stofmisbruger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.932 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. oktober 2008

Anonym trådstarter

hej

min eksfyr er tidligere stofmisbruger og når de er det, har de let ved at falde i igen.
jeg ønsker ikke vores datter skal have samvær med ham fordi jeg er bange for hvad der kan ske.
hvad ville i gøre?

jeg har pt forældremyndighed, men han truer med at søge om fælles myndighed og samvær. :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2008

MorCamilla

Tidligere stofmisbruger betyder nøsvendigvis ikke at han vil falde i igen.. Din datter er ikke gammel nok til at komme hjem og "sladre" hvis der sker noget hos far vel..??
Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg var i dit sted, men måske lade ham se jeres barn under opsyn af dig eller en anden du stoler på det første stykke tid, og hvis det så går godt, kunna du overveje om han må have hende alene nogle timer ind i mellem..

Anmeld

2. oktober 2008

st

Jeg ville huske at tænke på, at mennesker forandrer sig og kan ændre sig til det bedre. Så ligesom Camilla skriver, så tidligere stofmisbruger er ikke ensbetydende med at han falder i igen.

Dit barn har også brug for en far, så giv ham chancen, og ja lad det være overvåget samvær i starten, så kan man jo langsomt lade det blive mere og mere.

Men kan godt forstå du er i tvivl.

st.

Anmeld

2. oktober 2008

Christinahr

Ja det er en svær pine at sidde i. Du valgte på et tidspunkt at få et barn med ham og jeg går ud fra du da vidste han havde haft et misbrug. Derfor synes jeg det er lidt forkert du nu ikke ønsker han får samværd med barnet - det er jo også hans. (hvis jeg har misforstået noget, så ret mig endelig)

Og som Camilla skriver kan man jo blive clean, ikke alle falder tilbage. JEg tænker om der ikke er nogle tilbud fra komune ell lign der kan "holde øje med ham" mod at han får samværd.

Anmeld

2. oktober 2008

wamse

Nu er jeg jo selv "gammel" misbruger, og jeg synes faktisk at det er ret lavt at bruge hans tidligere misbrug som en grund til at han ikke skulle se barnet:( I hvertfald hvis du har været bekendt med hans fortid, men synes altså som udgangspunkt slet slet ikke at det er grund nok til at han ikke skulle kunne få at godt forhold til jeres barn.
Jeg synes faktisk heller ikke at det er en trussel at have fælles forældremyndighed over barnet, med mindre han reelt gør noget som ikke skulle være godt for jeres barn.
Men har du nogle reelle oplevelser som berettiger din frygt, eller er det bange anelser?
Kan godt forstå din usikkerhed, men kendte du hans fortid da du blev gravid med ham?
Kh Majbritt

Anmeld

2. oktober 2008

MorCamilla

Hej Anno...

Kommer du med en update på hvad du vil gøre ller har gjort???

Knus fra Camilla som håber det bedste for jer alle...

Anmeld

3. oktober 2008

twinboys

Hej jeg er også spændt på at høre, hvad du har gjort...

Følger med på sidelinien...

Majbritt(H)

Anmeld

3. oktober 2008

Anonym trådstarter

problemet er lidt at jeg ikke ved om han er clean, han har tidligere løjet for mig omkring det så jeg har derfor svært ved at stole på ham.
jeg siger ikke at alle stofmisbrugere er ens men jeg ved nogle ting om min eks som gør at jeg har meget svært ved at han skal have samvær med mit barn.
når han er misbruger/tidligere misbruger har han så ikke svært ved at fælles forældremyndighed ? og hvad angår samvær kan jeg så ikke forlange at det skal være under opsyn idet jeg er bange for at lade ham være alene med datteren?

og jo jeg ved godt det er hans barn også men i må tro mig når jeg siger at jeg har mine grunde til ikke at ville lade ham være alene med datteren. han har b.la taget en overdosis imens han har skulle passe to børn som var i hans varetægt!

Anmeld

3. oktober 2008

MorCamilla

Først vil jeg lige starte med at sige at jeg intet ved om forældremyndighed osv.. Men jeg vil da TRO at du står bedre i rettet, hvis det skulle komme så langt. Måske du skulle prøve at kontakte statsforvaltningen (eller hvad det nu hedder) og ligge din side af problemet frem allerede nu, så du er på forkant hvis han søger om fælles forældremyndighed... Jeg ved som sagt ikke om det er muligt for dig, men jeg ville prøve at ringe til dem og høre hvad du kan gøre..

Knus fra Camilla.

Anmeld

3. oktober 2008

Christinahr

Jeg tror ikke han står dårligere, medmindre det kan bevises han har et problem nu. Jeg synes komunerne har en evne til at lade tvivlen komme forældrene til gode - på godt og ondt. Hermed ikke sagt jeg mener han skal have samværd, det er jo svært at vurdere en mand man ikke kender.

Man kan jo altid være bagklog, men du har valgt at få et barn med manden og må så leve med at det er hans barn og han har ret til at bruge tid sammen med sin datter.

Det vil i mine øjne være spild af samfundets resourcer at der skalbetales for overvåget besøg fordi du ikke stoler på manden, du må have beviser eller udsagn der kan bakke din udtalelser op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.