Jeg tror jeg kan syge en hvilken som helst klynkende mand langt under bordet.
Jeg er helt svag og ligger bare og raller og har uhørt ondt af mig selv, samtidigt med, at jeg forestiller mig, at denne forkølelse bare er et lille forstadie, et symptom på den dødelige sygdom, der helt sikkert ligger til grund for, at jeg nu må ligge her.
Ikke nok med det. Når jeg så en gang hver fjerde time får stablet mig på benene for at stavre ud at tisse, får jeg nervesammenbrud over al rodet, som stakkels husbond har lavet i forsøg på at passe hus og vredt barn, der ikke forstår den ynkelige rallen fra soveværelset og så skælder jeg ud og raser til det sortner for mine øjne og jeg må gå i seng og sove igen. Når jeg altså har grædt længe nok over, hvor ond skæbnen er ved vores lille familie at tage mig i så ung en alder...
Jamen. Hvorfor kan jeg ikke bare ligge i min seng. Sove. Blive rask. Stå op. Hvorfor al den dommedagstankegang? Kunne man ikke forestille sig, at jorden ikke gik under, bare fordi jeg var ude af stand til at deltage i husførelsen et par dage? Kunne man måske ikke også forestille sig, at vi alle sammen overlevede, at alting ikke foregik på min måde i de dage?
I apparently think NOT.
Kh Birgitte - forkølet og forvrøvlet og lidet stolt af sig selv og med dårlig samvittighed over for dem, der forsøger at passe mig, når jeg er syg.
:$
Anmeld