SP besøg i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

DK

Så havde vi et kort besøg af SP i dag. Men alt er jo fint så det er nok godt nok. Den lille bandit vejer nu 5,250 gram! (altså jdm skrev 5260 ned, men hendes digitale vægte sagde altså 5250?!?) og han er 58,5 cm. lang! Ikke noget at sige til at str. 56 sleeet ikke passer. Jeg har næsten solgt det hele, der kommer en og henter en pose på fredag, og så gemmer jeg lidt til div. gravide veninder jeg har som venter drenge (og måske venter drenge).

Men status er altså at han har taget 1 kg. på siden han blev født for 3 uger og 6 dage siden! Og vokset 1,5 cm! Hvad skal det da ikke ende med

Han kan stadig godt græde/få lidt mavekramper i ca. 15 min efter han har spist. Det er fordi han spiser kæmpe håndværkerportioner og så sluger han det hele på 5 min! Han er også tit liiiiige ved at blive kvalt (gisper desperat efter luft og basker med arme og ben) men bliver alligevel rasende når jeg så lige tager brystet ud af munden på ham for at give ham 10 sekunders pause... grådig, grådig, grådig SP synes vi skal give ham lidt kamillethe når han græder pga ondt i maven. Bimmeren selv vil bare enormt gerne have liiiidt mere mad, men det er jo så bare en ret ond cirkel. Så nu prøver vi vist lidt mere konsekvent med kamilletheen!

Jeg har lige købt nyt tøj (eller gammelt er det vel så) af en bruger herinde og det glæææder jeg mig til at modtage med posten i morgen. Så har jeg været i Føtex og der havde de Ej sikke lej Bodyer med lange ærmer og heldragter til kun 75 kr. stykket!! BILLIGT!!! Der var desværre mest i pigefarver og i str. 50 og 56, men jeg fik da købt 2 ting i str. 62 og en ting i str. 68! Så hvis i også mangler lidt billig luksus derude, så må i afsted til Føtex og lede efter Ej Sikke Lej! 

Knus og kram!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Marco2

Hold da op han vil frem i verden. Det kan godt være han var lidt sen til at komme til verden, men nu sluger han da verden det bedste han har lært

Og så lang. ja, det var ikke længe du ku' bruge str. 56. Jeg var selv overrasket over at SMilla var vokset 5 cm på 3 uger. Så der går da heller ikke længe inden hun skal i en større størrelse. Og øvbøv for har lige købt sådan et lækkert sæt fra Norlie, som hun næsten ikke har været i. Det virker heldigvis lidt stort endnu, så hun kan bruge det lidt endnu.

Men godt med dejligt SP besøg. Hvornår skal du ha besøg igen? Her kommer min egen SP den 16. marts næste gang. Har haft vikar de to første gange, så det bliver dejligt at få min egen igen. Hende havde jeg ved Emily og var glad for hende.

AG

Anmeld

22. februar 2011

DK

Marco2 skriver:

Hold da op han vil frem i verden. Det kan godt være han var lidt sen til at komme til verden, men nu sluger han da verden det bedste han har lært

Og så lang. ja, det var ikke længe du ku' bruge str. 56. Jeg var selv overrasket over at SMilla var vokset 5 cm på 3 uger. Så der går da heller ikke længe inden hun skal i en større størrelse. Og øvbøv for har lige købt sådan et lækkert sæt fra Norlie, som hun næsten ikke har været i. Det virker heldigvis lidt stort endnu, så hun kan bruge det lidt endnu.

Men godt med dejligt SP besøg. Hvornår skal du ha besøg igen? Her kommer min egen SP den 16. marts næste gang. Har haft vikar de to første gange, så det bliver dejligt at få min egen igen. Hende havde jeg ved Emily og var glad for hende.

AG

Jooo det... Men Mikkel og hans fætre er også nogle ordentlige starutter, så han skal også igang hvis han skal følge med 

Hun kommer igen d. 31/3! Det er godt nok ikke super tit! Så hun var her på 10. dagen efter fødslen, igen i dag og så om en mdr. igen. Men hun har så åbenthus hver tredje torsdag hvor man kan komme hvis man har spørgsmål eller problemer eller bare lyst til kaffe og snak med andre småbørnsmødre!

Men om en uge skal vi jo så til besøg hos lægen. Det virker lidt tosset når nu SP lige har været her i dag! Altså så var det da næsten smartere hvis mit 8-ugers tjek og hans 5-ugers tjek kunne være samme dag!?!

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

ØJ en lille bassemand! Dejligt at han trives! 

Mht. vægten, så kan det jo være hun bare har skrevet forkert? Det gjorde min læge til mit første lægebesøg - der ER altså forskel på x,2 og x,8....!!! 

