Når de slår munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.820 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline faldt for en halv times tid siden, og slog munden og næsen. Hun har haft en anelse blodtud, og den er nu rød og lidt hævet.

Men hun slog også munden. Så vidt vi kan se og mærke, har hun slået et lille hul i læben - på størrelse med den ene fortand - men tænderne virker ikke løse. Vi kan dog ikke få lov at se rigtigt, men det har ikke blødt ud af munden.

Er der andet vi skal være opmærksomme på? Læben er ret hævet nu, og hun har stik imod mine principper fået en pinde-is til at tage lidt af hævelsen og ømheden (og så lige før aftensmaden). Men hvis tænderne ikke er løse, og hævelsen fortager sig, er det så sikkert, at antage at der ikke er sket alvorlig og/eller varig skade? Eller bør vi kontakte en tandlæge/forsikring, sådan just-in-case?

Hun fræser igen rundt i vanlig humør med krudt bagi, godt fyldt op af is-sukker

Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

bette

ja godt spørgsmål.. mikkel har ret ofte smadret den stakkels mund..
men jeg tror ikke der har været nogen skade.. men som du selv siger.. så kan man jo aldrig vide før de blivende tænder kommer frem..

hmm jeg var vist ik til megen hjælp.. men god bedring til hende

Anmeld

30. september 2008

ka li ja

ved det faktisk ikke. men da jeg har to meget vilde drenge så har vi altså prøvet det TIT og vi har ikke gjort andet end at mærke om de sad løse med det samme.

Anmeld

30. september 2008

Tikki

Hvis tænderne ikke sidder løse og blødningen er stoppet, så ville jeg ikke foretage mig noget. En tandlæge kan ikke rigtigt gøre noget, hvis tænderne ikke er løse og de gør som regel ikke noget, når det er mælketænder. Du kan holde øje med om tænderne bliver lidt mørke eller begyndende sorte, så skal du nok kontakte en tandlæge, for lige at høre deres mening....men som sagt, så gør de ikke rigtigt noget, så længe det er mælketænder...heller ikke forsikringsmæssigt.

Men kan godt forstå du bliver lidt bekymret - Iza slog munden i foregårs, hvor hun slog læbestrengen (den, der sidder fra overlæben og ned mellem fortænderne) i stykker og øjjj, hvor var der meget blod. Hun sank hele mundfulde flere gange - ad +o(. Men fra mit job ved jeg, det ser meget værre ud end det er, når det er med munden, for der sidder en del blodkar der....og det er også forbavsende sjældent de slår tænderne, selvom de slår munden, synes jeg.

Anmeld

30. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mange tak:)

Hævelsen er allerede faldet og næsen kun lidt rød.

Det er vores første styrt, der ikke bare er resulteret i et blåt mærke, så da jeg så blodet i næsen (2 små dråber) tudede jeg om kap med C:$
Hun virker ikke plaget af det, og der var ikke mere drama over tandbørstningen end normalt (hvilket nu også er mere end nok8(), så går ud fra, at det er læben og næsen, der har haft mest ud af nærkontakten med gulvet.

Uha, tror jeg ville gå i panik, hvis hun blødte så meget Jeanette. Er ikke god til skader i forvejen, men når to små dråber kan hyle mig så meget ud af den, så ved jeg slet ikke hvordan jeg skulle tackle hele mundfulde - håber hun er ok igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.