Sidste jdm besøg + gymnatisk fiasko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. september 2008

Anja

Så har jeg været til sidste besøg hos min jordemoder.

Alt så fint ud. Hun vurderede at baby vejer 3000g, så stadig under gennemsnittet, men fint nok :). Vi fik talt om igangsættelse og fødsel og det lader til at kunne blive en langvarig affære, så jeg må krydse fingre for, at jeg går i fødsel af mig selv inden den 13. okt.

Fik også at vide, at jeg - som jeg ellers havde håbet på - ikke kan få lov at føde ambulant, altså tage hjem få timer efter fødslen, hvis alt er gået fint. Pga graviditetsukkersygen skal de overvåge babys blodsukker det første døgnstid og måske længere, hvis det er ustabilt. HELDIGVIS er det ikke noget, der betyder noget for baby, det eneste der skal ske, hvis babys blodsukker er ustabilt er, at de må give baby ekstra mad mellem amningerne ind til mælken er løbet rigtigt til.

Synes ikke jeg er så nervøs for det hele om jeg var for måneder siden, men synes ikke det er så sjovt at tænke på, at jeg incl igangsættelse, fødsel og efterfølgende overvågning af baby kan ende med at være indlagt en lille uge !! :( Tænk at skulle undvære Elias SÅ længe ! Dernæst får manden vist også et chok, for han skal jo så kunne tage Elias alene nogle dage og få job til at passe ind i det hele. Heldigvis har vi en dejlig aftale med mandens eks/Jonas´mor om at hun har Elias gennem hele igangsættelsen og fødslen, så det er dejligt trygt at vide, at han kommer til at have det godt :) Selvom han må undvære sin moar ! :S

Nåh, ja - så kom dagen, hvor vi skulle til gymnatisk, Elias og mig. Det var han bare slet ikke med på. Tror det var for vildt, høj musik og mange mennesker, så han blev ked og utryg, så efter 20 min tog vi hjem igen - lidt øv, men så venter vi nok bare til næste år med at kaste os ud i den slags :)

Anja, Elias og maven 38+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Mary

Hej Anja!!

Dejligt med en update, læser jo gladeligt med når de fortæller, men får sjældent kommenteret - det kan jeg så gøre i morgen :D

Vil bare lige fortælle at Juliane havde for lavt blodsukker efter hun blev født, og hun fik bare lidt modermælkserstatning i en lille bitte kop, det var så kært (L)
Men jeg håber da I kommer hurtigt hjem når det er det I gerne vil :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.