Ligge på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Vial

*A* skriver:

Ja, vi må prøve at gøre det interessant og sjovt for ham at ligge på maven - det er nok det eneste rigtige...

Uha, sådan nogle børn har jeg også haft.

Nu hvor de nærmer sig 6½ mdr, så er det kun min søn, der kan trille fra mave til ryg. De er 4 uger for tidligt på den, så ikke helt fremme motorisk. De ligger begge to på maven nu og er forholdsvis glade for det.

Jeg synes, man skal vende dem tilbage til ryg, når de bliver alt for kede af det. Det kan sgu ikke være meningen, at de skal være så kede af det. Så må de hellere være lidt bagud. Det er de færeste teenagere, der ikke kan trille fra mave til ryg!!

Du kan evt. prøve med en gymnastikbold. Så ligger du barnet op. Holder i arme eller ben og lader bolden trille lidt frem og tilbage.

Ellers så er det bare at underholde, aflede og være til stede, når der øves på maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Lou87

*A* skriver:

Åh det lyder godt - for jeg synes faktisk det er synd for ham at han sådan tænder af over at ligge på maven, men han skal jo lære det og vænne sig til det...

Ja jeg kan huske jeg også syntes det var så synd for min pige!
Og at man jo ikk ligefrem så fik lyst til og blive ved og ligge dem på maven.. Men som sagt så sagde SP at så længe de kom om på maven hver dag, så var det lige meget hvor længe for det sku nok blive bedre. Og det er det så sandelig også blevet...

Men altså hun vender sig også selv fra ryg til mave nu, så det hjælper også en del på det

Anmeld

21. februar 2011

afrobabies

*A* skriver:

Det er under "træningen" at han tænder helt af. Han ligger der i 5-10 min. alt afhængig af hvor tovlig han bliver...

Han behøver heller ikke at ligge længere i starten

Anmeld

23. februar 2011

*A*

Tænk... Det går allerede bedre i dag. Øvelse (og tålmodighed) gør vidst mester

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.