Vil da gerne dele min(e) erfaring med Næstved sygehus, hvis det da ikke tager modet fra dig..
Jeg har nu født 2 gange og har lige været med til en fødsel... min 1 fødsel foregik på næstved for snart 8 år siden og den endte næsten galt... jeg var 1 gangs fødende og jeg følte at man ikke havde noget at skulle ha sagt, fordi man var 1 gangs... de reagerede ikke på at mit fostervand var grønt, at hendes hjertelyd forsvandt og de trak den VIRKELIG langt og ville på ingen måde høre på mig... havde haft veer i 36 timer, 19 år gammel og 1 gangs fødende... hun kom dog endelig ud med sugekop og 40 mennesker på min stue, hun blev hurtig lagt op og taget igen og så kørte de med hende...jeg anede ikke en hat om hvad der foregik og ingen snakkede med mig efterfølgende...Det var virkelig en skrækkelig oplevelse for mig..... 2 gang havde jeg samme problem med at føde( noget med mit bækken) men denne gang foregik det på nykøbing sygehus og hold da op en anden oplevelse... meget mere ro på, forskellige former for smertelindring, og så lod de mig max ligge i 9 timer med veer.. der snakkede de allerede om aks fordi de kunne se, at det kunne komme til at trække meget ud...fik så uanede kræfter( panik over snakken om aks) og fik hende ud 15 min før de havde kørt mig ned..
Men her for nogle uger siden var jeg så heldig at deltage i min bedste venindes fødsel på næstved og tænkte: årh okay, nu er det jo 8 år siden med min og de må da være blevet bedre... desværre måtte jeg sande, at de kørte nøjagtig det samme trip som dengang og min veninde blev ovenikøbet sat igang fordi hendes baby var meget lille og ville ikke kunne tåle så meget pres... men hun fik lov til at ligge i hele 3 dage!!! med veer og smerter og baby´s hjertelyd dykkede markant og så videre..men igen... de trak den.. og så trak de den lidt mere... de lytter slet ikke på den fødende eller de pårørende.... ja jeg er i hvert fald ikke i tvilv om, at jeg aldrig vil anbefalde næstved fødeafdeling.... Der er da sikkert andre med gode oplevelser...det har jeg desværre bare ikke..heller ikke selvom jeg håbede og at der trods alt var gået 8 år...
Anmeld