Hjertebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

M&M's Mor

Er ked af denne besked i lige har fået, men heldigvis er lægerne så dygtige i dag...

Er også mor til et skønt hjertebarn...Hun er født med AVSD og blev opereret for 1 år siden og hun bliver 2år nu i maj...blev opdaget da jeg kun var i uge 14 med hende og besked om at hun skulle opereret inden for de første 3 mdr men hun klarede sig så godt at de ventede helt til hun så var blevet 1 år så hun fik de bedste resultater og det må vi give dem ret i...er sådan at folk tror der er storesøster der er hjertebarnet og når vi så fortæller det er lillesøster kigger de noget for der er bare sket så meget med hende både højde, vægt og i det hele taget udviklingsmæssigt og så er hun et rigtig madøre hvilket lægerne siger ikke er helt normalt for et hjertebarn, men så snart hun ser med skal der bare spises indtil der ikke er mere i nærheden og sådan har hun altid været...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Moar'en

2xPrinsesseMor skriver:

Er ked af denne besked i lige har fået, men heldigvis er lægerne så dygtige i dag...

Er også mor til et skønt hjertebarn...Hun er født med AVSD og blev opereret for 1 år siden og hun bliver 2år nu i maj...blev opdaget da jeg kun var i uge 14 med hende og besked om at hun skulle opereret inden for de første 3 mdr men hun klarede sig så godt at de ventede helt til hun så var blevet 1 år så hun fik de bedste resultater og det må vi give dem ret i...er sådan at folk tror der er storesøster der er hjertebarnet og når vi så fortæller det er lillesøster kigger de noget for der er bare sket så meget med hende både højde, vægt og i det hele taget udviklingsmæssigt og så er hun et rigtig madøre hvilket lægerne siger ikke er helt normalt for et hjertebarn, men så snart hun ser med skal der bare spises indtil der ikke er mere i nærheden og sådan har hun altid været...

Det er skønt at have et mad glad hjertebarn. Vores Viktor er os glad for mad og er ikke en lille spinkel fyr. det er godt de har lidt at stå i mod med når de blive syge

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. april 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

Jeg er ked af og læse det du skriver, der nu er ramt jeres skønne pige. Håber hendes medicin vil hjælpe og lægerne kan komme derind og gøre deres fantastiske arbejde. Vores læger er rigtig gode idag.. Jeg krydser finger for jeres datter og jer.

Min datter på 4 år er også hjertebarn.  Vi fandt først ud af det da hun var 9 mdr. gammel. Det var lægen der opdagede en mislyd ved hendes hjerte da han skulle lytte hende på lungerne efter en træls lungebetændelse..   Vi blev sendt ti forskellige undersøgelser og scanninger og de kunne se hendes hjerte var forstørret pga. et hul mellem to hjertekamre og så havde hun en stor forsnævring i hovedpulsåren ti lungerne. 

En uge efter hendes 1 års fødelsdag, blev vi indlagt og hun fik lavet en god ballon-udvidelse. Hullet gjorde man ikk noget ved, for de håbede at det nu ville blive aflastet og hjertet ikk ville være på så hårdt arbejde mere.  3 måneder efter var vi ti en kontrol scanning og det så rigtig fint ud. Hjertet var "faldet" i størrelse og så flot ud.

Et år senere var hun inde ti kontrol igen og det så fint ud, hjertet var ikk belastet. Så de ville først sende bud igen efter 2 år mere. Og der var vi så lige afsted her inden påskeferien. Alt så stadig meget flot ud og min datter sku nu gerne ku slippe for og ska ha hullet lukket. Tjek igen, er nu først om 4 år  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.