte sikre perioder - troede de. Hun er i 12. uge med barn nr. 2 fandt hun ud af i mandags!!!(hun ku ikke forstå hvorfor hendes ellers flade mave bare ikke blev flad igen) Jeg synes jo det er helt fantastisk og er vildt glad, men ved ikke hvordan jeg selv ville ta det hvis det var mig. Og det blir jo mig, hvis ikke vi finder ud af hvordan vi lige får planlagte børn

Jeg ved godt at vi lige har født og at de sidste venter spændt, og vi går og tænker KUN på det barn det hele drejer sig om lige nu, MEN hvornår har I i tankerne at den næste skal komme? I må da ha tænkt lidt over det

Ih hvor jeg kan tænke mange tanker når her ligepludselig er stille

Hyg jer med babyer og maver(hvis jer med maver stadig er i stand til at hygge jer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

AnneBJ

Mig med mave kan stadig hygge! Jeg har SLET ikke TID til at blive mor lige nu, pga. alt det råhygge jeg skal nå herhjemme!

Vi ved ikke helt hvornår nr. 2 "passer ind" her - forstået på den måde, at jeg VIL være færdig med min uddannelse, Jørn VIL have vi har hus og VI (øhh... jeg?) VIL giftes inden nummer to...

Min udd. er færdig i sommeren 13, og der håber jeg på et bryllup også - vores 5 årsdag falder nemlig en lørdag, og så skal den stakkels mand ikke til at lære endnu en dato Vi har forhåbninger om at købe hus i løbet af det næste 1½-2 år, men om de holder stik er lidt svært at spå om lige nu... 

Desuden vil jeg gerne have 3-3½ år mellem ungerne, i det omfang jeg selv kan være medbestemmende. Det har jeg altid gerne villet, og efter jeg er begyndt at læse til pædagog kan jeg også argumentere pædagogisk for det (dermed ikke sagt børn tager skade af mindre mellemrum - PÅ INGEN MÅDE! Søskende er en gave, altid!) Da den her graviditet har været så rådden som den har, ville jeg slet ikke magte at have en der hverken kan tale, gå, er renlig eller noget som helst, når jeg skal være gravid igen. Godt nok kan jeg ikke forlange at en 3 årig er renlig, af med sutten, sprogligt fantastisk osv., men de kan trods alt mere end en 1½ årig

Inden vi startede projekt baby tog jeg p-piller. Det havde jeg gjort i ca. 8 år. Jeg stoppede i januar 2010 - der var ikke flere på recepten, og det var mit "wake-up-call" til Jørn om, at NU ville jeg have børn, ville han ikke hed det kondom. Min menstruation kom som på klokkeslæt, præcis som inden jeg begyndte på p-pillerne. Dog var jeg vældig overrasket over, hvor meget jeg pludselig kunne mærke min krop... Især omkring ægløsning - altså jeg var overrasket over den mængde hormon jeg trods alt måtte have fået. 

I slut marts - efter 2 almindelige menstruationer - smed vi så kondomet, og d. 11. juli testede jeg positiv. Så 3 måneders forsøg + 2 måneders "afgiftning". Men da min cyklus var regelmæssig så hurtigt, tror jeg også det kunne være lykkedes hurtigere, hvis vi havde smidt kondomet - eller helt undladt det - tidligere.

Når jeg har født, og fået grønt lys af lægen til p-piller trods amning, så vil jeg have det igen. Jeg har gode erfaringer med dem, og de mindsker mine menstruationssmerter SÅ meget, og det vil jeg ikke undvære mod at tage heftige smertestillende piller 2-3 dage om måneden.

Ih, sikke en smøre, men det var altså lige mine tanker omkring det! Dejligt at Johannes er en engel og bare sover i dag!

Skal vi ikke snart se et par nye billeder?

