Update fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

quar20

Hvor er i bare søde alle sammen... 1000 tak

Rasmus og jeg har flere aftener når drengene er puttet,snakket om hvorfor han kommer hjem med den dårlige stemning, hvorfor han bruger penge i smug også specielt fra vores madkonto når han har sin egen konto med egne penge som han kan bruge som han vil, præcis som jeg har..!! Jeg har ALTID gået ind for ikke at sku "give lommepenge" til hinanden - vi har vores løn, vi betaler ind til budget - og nu hvor jeg er på barsel betaler Rasmus 1000kr mere end jeg - vi betaler et beløb ind på madkontoen, ind på tøjkontoen ( til børnene og os ),også er resterne vores egne som vi kan bruge som vi vil..!!

Vi har været sammen i 4år, gift i 2 år men kendt hinanden i 8 år..!! Syntes bare min tålmodighed for hvad jeg vil finde mig i er ved at være brugt. Har aldrig holdt det skjult hvad jeg føler og hvornår jeg føler der - så Rasmus har altid været klar over hvordan jeg ahr haft det og omvendt..!! Rasmus har altid været go til at sige til mig - STOP nu går du over stregen, eller kæft en dårlig dag jeg har haft idag, osv..!! - Så det at komunikerer har aldrig været et problem for os..!

Men nu efter vi har fået lillebror Liam - kan Rasmus slet ikke magte noget som helst.. Han gider ham ikke, gider knap Tino.. Tino forstår jo ikke hvorfor far ikke gider ham..!! han græder bare så tit når han bliver afvist - og jeg forsøger jo så at gøre det godt igen . men det sku svært når knægten kun vil ha far  - Men jeg gør virkelig mit bedste..!!

Ang. min L**** svigerfamilie.. De har længe været et problem for os.. De har aldrig rigtig accepterede mig fordi jeg er skildsmissebarn, fordi jeg har haft en svær opvækst med vold og misbrug både seksuelt og alkohol - hvilket idag har gjort mig til den jeg er idag, og eks. min mor lever SÅ ulækkert. Amen det ligner det program med samlerner der kører på tv.3 - mit hjem er rent og pænt - der må godt rode med drengene legetøj men hver aften når de er puttet blir der ryddet op så vi kan starte på en frisk dagen efter. Har sådan nogle små ting som eks. mit køkkenbord blir tørret af konstant. Køleskabet blir sorteret og tørret af hver uge når jeg handler stort ind. Tror det har sat sine spor i form af renlighed - for sådan var det absolut ikke da jeg boede hos min mor.. Rasmuss mor har udtalt at jeg ikke var go nok til Rasmus - at Tino ikke blev betraktet som deres rigtige barnebarn fordi de ikke er ham 4 gange om ugen som de gør med rasmuss søsters dreng..!! - Rasmuss søster og jeg kan abslut ikke sammen - OVERHOVEDET...!! Hun kontrolerer hendes forældre, og kalder dem de værste ting når de diskuterer. Snakker enormt grimt til dem, og har flere gange udtalt at jeg "bare var en billig tøjte"...!! Billig er jeg ihvertfald ikke - og tøjte ØHH nej.. Har aldrig tøjtetøj på - det er jeg sku for stor til ..! Til de piger der kender mig herinde - det kan de vidst også svarer på at jeg aldrig har..!

Når jeg siger TIMEOUT - så kører han, det er en aftale vi har med hinanden - simpelthen for at vores børn IKKE at opleve at mor og far skændes..! Man kan diskuterer om politik osv men at skændes skal mine børn ikke høre på..!! Vi brokker os absolut ikke når det ene eller dne anden siger timeout..! Jeg har så gået med barnevognen en lang tur når jeg har fået den stukket op ind the face

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

quar20

madagaskar skriver:

Tanker og knus herfra

Håber I finder ud af det hvadenten det er sammen eller hver for sig. Håber dog, at I gør noget ved forholdet for både jer og børnenes skyld. Parterapi, går fra hinanden eller hvad I nu finder ud af passer for jer. Hvis I bare lader stå til eller en af jer lover guld og grønne skove, så vil det kun gå ned af bakke.

Har du fortalt ham hvad tanker du går med? Eller er han ikke til at tale med.

Har fortalt ham ærligt at jeg har tænkt tanken og at jeg ikke ved hvor jeg står iforhold til ham osv - fordi han netop intet viser..!

