Junior Mama?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

254 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. september 2008

Rasmine

Hvornår er det nu I kommer hjem?
-Og hvor er det nu I bor irl? -På Sjælland,ik?

Mette - glemsom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Juniors mor

Vi er skam hjemme nu, vi kom hjem i torsdags og Julie sov HELE flyveturen hjem i hendes voksi på gulvet :D. Hun har derfor ikke været mærket af jet-lag - gid man kunne sige det samme om forældrene 8(!!!

Det er såååå skønt at være hjemme. Troede slet ikke jeg ville have det sådan, for før vi tog afsted, var vi begge åbne overfor at bleve derovre i mange år, hvis vi faldt for stedet. Det gjorde vi så ikke - eller rettere -min holdning til det amerikanske samfund har bare ændret sig så meget siden jeg har fået børn. Jeg ville aldrig bo derovre med børn og jeg er virkelig taknemmelig for, at jeg er dansker!! Jeg er taknemmelig for hele det danske samfunds opbygning: skole, sygehus, ugentlig arbejdstider, barselsregler osv osv.
Turen har virkelig været en øjenåbner, hvilket jo heller ikke er så skidt!

Så nu er vi tilbage i vores lejlighed i København og på Mandag starter den virkelige verden for mig 8(

Anmeld

30. september 2008

Rasmine

Jamen dog, så: VELKOMMEN HJEM DA!!!!!!! :D

Hvad er det nu du laver irl?

Anmeld

30. september 2008

Juniors mor

jo tark jo tark!!
Jeg er bioanalytiker lige som Ivf - jeg laver dog ikke babyer!
I stedet for kortlægger jeg et fosters gener ud fra moderkagebiopsier og fostervandsprøver og fastslår om fostret har arvet genetiske defekter/sygdomme, som måtte være i familien. Jeg arbejder også med diagnostik af genetiske sygdomme hos voksne menesker.

Anmeld

30. september 2008

Nadi

Lyseslukker!!

Jeg vil virkelig gerne bo derover, jeg faldt pladask for det da jeg var derover. Jeg ved jo godt du har ret mht alle de der praktiske ting (men mon ikke det måske bliver ændret lidt nu Obama bliver præsident ;))

Men ja velkommen hjem og håber I har haft en rigtig god tur :)

-Nadia

Anmeld

30. september 2008

Juniors mor

Nadi skriver:

Lyseslukker!!

Jeg vil virkelig gerne bo derover, jeg faldt pladask for det da jeg var derover. Jeg ved jo godt du har ret mht alle de der praktiske ting (men mon ikke det måske bliver ændret lidt nu Obama bliver præsident ;))

-Nadia

Øv det vil jeg ikke være! Hvis du har en drøm, så skal den udleves - uanset hvad min/vores opfattelse har været. Kan kun sige "go for it!!
Jeg havde det lige som dig - jeg har været i USA mere end 10 gange og har boet der i flere omgange før jeg fik barn.
Hele deres levestil er bare SÅ anderledes end vores (eller i hvertfald min ;)) De fleste er meget religiøse og går i kirke hver søndag (varierer selvfølgelig fra stat til stat), og hvis ikke man gør det, får man nærmest en fornemmelse af, at man er et dårligt menneske og gør sit barn ondt! Deres børneopdragelse er også virkelig mystisk i mange tilfælde: det er ok at stoppe barnet med sukker og McD hver dag, men hvis barnet siger "sku" så er der stuarrest i 14 dage!
De har mange bekymringer - især den lave klasse og middelklassen, som jo er laaangt over halvdelen af hele samfundet. De bekymrer sig meget om penge: Har jeg nu penge nok til mine børns uddannelse, dækker min sundhedsforsikring godt nok? - de fleste er ikke dækket godt nok, så hvis de bliver syge koster det alligevel kassen. Hvad nu hvis jeg bliver arbejdsløs, så ryge både forsikringer og hjem, der er jo ikke nogle der står klar til at hjælpe en igang igen. osv osv.
Mange holder håbet oppe på grund af "den amerikanske drøm" - hvis jeg arbejder hårdt, så sker der noget godt for mig! Det betyder at en arbejdsuge nemt er på 50 timer eller mere HVER uge. Og så starter bekymringerne igen: Nu er jeg ikke nok sammen med min familie, jeg ser ikke mine børn nok osv osv. (og så har man normalt max 2-3 ugers ferie pr år...)
Iihhh det blev en lang prædiken, men jeg har bare ændret min mening helt radikalt i forhold til det amerikanske samfund, og jeg er bare så glad for at være hjemme.....

Anmeld

1. oktober 2008

Nadi

Juniors mor skriver:

Nadi skriver:

Lyseslukker!!

-Nadia

Øv det vil jeg ikke være! Hvis du har en drøm, så skal den udleves - uanset hvad min/vores opfattelse har været. Kan kun sige "go for it!!
Jeg havde det lige som dig - jeg har været i USA mere end 10 gange og har boet der i flere omgange før jeg fik barn.
Hele deres levestil er bare SÅ anderledes end vores (eller i hvertfald min ;)) De fleste er meget religiøse og går i kirke hver søndag (varierer selvfølgelig fra stat til stat), og hvis ikke man gør det, får man nærmest en fornemmelse af, at man er et dårligt menneske og gør sit barn ondt! Deres børneopdragelse er også virkelig mystisk i mange tilfælde: det er ok at stoppe barnet med sukker og McD hver dag, men hvis barnet siger "sku" så er der stuarrest i 14 dage!
De har mange bekymringer - især den lave klasse og middelklassen, som jo er laaangt over halvdelen af hele samfundet. De bekymrer sig meget om penge: Har jeg nu penge nok til mine børns uddannelse, dækker min sundhedsforsikring godt nok? - de fleste er ikke dækket godt nok, så hvis de bliver syge koster det alligevel kassen. Hvad nu hvis jeg bliver arbejdsløs, så ryge både forsikringer og hjem, der er jo ikke nogle der står klar til at hjælpe en igang igen. osv osv.
Mange holder håbet oppe på grund af "den amerikanske drøm" - hvis jeg arbejder hårdt, så sker der noget godt for mig! Det betyder at en arbejdsuge nemt er på 50 timer eller mere HVER uge. Og så starter bekymringerne igen: Nu er jeg ikke nok sammen med min familie, jeg ser ikke mine børn nok osv osv. (og så har man normalt max 2-3 ugers ferie pr år...)
Iihhh det blev en lang prædiken, men jeg har bare ændret min mening helt radikalt i forhold til det amerikanske samfund, og jeg er bare så glad for at være hjemme.....

Det er også alle de bekymringer jeg har. Så lyseslukker skulle tages med et ;) i øjet :)
Hvis man kunne blive ved med at have de danske goder men stadig bo og arbejde derover så ville det jo være helt kanon.
Og vi kan blive helt enige om at deres måde at opdrage på er noller (:D)
Men nu må vi se om det bliver til noget, ved ikke om manden kan giv slip på det herhjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.