Kunne virkelig godt bruge et godt råd eller 40...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

<3

Nu kommer de ting jeg oplevede der hjalp mig da jeg skrev speciale.

1. gå en sitter og GÅ UD AF HUSET OG SKRIV. En veninde, ung pige eller familiemedlem kan sagtens sidde med din datter i et par timer eller tre kombineret med en lur. Du behøver jo ikke at være meget langt væk men måske på det nærmeste bibliotek så du hurtigt kan komme hjem såfremt osv.

2. Sig til din kæreste at han må tage nogle feriedage eller omsorgsdage så du kan blive færdig. I er et partnerskab og derfor må han tage sin del af arbejdet uanset hvad I ellers tidligere har aftalt. Min kæreste tog de sidste 14dage op til jeg skulle aflevere fri så han kunne gå mig til hånde og være der for vores søn.

At få et barn ændrer fordelingen i et forhold og der virker det som om at din kæreste endnu ikke har opdaget det. Nej hvis man har et mange timer job jamen så må man tage det med, men det kan så være at han skal søge væk, skifte branche eller lign. Det må I snakke om hvordan jeres familie skal se ud og hvilke forventninger I har hver især til det at være en familie. Og så er det jo så tid til kompromier og afkald, det er en del af det at være en småbørnsfamilie. Det ændrer sig jo igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Mathilde

Anonym skriver:

Tilfældigvis kommer min SP faktisk på mandag (9 måneders tjek )

Det var faktisk en skide god ide at snakke med hende om det! Har også overvejet at ringe til pladsanvisningen igen og TUDE! Simpelthen bare være ærlig omkring situationen og høre om der ikke nok er noget de kan gøre... Jeg kan jo HÅBE at de kan hjælpe, hvis de virkelig kan høre hvor desperat jeg er... Ved jo at der er andre der har fået pasning herinde selvom deres børn ikke var ældre...

Jeg afleverede også en opgave før jul plus speciale synopsos i januar, og der var det lige så slemt. Men denne gang er det bare som om det hele stiger mig over hovedet... Føler at jeg er på grådens rand KONSTANT!

Tusind tak for dit råd.. Jeg vil snakke med SP på mandag, og så håber jeg at hun kan hjælpe. Jeg har nok bare tænkt at hun jo kun kommer for at kigge på prinsessen

Det var så lidt er glad for at kunne hjælpe.

Og ja, der er ikke andet at gøre, end at være ærlig og bare sige det som det er. Det i sig selv kan også lette lidt...

Altså min datter kom i dagpleje 3-4timer 3x i ugen da hun var 6mdr. fordi jeg skulle være til stede i skolen. Så forstår nu ikke, at hun ikke er gammel nok til at blive passet

Jeg ved godt, at det er bedst, at de er hjemme ved mor når de er så små, men hvis mor er stresset, ked af det og "ikke til stede", så holder jeg på, at det er bedre de bliver passet nogle timer. Så får de en mere tilpas mor, der ikke er stresset og som kan være til stede 100%.

Håber sp vil hjælpe

Anmeld

18. februar 2011

Lolli

Anonym skriver:

Vi har faktisk også snakket om en ung pige. Men det ville netop kræve at hun går med vores datter, og da hun kun sover 45 min ad gangen, så løser det jo ikke så meget Vi bor i en toværelses lejlighed, så det er ikke rigtig muligt at jeg bare er i et andet rum...

Men også tak til dig Det er dejligt at der er nogle der kommer med lidt forslag

Kan godt forstå dit valg med at udskyde specialet, men jeg er så heldig at der står et job og venter på mig HVIS jeg vel og mærke bliver færdig...

Ok ja, lidt svært i en to-værelses. Så kunne hun måske gå nogle ture med hende mellem lurene? Det syntes min søn var hyggeligt i den alder. Eller som der foreslås: du kan tage på biblioteket eller lign. Det behøver ikke være længe. 2 timer koncentreret arbejde er bedre end 5 timers afbrudte. Håber du finder en løsning så du kan komme ud til det job der venter.

Anmeld

18. februar 2011

serinasmor

hmmm ... det lyder virkelig ikke heldigt

jeg ville også se om jeg ikke kunne finde en privat dagplejer ..

her er en der bor i Århus

Heidi Hinge
Novembervej 24
8210 Århus V

Tlf. 22 67 73 05

E-mail: heidihinge@kongfro.dk

http://kongfro.dk/kontakt.php

hvis ikke hun har plads kan det måske tænkes hun har samarbejde med en anden dagplejer der har

Anmeld

18. februar 2011

tinasmor

Jeg ville også prøve flere private dagplejere. Måske de kender nogle. Ellers prøv at tage til et par legestuer, rytmik klasser osv. Der plejer de også at komme. Der plejer at være et skrift for mange her i maj, hvor de store i bh kommer i SFO så er der plads til de store VS børn at flytte over. Så måske enten privat dp eller vs snart får plads. hvor længe siger Plads anvisningen at det vil tage før i får plads i vs (cirka)

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar... Jeg gik en tur med hende og fik en kop kaffe med en veninde, så er først lige kommet hjem.... Tømmer postkassen og....

DER ER BREV FRA PLADSANVISNINGEN!!!!

Vi har da fået vuggestueplads fra 16. marts

Jeg er simpelthen så glad!! Tænk at det lige kommer i dag hvor jeg har siddet og været så trist og skrevet til jer! Nu skal vi bare lige have det til at fungere en måned endnu, og så starter hun... Det er jo helt fantastisk!

Igen, tusind tak for alle jeres råd! I er bare fantastiske!

Anmeld

18. februar 2011

mor til lille emma

hvis ikke din sp kan hjælpe, kan du så ikke tage på et bibliotek, og så få en barnepige til at lege og gå tur med den lille?

Måske bare 3-4 timer om dagen til du er færdig..

Anmeld

18. februar 2011

mor til lille emma

havde ikke set dit sidste indlæg

Men det var da dejligt! Så er det jo løst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.