Vi elsker hinanden - og vi vil kæmpe for og med hinanden - eller jeg vil ihvertfald..!! Har endnu ikke fået svar fra Rasmus om han vil kæmpe med og for mig..!!  Sprugte ham igår og sagde han sku tænke over om han ville kæmpe med mig og for mig i vores forhold og der svarede han at han lige ville tænke over det

Anmeld

18. februar 2011

Frk. Himmelblå

Kære dig

Hvor er du altså sød og ærlig. Synes, det er flot, at du først giver os en dejlig beskrivelse af barnedåben/fødselsdagen (trods lidt sær svigerfamilie), og så først efterfølgende bringer dine og Rasmus' problemer til torvs. Det, synes jeg, viser, at du kan skelne mellem godt og dårligt og stadig sætte pris på de gode stunder. Og NYDE dem. DEJLIGT .

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal skrive til din mands opførsel. Synes, det er svært at gætte, hvorfor han opfører sig sådan, men du har givetvis ret i, at 2 børn er en stor mundfuld for ham, - det er det jo for os alle. Der er dog stor forskel på, hvordan vi tackler det og reagerer.

Ved Rasmus mon, hvad du føler? Altså sådan rigtigt? Tror du, den er sevet ind, - eller kan han muligvis gå i den tro, at du "bare er sur igen"? (Jeg ved, mange mænd nogle gange tænker: Nå, hun er nok bare sur (igen). -Farligt for dem, - de kan nemt overse nogle vigtige faresignaler på den måde.) Jeg håber for jer, I kan snakke om det. På en god måde. Har I mulighed for at arrangere en børnefri date? Et familiemøde, hvor I to - evt. over et godt glas rødvin - kan få snakket lidt om tingene, uden at blive afbrudt? Herhjemme bliver samtaler i hvert fald ofte til halve sætninger, og det kommer der sjældent noget godt ud af...

Jeg håber, I finder en god løsning på det hele.

Og tak for kaffepausen 

Anmeld

18. februar 2011

sophiemy

quar20 skriver:

Hvor er i bare søde alle sammen... 1000 tak

Rasmus og jeg har flere aftener når drengene er puttet,snakket om hvorfor han kommer hjem med den dårlige stemning, hvorfor han bruger penge i smug også specielt fra vores madkonto når han har sin egen konto med egne penge som han kan bruge som han vil, præcis som jeg har..!! Jeg har ALTID gået ind for ikke at sku "give lommepenge" til hinanden - vi har vores løn, vi betaler ind til budget - og nu hvor jeg er på barsel betaler Rasmus 1000kr mere end jeg - vi betaler et beløb ind på madkontoen, ind på tøjkontoen ( til børnene og os ),også er resterne vores egne som vi kan bruge som vi vil..!!

Vi har været sammen i 4år, gift i 2 år men kendt hinanden i 8 år..!! Syntes bare min tålmodighed for hvad jeg vil finde mig i er ved at være brugt. Har aldrig holdt det skjult hvad jeg føler og hvornår jeg føler der - så Rasmus har altid været klar over hvordan jeg ahr haft det og omvendt..!! Rasmus har altid været go til at sige til mig - STOP nu går du over stregen, eller kæft en dårlig dag jeg har haft idag, osv..!! - Så det at komunikerer har aldrig været et problem for os..!

Men nu efter vi har fået lillebror Liam - kan Rasmus slet ikke magte noget som helst.. Han gider ham ikke, gider knap Tino.. Tino forstår jo ikke hvorfor far ikke gider ham..!! han græder bare så tit når han bliver afvist - og jeg forsøger jo så at gøre det godt igen . men det sku svært når knægten kun vil ha far  - Men jeg gør virkelig mit bedste..!!

Ang. min L**** svigerfamilie.. De har længe været et problem for os.. De har aldrig rigtig accepterede mig fordi jeg er skildsmissebarn, fordi jeg har haft en svær opvækst med vold og misbrug både seksuelt og alkohol - hvilket idag har gjort mig til den jeg er idag, og eks. min mor lever SÅ ulækkert. Amen det ligner det program med samlerner der kører på tv.3 - mit hjem er rent og pænt - der må godt rode med drengene legetøj men hver aften når de er puttet blir der ryddet op så vi kan starte på en frisk dagen efter. Har sådan nogle små ting som eks. mit køkkenbord blir tørret af konstant. Køleskabet blir sorteret og tørret af hver uge når jeg handler stort ind. Tror det har sat sine spor i form af renlighed - for sådan var det absolut ikke da jeg boede hos min mor.. Rasmuss mor har udtalt at jeg ikke var go nok til Rasmus - at Tino ikke blev betraktet som deres rigtige barnebarn fordi de ikke er ham 4 gange om ugen som de gør med rasmuss søsters dreng..!! - Rasmuss søster og jeg kan abslut ikke sammen - OVERHOVEDET...!! Hun kontrolerer hendes forældre, og kalder dem de værste ting når de diskuterer. Snakker enormt grimt til dem, og har flere gange udtalt at jeg "bare var en billig tøjte"...!! Billig er jeg ihvertfald ikke - og tøjte ØHH nej.. Har aldrig tøjtetøj på - det er jeg sku for stor til ..! Til de piger der kender mig herinde - det kan de vidst også svarer på at jeg aldrig har..!

