Båndet mellem tvillinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Malene84

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg skriver egentlig bare af ren nysgerrighed, så jeg håber der er nogen der vil dele deres erfaring med mig

Jeg sad igår og snakkede med en kammerat, som har en tvillingesøster. Vi kommer så ind på det der med at der er et specielt bånd mellem tvillinger, hvor han så meddeler at han ikke er tæt knyttet til sin tvillingesøster - Hun er "bare" en søster, som tilfældigvis er født samme tid som ham, i hans øjne.
Men tilgengæld er hun tæt knyttet til ham, og meget "afhængig" af ham - Fordi de er tvillinger. Det gør hun meget ud af.
Min kammerat er derimod meget tæt knyttet og "afhængig" af sin storebror - Han kan bare ikke forklare hvorfor

Og så kom vi til at tænke på, om båndet mon er forskelligt/stærkere/svagere hvis det er to drenge, eller to piger end hvis det er en af hver?
Kan I følge mig, eller er det vildt forvirrende?

Håber nogle vil dele deres tanker og erfaringer med mig!

Vi har et vennepar - tveæggede tvillingedrenge - de har ingen form for kontakt i dag. De kan slet ikke tåle synet af hinanden  (min største frygt nogensinde... hvilket også allerede har sat spor i min opdragelse hos Tristan og Villads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Heidi B

Jeg har Jeppe og Mikkel på 4½ år. De er tæt knyttet, men ikke for tæt. Hvis den ene er hos en legekammerat er den anden der er hjemme opmærksom på han ikke er der. "Mor tror du også Jeppe får mad nu" eller "Mor hvornår kommer Mikkel hjem igen", men jeg ved ikke om "alm" søskende ville gøre det samme.

Vi har snakket med dem om at de skulle have hver deres værelse, det vil de gerne, men de vil stadig sove i samme rum, så vi har lavet et lege værelse. Så bliver de skilt når de er klar.

Igår var Jeppe syg, og Mikkel var helt utrolig opmærksom. Han hentede Jepps yndlingslegetøj, hentede en flaske vand og sad på et tidspunkt og aede ham på pande. Det var så sødt... Men igen, måske gør "alm2 søskende også det...

Anmeld

23. februar 2011

Louise mortil4

vores enægede tvillingepiger her et helt specielt bånd, e mangler virkelig hinanden hvis de ikke er sammen. De har et indforstået sprog mellem hinanden samti med at de ikke altid behøver sige tingene for at den anden ved hva det er. De behøver ikke andre end hinanden og i børnehaven leger det langt det meste af tiden sammen. Selvfølgelig kan de godt være fra hinanden men er det over længere tid kan man sagtens mærke de mangler hinanden og gensyns glæden er stor når de så er sammen igen.

Om det holder ved må vi se om en 15 års tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.