Hvor længe sover/sov din 2-årige (2-2 1/2 år) middagslur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe sover/sov din 2-årige (2-2 1/2 år) middagslur ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.269 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2011

Anonym trådstarter

Ja er lige nysgerrig Min datter der er 25 mdr. kan sagtens stadig nuppe ca. 3 timer til middag, og sover også ok om natten (fra. ca. 19-19.30 til 6-7). Vi har rykket hendes sovetid om aftenen fra halv syv til lidt senere, da vi ikke vil vække hende tidligere fra middagslur. Det gjorde vi netop fordi hun ind imellem vågnede på de mest underlige tidspunkter og var i hopla

I dp. sover hun ca. 2 1/ 2 time uden hun vækker hende.

Ja hvordan sover/sov jeres ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

muzen

mikkel sover mellem 2-3 timer i vs men hjemme ved os i weekenden bliver det sjælden til mere en halvanden -2 timer

om aften kommer han i seng kl 20 og sover til kl 7 hvis vi ikke skal op, ellers vågner han ved at far går i bad kl 6 om morgen.

han er 2 år og 3 mdr :-)

Anmeld

19. februar 2011

grinbidderen

Min søn er 25 mdr og han sover fra kl. 19-19.30 til 7-8 næste morgen og sover mellem 11/2-2 timer enten i vuggestue el der hjemme.. Så han sover helt fint....

Anmeld

19. februar 2011

Fam. Madsen

marcus sover ikke til middag mere han er 2½år han hviler en halv timer men det er også det han kommer i seng mellem 19.30-20 og sover til 8-8.30 om morgen.

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres svar... Det er også lidt fordi jeg spekulerer (i forbindelse med noget andet) om hun sover "meget". Men det er jo så forsk. fra barn til barn, og hun har siden hun kom til verden haft et godt sovehjerte....Synes bare 3 (nogle gange næsten 3 1/2) til middag lyder af meget for en 2-årig.... ? Men kunne være vi skulle rykke aftenputning til kl 20 ?

Men de dage hun kommere senere i seng sover hun så også lidt længere om morgenen.....Så hun har åbenbart et søvnbehov lidt over gennemsnittet. For som regel kan jeg se at hun er ved at være grydeklar ca. kl. 19.

Hmm ja som sagt plejer jeg ikke være pernitten, og er ikke "bekymret" men det er i forbindelse med noget andet vi er blevet spurgt ind til om hun virker træt (og som regel når hun er vågen er det som at have 20 sæk lopper rendende) hun kan dog også sagtens ligge sig med sin klud og hygge lidt (efter en dag i dp...osv)....

Hmm det blev langt Men der ligger også en halvlang forklaring bag min nysgerrighed Tak for jeres svar. Det er meget brugbart!

Anmeld

19. februar 2011

sarahb

helt det samme som dig og vores søn er 2,3 mdr.
Hvis han får lov så sover han 3 timer til middag og fra 19,30 til 6-7

Anmeld

19. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Ja er lige nysgerrig Min datter der er 25 mdr. kan sagtens stadig nuppe ca. 3 timer til middag, og sover også ok om natten (fra. ca. 19-19.30 til 6-7). Vi har rykket hendes sovetid om aftenen fra halv syv til lidt senere, da vi ikke vil vække hende tidligere fra middagslur. Det gjorde vi netop fordi hun ind imellem vågnede på de mest underlige tidspunkter og var i hopla

Fra Asta kun sov til middag og til hun blev lidt over 3 år sov kun mellem 2 og 3 timer til middag hver dag fra ca kl 12 og frem og kom i seng senest kl 20. CHristina

Anmeld

19. februar 2011

eElak

jeg har stemt blank da min knægt falder udenfor kategorien... Han bliver 2 om ca 1 måned. 

Natten hedder: 19.30/20.00 - 5.20/6.00

Middagsluren varierer imellem 2-3 timer - og kan indimellem godt krydse 3 timer...

synes ikke det er så meget han sover, men det er nu engnag hans søvnbehov.... jeg kan desværre ikke få ham til at sove længere (for tit hedder den 5.20/5.45)..

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

ja kan godt se at det virker meget "normalt" det hun sover...tusind tak for jeres svar

Anmeld

19. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Frederic er 2,5 år - 29 mdr gammel.

I dp sover han 2-2½ time og herhjemme 2½-3½ time.

Han kommer i seng mellem 18.15 og 19.00

Bliver vækket i hverdagene kl 7.15 og i weekender vækker vi ham kl 8.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.