Anmeld

23. februar 2011

Mettemus

Haha - ja, puha det er farligt at komme til at sidde stille og tænke! Netop derfor har jeg startet et større projekt (synes jeg i hvert fald selv) her i hjemmet der bl.a. indebærer nye møbler, nye farver og dvd'er, cd'er og bøger i alfabetisk orden

Men for lige at svare på dit spørgsmål:
Vi har ikke som sådan talt om nr. 2 endnu, andet end at vi helt klart skal have flere børn. En ting er dog rimelig sikker - jeg skal være færdig på mit studie først. Det drejer sig simpelthen om økonomi - jeg har ikke SU til at blive forsinket yderligere og ligemeget hvilket job Jens får, kan vi ikke leve på hans indkomst alene. Jeg har så tænkt at når jeg nu er færdig om 2½ år kunne det måske være smart nok at få nr. 2 inden jeg skal ud og søge arbejde. 2½ års mellemrum synes jeg er passende og det er også nemmere for mig at skulle søge arbejde med to børn end med et barn.

Men det er alt sammen bare løse tanker og slet ikke noget vi har planlagt endnu...

Anmeld

23. februar 2011

CA

AnneBJ skriver:

Mig med mave kan stadig hygge! Jeg har SLET ikke TID til at blive mor lige nu, pga. alt det råhygge jeg skal nå herhjemme!

Vi ved ikke helt hvornår nr. 2 "passer ind" her - forstået på den måde, at jeg VIL være færdig med min uddannelse, Jørn VIL have vi har hus og VI (øhh... jeg?) VIL giftes inden nummer to...

Min udd. er færdig i sommeren 13, og der håber jeg på et bryllup også - vores 5 årsdag falder nemlig en lørdag, og så skal den stakkels mand ikke til at lære endnu en dato Vi har forhåbninger om at købe hus i løbet af det næste 1½-2 år, men om de holder stik er lidt svært at spå om lige nu... 

Desuden vil jeg gerne have 3-3½ år mellem ungerne, i det omfang jeg selv kan være medbestemmende. Det har jeg altid gerne villet, og efter jeg er begyndt at læse til pædagog kan jeg også argumentere pædagogisk for det (dermed ikke sagt børn tager skade af mindre mellemrum - PÅ INGEN MÅDE! Søskende er en gave, altid!) Da den her graviditet har været så rådden som den har, ville jeg slet ikke magte at have en der hverken kan tale, gå, er renlig eller noget som helst, når jeg skal være gravid igen. Godt nok kan jeg ikke forlange at en 3 årig er renlig, af med sutten, sprogligt fantastisk osv., men de kan trods alt mere end en 1½ årig

Inden vi startede projekt baby tog jeg p-piller. Det havde jeg gjort i ca. 8 år. Jeg stoppede i januar 2010 - der var ikke flere på recepten, og det var mit "wake-up-call" til Jørn om, at NU ville jeg have børn, ville han ikke hed det kondom. Min menstruation kom som på klokkeslæt, præcis som inden jeg begyndte på p-pillerne. Dog var jeg vældig overrasket over, hvor meget jeg pludselig kunne mærke min krop... Især omkring ægløsning - altså jeg var overrasket over den mængde hormon jeg trods alt måtte have fået. 

I slut marts - efter 2 almindelige menstruationer - smed vi så kondomet, og d. 11. juli testede jeg positiv. Så 3 måneders forsøg + 2 måneders "afgiftning". Men da min cyklus var regelmæssig så hurtigt, tror jeg også det kunne være lykkedes hurtigere, hvis vi havde smidt kondomet - eller helt undladt det - tidligere.

Når jeg har født, og fået grønt lys af lægen til p-piller trods amning, så vil jeg have det igen. Jeg har gode erfaringer med dem, og de mindsker mine menstruationssmerter SÅ meget, og det vil jeg ikke undvære mod at tage heftige smertestillende piller 2-3 dage om måneden.