Knus

Anmeld

22. februar 2011

PeruBaby

Det var da en god vægt! Håber også at I får styr på hans "æde-flip", så han ikke skal have så ondt i den lille mave

Her vil jeg rigtig gerne snart have vejet Sofia på en rigtig baby-vægt igen... for nu har vi vejet hende (1. gang sammen med os og 2. gang uden baby, for at finde ud af hvor meget hun vejer) på vores badevægt og den siger altså 5,3kg baby. Det synes jeg er lidt vildt når hun for 3 uger siden vejede 3,8kg - så har hun taget 500g på i snit i de sidste 3 uger... det synes jeg næsten ikke kan passe, selvom jeg godt kan se at hun er vokset... Så nu må vi vist snart til en kontrolvejning

Men dejligt at Richard vokser godt derud af

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Hvor bliver han stor den "lille" Richard! Det varer ikke længe inden han er sådan en "lille fræk dreng der sidder ude i sandkassen og leger med en traktor", og dermed kommer Bimmerens overgang til Richard snaaart - det hele går så stærkt, det er helt vildt!

Håber kamilletheen kan afhjælpe mavekvalerne, det må ikke være rart når han klynker og man bare gerne vil gøre det han gerne vil have.

Jeg glæder mig til at se det nye tøj du har købt

Anmeld

22. februar 2011

DK

AnneBJ skriver:

ØJ en lille bassemand! Dejligt at han trives! 

Mht. vægten, så kan det jo være hun bare har skrevet forkert? Det gjorde min læge til mit første lægebesøg - der ER altså forskel på x,2 og x,8....!!! 

Knus

Klart! KÆMPE forskel! (mangler en "ALVORLIG" smiley her!)

Anmeld

22. februar 2011

DK

Det var da en god vægt! Håber også at I får styr på hans "æde-flip", så han ikke skal have så ondt i den lille mave

Her vil jeg rigtig gerne snart have vejet Sofia på en rigtig baby-vægt igen... for nu har vi vejet hende (1. gang sammen med os og 2. gang uden baby, for at finde ud af hvor meget hun vejer) på vores badevægt og den siger altså 5,3kg baby. Det synes jeg er lidt vildt når hun for 3 uger siden vejede 3,8kg - så har hun taget 500g på i snit i de sidste 3 uger... det synes jeg næsten ikke kan passe, selvom jeg godt kan se at hun er vokset... Så nu må vi vist snart til en kontrolvejning

Men dejligt at Richard vokser godt derud af

Ja det kan jeg godt forstå! Jeg tror også at badevægten runder op eller ned! Vi vejer Bimmeren på vores brevvægt når vi bliver for nysgerrige herhjemme! Har du sådan en så kan du jo prøve det? Ellers må du på posthuset og spørge om de vil veje hende dernede Jeg tror godt det kan lade sig gøre at tage 500 gram på om ugen, men i flere uger i træk?? Det ved jeg ikke helt!! Det er i alt fald så GODT NOK MEGET, he he!

Anmeld

22. februar 2011

DK

Hvor bliver han stor den "lille" Richard! Det varer ikke længe inden han er sådan en "lille fræk dreng der sidder ude i sandkassen og leger med en traktor", og dermed kommer Bimmerens overgang til Richard snaaart - det hele går så stærkt, det er helt vildt!

Håber kamilletheen kan afhjælpe mavekvalerne, det må ikke være rart når han klynker og man bare gerne vil gøre det han gerne vil have.

Jeg glæder mig til at se det nye tøj du har købt

Ja han er dælme snart en Richard! Nu hvor han også har fået "lunger" og kan skrige rasende, så er der kommet lidt mere "mand" i ham og ikke så meget baby-klump længere! Er det forkert at man også synes ens baby er meeeega nuttet med nedadrettede mundvige, rød i hovedet og og kæmpe vræl? Jeg føler mig lidt som en dårlig mor når jeg går rundt med stor-skrigende baby og smiler/smågriner imens fordi jeg synes han er så sød og sjov Altså, skal man ikke helst have bekymrede rynker i panden og tage det DYBT seriøst??

Jeg vil med glæde vise frem! Jeg købte jo faktisk også noget til dig... men det kan du se og få torsdag!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ja det kan jeg godt forstå! Jeg tror også at badevægten runder op eller ned! Vi vejer Bimmeren på vores brevvægt når vi bliver for nysgerrige herhjemme! Har du sådan en så kan du jo prøve det? Ellers må du på posthuset og spørge om de vil veje hende dernede Jeg tror godt det kan lade sig gøre at tage 500 gram på om ugen, men i flere uger i træk?? Det ved jeg ikke helt!! Det er i alt fald så GODT NOK MEGET, he he!

Eller en bagevægt Dog, kan jeg godt se humoren i at møde op på posthuset, afklæde baby til ble og så be' om en vejning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.