Båndet mellem tvillinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.709 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Sees

Hej piger.

Jeg skriver egentlig bare af ren nysgerrighed, så jeg håber der er nogen der vil dele deres erfaring med mig

Jeg sad igår og snakkede med en kammerat, som har en tvillingesøster. Vi kommer så ind på det der med at der er et specielt bånd mellem tvillinger, hvor han så meddeler at han ikke er tæt knyttet til sin tvillingesøster - Hun er "bare" en søster, som tilfældigvis er født samme tid som ham, i hans øjne.
Men tilgengæld er hun tæt knyttet til ham, og meget "afhængig" af ham - Fordi de er tvillinger. Det gør hun meget ud af.
Min kammerat er derimod meget tæt knyttet og "afhængig" af sin storebror - Han kan bare ikke forklare hvorfor

Og så kom vi til at tænke på, om båndet mon er forskelligt/stærkere/svagere hvis det er to drenge, eller to piger end hvis det er en af hver?
Kan I følge mig, eller er det vildt forvirrende?

Håber nogle vil dele deres tanker og erfaringer med mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Kruse90

Godt spørgsmål, det er jeg spændt på at hører, for det har jeg også tænkt over engang eller to

Anmeld

21. februar 2011

Sees

Kruse90 skriver:

Godt spørgsmål, det er jeg spændt på at hører, for det har jeg også tænkt over engang eller to

Anmeld

21. februar 2011

Vial

Jeg tror at tvillinger af hvert deres køn vil være mindre knyttet, da deres individuelle personligheder er dyrket mere.

Enæggede som jo altid er samme køn, tror jeg har et tættere bånd. De ligner hinanden - ikke kun fysisk.

Jeg har en enægget tvillingesøster, og vi har uden tvivl et tæt bånd. Nu har jeg så fået tveæggede tvillinger - dreng/pige. Kan svare på spørgsmålet om 20 år, hvis det er

Anmeld

21. februar 2011

Kruse90

KaMa skriver:

Jeg tror at tvillinger af hvert deres køn vil være mindre knyttet, da deres individuelle personligheder er dyrket mere.

Enæggede som jo altid er samme køn, tror jeg har et tættere bånd. De ligner hinanden - ikke kun fysisk.

Jeg har en enægget tvillingesøster, og vi har uden tvivl et tæt bånd. Nu har jeg så fået tveæggede tvillinger - dreng/pige. Kan svare på spørgsmålet om 20 år, hvis det er

Vi venter spændt 20 år hehe

Anmeld

21. februar 2011

maria_wlt

Min mor er enægget tvilling og min svigerfar er tveægget.. Min mor og moster har ikke haft mere end almindelige søskende der er født tæt på hinanden..

Min svigerfar er samme historie.. 

Men jeg tror da gerne at der er tvillinger der har noget helt specielt sammen

Anmeld

21. februar 2011

ChatH

nu kan jeg jo kun tale ud fra mine egne tøser.

de har et fantastisk bånd, skulle den ene blive skældt ud er den anden der med det samme og "hjælper" de leger og har hemmeligheder sammen. det kan ikke helt beskrives. 

Dog uden at vide det tror jeg er der stor forskel på tvillinger der er af samme køn og tvillinger af to køn. dermed ment at der er stor forskel på piger og drenge og pigerne som regel er hurtigere til mange ting samt har det der moder gen der binder mere. drenge derimod tænker og føler sku ikke så meget over tingene og jeg tror de har deres specielle bånd på deres helt egne macho mande måde.. forstå mig ret

Anmeld

21. februar 2011

ChatH

KaMa skriver:

dog har mine tvæggede et helt specielt bånd også selvom de ikke er 100% ens

Anmeld

21. februar 2011

Sees

Chatarina skriver:

nu kan jeg jo kun tale ud fra mine egne tøser.

de har et fantastisk bånd, skulle den ene blive skældt ud er den anden der med det samme og "hjælper" de leger og har hemmeligheder sammen. det kan ikke helt beskrives. 

Dog uden at vide det tror jeg er der stor forskel på tvillinger der er af samme køn og tvillinger af to køn. dermed ment at der er stor forskel på piger og drenge og pigerne som regel er hurtigere til mange ting samt har det der moder gen der binder mere. drenge derimod tænker og føler sku ikke så meget over tingene og jeg tror de har deres specielle bånd på deres helt egne macho mande måde.. forstå mig ret

Det kan godt være du har ret

Jeg ved ihvertfald at min kammerat er rimelig træt af at hans søster spiller på den der med "Jamen vi er jo tvillinger."
For altså, for han der er hun en søskende, ligesom deres to storebrødre og deres lillebror.  - Ingen forskelsbehandling, udover at han er tættere knyttet til hans ældste storebror.

Anmeld

21. februar 2011

Hvem?

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg skriver egentlig bare af ren nysgerrighed, så jeg håber der er nogen der vil dele deres erfaring med mig

Jeg sad igår og snakkede med en kammerat, som har en tvillingesøster. Vi kommer så ind på det der med at der er et specielt bånd mellem tvillinger, hvor han så meddeler at han ikke er tæt knyttet til sin tvillingesøster - Hun er "bare" en søster, som tilfældigvis er født samme tid som ham, i hans øjne.
Men tilgengæld er hun tæt knyttet til ham, og meget "afhængig" af ham - Fordi de er tvillinger. Det gør hun meget ud af.
Min kammerat er derimod meget tæt knyttet og "afhængig" af sin storebror - Han kan bare ikke forklare hvorfor

Og så kom vi til at tænke på, om båndet mon er forskelligt/stærkere/svagere hvis det er to drenge, eller to piger end hvis det er en af hver?
Kan I følge mig, eller er det vildt forvirrende?

Håber nogle vil dele deres tanker og erfaringer med mig!

Nu har jeg ikke en tvilling, men en bror der er 14 mdr. ældre, og vi har været som tvillinger, vi har delt ALT, hvis den ene fik skæld ud, var den anden der med det samme for at støtte op om den, vi lavede alt sammen, var den ene ude og lege ved en, jamen så var det anden også med, vi havde hemmeligheder med hinanden og aldrig overfor hinanden, vi er den dag idag henholdsvis 24 og 25 og selvfølgelig er vi gledet lidt fra hinanden, men der går ikke dage imellem hvor vi ikke snakker sammen.

Dette er det bånd jeg håber mine drenge får sammen, da de begge er født i 2010, så de er også tæt på hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.