Amning om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.229 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Sitrani

Hej tøser..

Sad bare lige og kom til at tænke på, hvordan I gør/gjorde når I ammer om natten.. Altså vågner baby af sig selv, når den skal have mad, eller skal man vække den selv hver anden time... Regner med, at den selv vågner, når den skal have mad, men tænkte, at det er da ikke sikkert....

Og hvordan gør I så? Sidder eller ligger i i sengen, eller går I ind i et andet rum? Bruger I bare et normalt lys i rummet, eller har I en lidt svagere lampe, som I tænder???

Bare kom med alle jeres "tricks"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

132319

Kamille vågner selv. Jeg tager hende i mørke over i min seng og ligger hende til brystet. Ammer hende liggende og falder i søvn med det samme.

Jeg siger ikke en lyd eller tænder lys, så vågner hun så lidt som muligt. Hun sover resten af natten i sengen sammen med mig 

Anmeld

21. februar 2011

Sitrani

MHK skriver:

Kamille vågner selv. Jeg tager hende i mørke over i min seng og ligger hende til brystet. Ammer hende liggende og falder i søvn med det samme.

Jeg siger ikke en lyd eller tænder lys, så vågner hun så lidt som muligt. Hun sover resten af natten i sengen sammen med mig 

Årh, hvor fint Det lyder nu ret hyggeligt... Håber jeg også at jeg kan, når den tid kommer!

Anmeld

21. februar 2011

Isabella_mor

Villads vågner selv og begynder at ligge og sige små lyde og næsten græder.. enten vågner jeg af at han græder ellers er jeg allerede vågen fordi at det er samme tid hver nat.. (ret sjovt faktisk) 

(bliver tit overrasket når jeg vågner kl 3 og han stadig sover og jeg falder i søvn igen og først vågner når han græder 6 timer efter sidste amning..  &nbsp

men så hiver jeg ham over i sengen. tænder intet lys og siger heller ingen ting. jeg ammer ham og nusser ham, bøvser ham og når han så putter og ikke vil spise mere så ryger han tilbage i sin vugge og så går jeg kold igen.. nogengange havner han ved min side i sengen.. jeg kan ikke finde ud af det med at amme liggende, mine bryster er slet ikke store nok til at ligge ned og amme.. så vi sidder op og det er også hyggeligt..  

man behøver ikke vække sit barn.. ^_^

Anmeld

21. februar 2011

Lone Jakobsen

mine er altid vågnet selv. jeg har haft en lille natlampe eller våge lampe tændt. jeg har enten ammet siddende i en lænestol, eller liggende i sengen.

Anmeld

21. februar 2011

BJL2010

Min bebser vågner selv. Han blev kun vækket i starten regelmæssigt da amningen ikke var kommet helt i gang endnu og han lige skulle lære det.

Efterfølgende er han kun blevet ammet når han selv vågnede...Han vågner nu kun for mad en gang om natten (krydser fingre, he he), og der tager jeg ham over i sengen og ammer ham liggende. For det meste lader jeg ham så sove i sengen sammen med os derefter.

Anmeld

21. februar 2011

mor_sabina

Herhjemme sover Jullian helt tæt op ad mig og vågner selv når han er sulten, så sætter vi os op ad sækkestolen som vi har i sengen. Vores dør står på klem og så er der lys i gangen.
Nu han er 2 mrd begynder vi så småt at kunne ligge ned og amme, så det håber jeg snart han vil praktisere

Men kender altså et par stykker der har sovet hele natten siden deres blev født. De sover simpelthen bare igennem. Så man kan jo være heldig

Anmeld

21. februar 2011

karina pigen

jeg ville ønske jeg ku jeg sge jegvar så smart som de andre men nej.

felix vågner selv ved små lyde små græde..

da jeg intet kan se uden lidt lys og da ik kan hitte ud af at ligge ned at amme uden at falde i søvn selv, bliver jeg nød til at tage ham med ind i stuen, tænder ik noget lys dog tvet  men ingen lyd for ik selv at falde hen...

jeg skal time min amming og lave supplende flaske med erstatning.

dog falder han okay hurtig i søvn men han er nok mere vågen end hvis jeg ammede i seng i mørket.

jeg er bare mega natteblind og ik et nattemenneske mor eller ej..

men det fungere hos os, og han vågner 1 gang om natten ved en 2-3 tiden og sover til en 6 tiden nogen gange vågner han slet ik om natten.. så ja..

Anmeld

21. februar 2011

FamilenStorm

Her vågner Alberte også af sig selv, og så kommer hun over i sengen hvor jeg ammer hende liggende til hun falder i søvn igen og så ligger jeg hende tilbage i vuggen.. :-) det gør vi ca 2 gange om natten og når farmand så står op og tager på job og hun igen vågner kommer hun over og får mad og får lov at putte på fars plads :-) Så sover hun gerne til kl 09:00 :-)

Anmeld

21. februar 2011

blomst84

Her vågner Clara Sofia af sig selv ved 4-tiden ved at sige en masse lyde og små græde lidt... Så tager jeg hende over i sengen, vi har elevationssenge så jeg køre hovedgærdet op og ammer i mørket uden lyset tændt.. Nogen gange ammer jeg liggende, men jeg falder som regl altid i søvn bagefter sover hun sammen med mig indtil det er morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.