Kan det være rigtigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

XXSS

victoria2008 skriver:

Godt med sveskegrød og rosiner. Ikke rugbrød med kerner, godt med vand.

Små babyer og børn frem til de er et års tid må ikke få særlig mange rosiner da de kan indeholde svampe - jeg mener det svarer til 5 g om dagen eller ugen kan ikke helt lige huske det.. men noget i den stil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

XXSS

Dorthemuzz skriver:

Han får sveskemos hverdag

Han er ikke så god til det med rosiner endnu..

Han får så meget vand jeg kan komme i ham..

Han må hellere ikke få særlig mange rosiner... Men hvor det da synd for ham - jeg forstår ikke, at de ikke kan give ham noget andet eller få det undersøgt

Anmeld

23. februar 2011

klmf

Du kunne overveje zoneterapi, det kan virkelig sætte fut i det!

Anmeld

23. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Dorthemuzz skriver:

Hvor er jeg bare ked af det på min søns vejne

Sagen er den at William har haft/har forstoppelse siden han var 5 mdr og bliver snart 8 mdr..

Han får Movicol ½ brev gange 2 om dagen.. Men det hjælper bare ikke en skid..

Lægen siger han bare så skal blive ved med at få det..

Kan det virkelig være rigtigt der ikke kan gøres noget.. William har jo ondt og meget tit hård afføring...

Lyder til at han ikke for nok aff pulver. 

Blander du det op i den rigtige mængde væske? For både for lidt og for meget gør at det  ikke virker optimalt.

Har du kørt en omgang udtømning? Altså hvor han får en høj dosis, til man fysisk i ble kan se at klumpen bliver opløst.

Frederic får det der hedder moxalole og han får 1 brev om dagen, blandet i 125 ml væske.  1 brev af hans svarer til 2 breve movicol. Det har han snart kørt med i 17 mdr nu. 

0-7 mdr; svesker - kiwi mm.

8-12 mdr; laktulose

13- idag 29 mdr; moxalole.

Vi kører det i samarbejde med børne amb i kolding og kan til hver en tid ringe til 'hans' aff sygeplejeske og snakke om dosis - aff mm.

Anmeld

23. februar 2011

MinWilliam

Mor til Frederic skriver:

Lyder til at han ikke for nok aff pulver. 

Blander du det op i den rigtige mængde væske? For både for lidt og for meget gør at det  ikke virker optimalt.

Har du kørt en omgang udtømning? Altså hvor han får en høj dosis, til man fysisk i ble kan se at klumpen bliver opløst.

Frederic får det der hedder moxalole og han får 1 brev om dagen, blandet i 125 ml væske.  1 brev af hans svarer til 2 breve movicol. Det har han snart kørt med i 17 mdr nu. 

0-7 mdr; svesker - kiwi mm.

8-12 mdr; laktulose

13- idag 29 mdr; moxalole.

Vi kører det i samarbejde med børne amb i kolding og kan til hver en tid ringe til 'hans' aff sygeplejeske og snakke om dosis - aff mm.

Lægen siger til mig at han får det movicol han må få i hans alder..

Nej han har ikke fået kørt en udtømning..

Jeg vil prøve at købe Kiwi til ham og se om det hjælper..

Anmeld

23. februar 2011

KarinaIda

Dorthemuzz skriver:

Han får sveskemos hverdag

Han er ikke så god til det med rosiner endnu..

Han får så meget vand jeg kan komme i ham..

Prøv lactulose til ham, det hjalp på min datter som led af hård mave,movicol hjalp nada.... vindruer kan også sætte gang i maven!!

Anmeld

23. februar 2011

MinWilliam

KarinaIda skriver:

Prøv lactulose til ham, det hjalp på min datter som led af hård mave,movicol hjalp nada.... vindruer kan også sætte gang i maven!!

Vi har også prøvet laktolose men uden efekt...

Anmeld

23. februar 2011

KarinaIda

Dorthemuzz skriver:

Vi har også prøvet laktolose men uden efekt...

Ej hvor træls... det er da synd for ham... Har du prøvet og massere hans mave?

Anmeld

24. februar 2011

NoName

victoria2008 skriver:

Godt med sveskegrød og rosiner. Ikke rugbrød med kerner, godt med vand.

sorry at jeg trækker tråden op igen, men skal lige spørge om hvornår de må få rosiner???

Anmeld

24. februar 2011

afrobabies

noname skriver:

sorry at jeg trækker tråden op igen, men skal lige spørge om hvornår de må få rosiner???

Det kan godt være at det er bedst når de er blevet 1 år, men jeg mener nu nok at de godt kan spise det før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.