Ih, sikke en smøre, men det var altså lige mine tanker omkring det! Dejligt at Johannes er en engel og bare sover i dag!

Skal vi ikke snart se et par nye billeder?

Tak for smøren Det er altså rart med lidt samtale ind i mellem 

Jeg kan godt se at p piller er løsningen, men bare ordet "afgifte" kan få mig til at blive bange. Jeg er virkelig slet ikke tosset med ale de hormoner... 

Lyder som en god plan med bryllup på årsdagen - det må man sige er at tage hensyn til Jørn

Jo, I skal snart have billeder! Vi har mest nogen med "gæster" på så vil lige i gang med at få taget billeder af kun Johannes og vores lille familie... Mon man egentlig kan uploade film herinde? Han er virkelig skæg når han "snakker"

Nu begynder han at grynte... 

Anmeld

23. februar 2011

CA

Mettemus skriver:

Haha - ja, puha det er farligt at komme til at sidde stille og tænke! Netop derfor har jeg startet et større projekt (synes jeg i hvert fald selv) her i hjemmet der bl.a. indebærer nye møbler, nye farver og dvd'er, cd'er og bøger i alfabetisk orden

Men for lige at svare på dit spørgsmål:
Vi har ikke som sådan talt om nr. 2 endnu, andet end at vi helt klart skal have flere børn. En ting er dog rimelig sikker - jeg skal være færdig på mit studie først. Det drejer sig simpelthen om økonomi - jeg har ikke SU til at blive forsinket yderligere og ligemeget hvilket job Jens får, kan vi ikke leve på hans indkomst alene. Jeg har så tænkt at når jeg nu er færdig om 2½ år kunne det måske være smart nok at få nr. 2 inden jeg skal ud og søge arbejde. 2½ års mellemrum synes jeg er passende og det er også nemmere for mig at skulle søge arbejde med to børn end med et barn.

Men det er alt sammen bare løse tanker og slet ikke noget vi har planlagt endnu...

Uh det lyder som gode projekter! Jeg er også i gang med at tænke ny indretning, meeen det er vist dumt at gi sig i kast med, når jeg ikke ved hvor længe vi bor her endnu. Drømme må man vel godt

Løse tanker er også en god ting! Det er nemmere at planlægge senere når man har tænkt lidt forskellige tanker før..

NU skal han vist op siges det fra vuggen

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Tak for smøren Det er altså rart med lidt samtale ind i mellem 

Jeg kan godt se at p piller er løsningen, men bare ordet "afgifte" kan få mig til at blive bange. Jeg er virkelig slet ikke tosset med ale de hormoner... 

Lyder som en god plan med bryllup på årsdagen - det må man sige er at tage hensyn til Jørn

Jo, I skal snart have billeder! Vi har mest nogen med "gæster" på så vil lige i gang med at få taget billeder af kun Johannes og vores lille familie... Mon man egentlig kan uploade film herinde? Han er virkelig skæg når han "snakker"

Nu begynder han at grynte... 

Jeg kan sagtens følge dig! Har en veninde som har det på samme måde med p-piller, men jeg tør ikke bruge "sikre perioder" metoden, kondom er udelukket, og alt andet er der jo stort set hormoner i... Bortset fra pessar.. 

Godt du kan følge mig i hensynet, så er det ikke bare mig der er indbildsk når jeg synes det er en god ide

Du kan sagtens uploade videoer, men jeg ved ikke om det kræver plusmedlemsskab..?!

Anmeld

23. februar 2011

MorEllen

Jeg er helt enig med dig...kan heller ikke li' tanken om at fylde sin kropp med hormoner. I Norge (jeg er derfra) er der noget der hedder p-ring, som simpelthen er en silikonring med hormoner i, som sættes op i skeden, og bliver der i 3 uger, inden man skifter den i forbindelse med mens.. meget nemt og sikkert, og hormonerne virker jo kun lokalt. Ved ikke om man kan få det her i Danmark, men prøver at undersøge sagen Ellers kan man jo prøve spiral...

