Erfaringer fra Næstved sygehus??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Chamomile

Jeg kan tilføje, at hvis man ser bort fra at nakoselægen muligvis lagde bedøvelsen for lav- da jeg havde meget stærke smerter under selve kejsersnittet, synes jeg der blev taget godt af mig af sygeplejersker, jordemoder osv. Første nat lå jeg på stue med en tvillingemor, der tog hjem dagen efter- og havde så stuen for mig selv, da man åbenbart får enestue når man er ung mor. Jeg fødte fredag aften, og kom hjem ved middagstid mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Charlotte Wberg

Jeg har lige født på Næstved sygehus for 5 uger siden og de var super søde... Der var 3 personer tilknyttet fødestuen og de var lidt, sådan du ved " hør nu hvad vi siger" " gør dit og gør dat" i de 10 minutter jeg brugte på fødegangen om at føde min datter men jeg æå så også bare og skreg og brølede så havde de været for meget puttenutte over for mig havde jeg sikkert stadig ligget og kæmpe hehe... Da Rosa var ude var jeg i super hopla og ville bare hjem, men næh nej. Jeg skulle vente til jeg i hvert fald havde tisset og helst 4 timer som minimum. Jdm kom ind med masser af information inden jeg skulle afsted. Jeg valgte at føde ambulant men de forslog ellers at jeg blev natten over. Mit blodtryk var for højt første gang de tog det så skulle lige ligge og slappe af inden hun tog det igen for at se om det var forsvarligt t lade mig gå. Er meget tilfreds med min behandling.

Anmeld

23. februar 2011

mortilsofieogsara

jeg har også født på næstved sygehus for 21 mdr. siden og har kun godt og siger om det og skal også føde der igen i juni

Anmeld

23. februar 2011

Tanja1234

Nu har jeg godt nok ikke født på Næstved sygehus endnu, men er tilknyttet dernede fordi jeg ligesom dig også har valgt at føde der.

Mit forløb har været ret kompliceret og har pga. sivende fostervand været dernede min. en gang om ugen til scanning de sidste 6 uger. Nu har jeg også været på svangreafsnittet og fået lungemodner og diverse undersøgelser og er blevet vist rundt på hhv. føde- og barselsafdeling. Hele vejen igennem er vi kun blevet positivt overrasket over hvor søde folk er og hvor god tid de tager sig til os.

Derudover er det hele jo nyt dernede og i forhold til Slagelse, som jo ellers ville have været vores alternativ hvis ikke det var lukket, så er det nogle super faciliteter bl.a. fordi far har mulighed for at sove hos mor og barn.

Nu er dette godt nok ikke lige en beskrivelse af et fødselsforløb, men vi føler os i hvert fald meget trygge ved omgivelserne og de mennesker vi har mødt i Næstved indtil nu.

Anmeld

23. februar 2011

Kongmulle

Pipsle2012 skriver:

Hej Girls

Vil rigtig gerne høre, om der er nogle der vil dele deres erfaringer og oplevelser med at føde på Næstved Sygehus??

Jeg har nemlig valgt at skulle føde på Næstved, så hvis der er nogle der vil dele erfaring/oplevelser, gode som mindre gode, så skriv endelig

Ha' en dejlig aften allesammen

Hej

Jeg fødte på Næstved i 2006 og jeg fik super god behandling

Venlige mennesker og eget værelse bagefter ( enestue,men lignede værelser) Fin kontakt til personalet og fin og rolig fødsel.

Så jeg kan kun give god karakter

Held og lykke med fødslen

Anmeld

23. februar 2011

Pipsle2012

Kongmulle skriver:

Hej

Jeg fødte på Næstved i 2006 og jeg fik super god behandling

Venlige mennesker og eget værelse bagefter ( enestue,men lignede værelser) Fin kontakt til personalet og fin og rolig fødsel.

Så jeg kan kun give god karakter

Held og lykke med fødslen

1000 tak for dit svar

Super dejligt at høre, at du havde en positiv oplevelse

Anmeld

23. februar 2011

Chillien

Både min veninde og min søster har for nyligt født der.. Og de havde vist kun positiv at sige.. Min søster fødte for et par dage siden og faren måtte sove sammen med dem...

Det bliver også mit valg når jeg engang skal afsted

Anmeld

23. februar 2011

Pipsle2012

wiebking skriver:

Vil da gerne dele min(e) erfaring med Næstved sygehus, hvis det da ikke tager modet fra dig..

Jeg har nu født 2 gange og har lige været med til en fødsel... min 1 fødsel foregik på næstved for snart 8 år siden og den endte næsten galt... jeg var 1 gangs fødende og jeg følte at man ikke havde noget at skulle ha sagt, fordi man var 1 gangs... de reagerede ikke på at mit fostervand var grønt, at hendes hjertelyd forsvandt og de trak den VIRKELIG langt og ville på ingen måde høre på mig... havde haft veer i 36 timer, 19 år gammel og 1 gangs fødende... hun kom dog endelig ud med sugekop og 40 mennesker på min stue, hun blev hurtig lagt op og taget igen og så kørte de med hende...jeg anede ikke en hat om hvad der foregik og ingen snakkede med mig efterfølgende...Det var virkelig en skrækkelig oplevelse for mig..... 2 gang havde jeg samme problem med at føde( noget med mit bækken) men denne gang foregik det på nykøbing sygehus og hold da op en anden oplevelse... meget mere ro på, forskellige former for smertelindring, og så lod de mig max ligge i 9 timer med veer.. der snakkede de allerede om aks fordi de kunne se, at det kunne komme til at trække meget ud...fik så uanede kræfter( panik over snakken om aks) og fik hende ud 15 min før de havde kørt mig ned..

Men her for nogle uger siden var jeg så heldig at deltage i min bedste venindes fødsel på næstved og tænkte: årh okay, nu er det jo 8 år siden med min og de må da være blevet bedre... desværre måtte jeg sande, at de kørte nøjagtig det samme trip som dengang og min veninde blev ovenikøbet sat igang fordi hendes baby var meget lille og ville ikke kunne tåle så meget pres... men hun fik lov til at ligge i hele 3 dage!!! med veer og smerter og baby´s hjertelyd dykkede markant og så videre..men igen... de trak den.. og så trak de den lidt mere... de lytter slet ikke på den fødende eller de pårørende.... ja jeg er i hvert fald ikke i tvilv om, at jeg aldrig vil anbefalde næstved fødeafdeling.... Der er da sikkert andre med gode oplevelser...det har jeg desværre bare ikke..heller ikke selvom jeg håbede og at der trods alt var gået 8 år...

1000 tak for svar

Er ked af du havde dårlige oplevelser, men tak fordi du ville dele dem med mig. Vil gerne høre om både negative og positive oplevelser

Anmeld

23. februar 2011

Pipsle2012

Hej Piger

1000 tak for jeres svar  Rart at høre om jeres oplevelser, både positive som negative

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.