Når jeg siger TIMEOUT - så kører han, det er en aftale vi har med hinanden - simpelthen for at vores børn IKKE at opleve at mor og far skændes..! Man kan diskuterer om politik osv men at skændes skal mine børn ikke høre på..!! Vi brokker os absolut ikke når det ene eller dne anden siger timeout..! Jeg har så gået med barnevognen en lang tur når jeg har fået den stukket op ind the face

Kunne Rasmus have en fødselsdepression? Der er jo mange følelser forbundet med at få barn nummer 2. Måske er det blevet mere kompliceret i hans hovede end han kan magte selv?

Mht til svigerfamilie, hvor stiller Rasmus sig så, når der kommer disse vanvittige udmeldninger? Jeg ville se det som vigtigt at han melder ud, at han ikke vil høre på sådan noget hønsebavl og at han til hver en tid er på din side. Hvad tænker de på???? Aghhr bliver rigtigt tosset på dine vegne over sådan en latterlig svigerfamilie.

Anmeld

18. februar 2011

Frk. Himmelblå

Undskyld, havde ikke set, hvad du videre havde skrevet...

Bare en tanke: Kan din mand have en efter-fødsels-reaktion? I kan evt. forsøge at få sundhedsplejersken ind over... Tror bestemt ikke, I er de eneste der oplever problemer i fbm. barn nr. 2. Romantik kan hurtigt blive til benhård hverdag og man glemmer let sine varme og kærlige følelser for hinanden. (Derfor kan de jo sagtens være derinde et sted stadigvæk).

Anmeld

18. februar 2011

sophiemy

quar20 skriver:

Har fortalt ham ærligt at jeg har tænkt tanken og at jeg ikke ved hvor jeg står iforhold til ham osv - fordi han netop intet viser..!

Vi elsker hinanden - og vi vil kæmpe for og med hinanden - eller jeg vil ihvertfald..!! Har endnu ikke fået svar fra Rasmus om han vil kæmpe med og for mig..!!  Sprugte ham igår og sagde han sku tænke over om han ville kæmpe med mig og for mig i vores forhold og der svarede han at han lige ville tænke over det

Godt I taler om det, det er altid en god ting. Håber på det bedste for jer

Men husk, at du kan ikke kæmpe alene. I er to om et forhold, du kan og skal ikke trække byrden alene når det bliver for hårdt. Det er muligt han/du/I har brug for hjælp. Men som sagt krydser jeg fingre

Anmeld

18. februar 2011

twinboys

quar20 skriver:

Tænke over det... Hvordan kan man tænke over det??? Enten så vil man eller så vil man ikke ... der er ikke en mellemvej..

Majbritt

Anmeld

18. februar 2011

Brams

Pu-ha sikken en omgang. Godt at det trods alt er veloverstået og at din dejlige søn fik sit fine navn og den store fejret sin fødselsdag.

Kender dig jo ikke personligt, men ville ikke bare "gå" herfra uden at give dig et  Håber du finder på en god løsning for Jer alle sammen.

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

Ak ja..søde ven.
Jeg har egentligt ikke så meget at sige til dig.
For hvis jeg skulle begynde på det herinde, så ville tråden blive alt for lang, og det jeg ville sige, er jo bare tanker, som jeg er temmelig sikker på du selv har tænkt.
Så...op med næbet min pige. Du er sød, sjov, dejlig og intelligent. Og du har ben i næsen. Du skal nok komme igennem, og du gør dine valg med åbne fornuftige øjne.
Hvad der er bedst for dig og dine børn ved du bedst selv, når du er færdig med at tænke, så tror jeg også, at du vil tage dine valg uden tøven.
Men, det er en svær proces og det kan tage lidt tid.

Men sikke da en svigerfamilie at have

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. februar 2011

Rockertand

Hoooold nu kæft, hvor du trænger til noget omsorg, det er sgu ikke nemt.....

Kæmpe knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.