Vi vil gerne ha nr 2 når Marie er 2,5-3 år gammel

Anmeld

23. februar 2011

Mettemus

Ellen-mor skriver:

Jeg er helt enig med dig...kan heller ikke li' tanken om at fylde sin kropp med hormoner. I Norge (jeg er derfra) er der noget der hedder p-ring, som simpelthen er en silikonring med hormoner i, som sættes op i skeden, og bliver der i 3 uger, inden man skifter den i forbindelse med mens.. meget nemt og sikkert, og hormonerne virker jo kun lokalt. Ved ikke om man kan få det her i Danmark, men prøver at undersøge sagen Ellers kan man jo prøve spiral...

Vi vil gerne ha nr 2 når Marie er 2,5-3 år gammel

Den kan man godt få i Danmark og den er simpelthen genial! Jeg har brugt den i flere år og anbefaler den ved enhver given lejlighed - PRØV DET, PRØV DET!

Det er simpelthen SÅ smart! Sidegevinst er desuden at man næsten ikke bløder. Fra at vare ca. en uge varer min menstruation fra 1-3 dage. Man kan desuden tilmelde sig en sms-service så man får en besked når det er tid til at skifte/sætte en ny ring i. Eneste minus er at de er relativt dyre (i forhold til p-piller) - de koster ca. 100 kr. pr. stk. MEN! Det er billigere end en ny baby

Anmeld

23. februar 2011

DK

Uhh vi skal vist ikke have flere børn, så den side af sagen tænker vi ikke så meget over! Hvis jeg/vi nogensinde skal have flere så bliver det først om 7-10 år igen. (Jeg er jo ikke så gammel så jeg har jo masser af tid at løbe på) Det er ikke fordi jeg ikke gerne ville have en baby mere, det er mest fordi jeg helst ikke vil have 3 børn. Det er simpelthen for mange i forhold til hvad jeg vil med mit liv og med en forhåbenlig karriere de næste år. Der vil ikke være plads til at alle tre børn ville få  nok opmærksomhed og kærlighed i forhold til hvad jeg ser som minimum at et barn har krav på/behov for, og det vil simpelthen lægge ALT for meget pres på vores parforhold at skulle passe hver vores karriere og 3 børn! Jeg tror ikke at nogen af os i vores lille famillie ville blive lykkelige!

Jeg skal i gang med p-piller igen. Jeg har haft spiral før, men min livmoder er ikke god til spiral og de er faldet ud de gange jeg har haft det. Kondom duer ikke da jeg er allergisk overfor latex (man kan få latex fri, men de er MEGA dyre og af samme slags plastik/føles som en alm. ballon-plastik). Så nu må vi bare vente til min mens kommer, så jeg kan komme igang med pillerne igen. jeg er bange for at SÅ meget som Bimmeren spiser at min mens så ikke kommer i laaang tid (det er vist noget med at så længe man ammer fuldt ud indenfor et interval på max 6 timer døgnet rundt, så får man ikke ÆL). Indtil da må vi bruge gummiet og kun have sex sjældent, eller hoppe af i Roskilde (eller viborg som Mikkel sagde den anden dag, hmm... måske vi alligevel ikke skulle tage den løsning Den mand kunne fare vild i en telefonboks)

Knus

Anmeld

23. februar 2011

AA10

Jeg kan godt forstå du er nervøs ang prævention.. og kondom ja det er da yt nu er jeg så uheldig at jeg ikke kan tåle prævention har prøvet ALT og havde spiral før jeg fik min datter og det virkede eller ikke gyn. sagde at det kan være fordi jeg ikke havde fået børn så den vil jeg prøve nu her når jeg skal til lægen igen og så håbe at den fungere denne gang.. kunne det evt være noget..? held og lykke med det hele håber du/i finder en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.