Ligge på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

*A*

Hej,

Den ene af mine tvillingedrenge HADER at ligge på maven. Han tænder fuldstændig af, tuder og bliver helt rød i hovedet. Han bliver så hidsig at han til sidst falder i søvn.

Hvad kan jeg gøre for at få ham til at synes om at ligge på maven? Det skal lige tilføjes at han har et sammenrullet håndklæde lagt ind under armene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

afrobabies

*A* skriver:

Hej,

Den ene af mine tvillingedrenge HADER at ligge på maven. Han tænder fuldstændig af, tuder og bliver helt rød i hovedet. Han bliver så hidsig at han til sidst falder i søvn.

Hvad kan jeg gøre for at få ham til at synes om at ligge på maven? Det skal lige tilføjes at han har et sammenrullet håndklæde lagt ind under armene...

Altså de skal jo helst trænes lidt i at ligge på maven, så de kan få stærke ryg muskler, så bare prøv i små mængder, og så må han lige skrige lidt, så vænner han sig nok til det med tiden

Anmeld

21. februar 2011

Muffinmor

Nu vil min dreng nu godt ligge på maven men han syntes det er rigtig sjovt at ligge på maven når der er en der ligger helt tæt på hans hoved med ansigtet så han kan se en og klappe på ens hoved. Ellers så ruller vi ham rundt i sofaen sådan fra ryg til mave. så ligge far på den ene side og mor på den anden og så ruller vi ham imellem os det syntes han er vildt sjovt, og bag efter vil han gerne ligge på maven.

håber det kan bruges

Anmeld

21. februar 2011

2babygirls

*A* skriver:

Hej,

Jeg tror det lige så stille kommer. Madeleine gad heller ikke i starten, og nu gider hun kun fordi hun selv kan trille om på maven.

Ellers må han jo ligger på maven op af dig lidt, eller du skal finde noget nyt han kan kigge på.. evt et spejl eller brormand

Anmeld

21. februar 2011

*A*

victoria2008 skriver:

Altså de skal jo helst trænes lidt i at ligge på maven, så de kan få stærke ryg muskler, så bare prøv i små mængder, og så må han lige skrige lidt, så vænner han sig nok til det med tiden

Det er under "træningen" at han tænder helt af. Han ligger der i 5-10 min. alt afhængig af hvor tovlig han bliver...

Anmeld

21. februar 2011

*A*

Jeg tror det lige så stille kommer. Madeleine gad heller ikke i starten, og nu gider hun kun fordi hun selv kan trille om på maven.

Ellers må han jo ligger på maven op af dig lidt, eller du skal finde noget nyt han kan kigge på.. evt et spejl eller brormand

Ja, vi må prøve at gøre det interessant og sjovt for ham at ligge på maven - det er nok det eneste rigtige...

Anmeld

21. februar 2011

Lou87

*A* skriver:

Hej,

Min pige hadede det også..
Men som SP sagde, så måtte man bare blive ved lidt hver dag.

Hvis det den ene dag kun var 30 sek hun gad, jamen så nøjes man bare med det.. i dag er det meget bedre!

Anmeld

21. februar 2011

*A*

Roxi skriver:

Nu vil min dreng nu godt ligge på maven men han syntes det er rigtig sjovt at ligge på maven når der er en der ligger helt tæt på hans hoved med ansigtet så han kan se en og klappe på ens hoved. Ellers så ruller vi ham rundt i sofaen sådan fra ryg til mave. så ligge far på den ene side og mor på den anden og så ruller vi ham imellem os det syntes han er vildt sjovt, og bag efter vil han gerne ligge på maven.

håber det kan bruges

Hvor gamle skal børn ca. være før de selv kan rulle rundt? Det er nok forskelligt men bare sådan ca.

Anmeld

21. februar 2011

2babygirls

*A* skriver:

Ja, vi må prøve at gøre det interessant og sjovt for ham at ligge på maven - det er nok det eneste rigtige...

Hvor gamle skal børn ca. være før de selv kan rulle rundt? Det er nok forskelligt men bare sådan ca.

Hmm jeg ved det faktisk ikke.. Madeleine opdagede sine tær for ca 2 uger siden, og igår rullede hun rundt for første gang.

Men i Vidunderlige uger, om tigerspring, står der at omkring uge 19 vil de lære det, men det er ikke sikkert det kommer til udtryk med det samme..

Anmeld

21. februar 2011

*A*

Lou87 skriver:

Min pige hadede det også..
Men som SP sagde, så måtte man bare blive ved lidt hver dag.

Hvis det den ene dag kun var 30 sek hun gad, jamen så nøjes man bare med det.. i dag er det meget bedre!

Åh det lyder godt - for jeg synes faktisk det er synd for ham at han sådan tænder af over at ligge på maven, men han skal jo lære det og vænne sig til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.