Indlagt med RS-virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.542 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

CamiRon

Lille Ida blev snottet onsdag/torsdag i sidste uge, hun havde dog ingen feber eller andet så vi tog det meget roligt. Fredag begyndte hun dog at boble meget spyt ud af munden og 1 gang blødte hun en smule ud af det ene næsebor. Jeg gik selvfølgelig i panik og ringede til vores egen læge som sagde at det ikke lød af noget og at vi skulle se an.  Vi tog så til vagtlæge med hende om aftenen, da hun blev ved med at boble og blødte en gang til. Vagtlægen sendte os hjem med besked om at hvis det blev bare lidt værre ville vi blive sendt direkte til børneafdelingen i Randers...

Vi tog så hjem og det blev hverken værre eller bedre, så lørdag og søndag gik nogenlunde, dog med en meget snottet datter! Søndag hen af aftenen stopper hun mere og mere til i næsen og jeg kan "fange" nogle meget voksne snotklatter som kommer ud når hun nyser. Jeg ringer igen til vagtlægen som kommer ud og kigger på hende. Hun er ikke i tvivl. Vi skal til Randers nu og det er med ambulance!  For s.... hvor bliver jeg bange men jeg får vækket manden som er nødt til at blive hjemme hos den store pige, jeg får pakket og inden for 3 kvarter kommer ambulancen og henter os. Vi kommer til Randers kl. 01.15 natten til mandag. De finder ret hurtigt ud af at Ida har fået RS-virus. Det er en form for influenza som er meget hård mod babyer under 6 mdr og som kan give problemer med vejrtrækningen!

Vi er så under observation mandag og tirsdag hvor de giver hende saltvandsinhalationer for at løsne slimet og de suger hendes næse og mund fri med jævne mellemrum. De har hende koblet til et apparat der hele tiden måler puls og iltning i blodet og de holder øje med infektionstal osv...

Tirsdag bliver hun dårligere, hendes puls ligger og skøjter rund på 180-210 og hendes iltning daler fra 100 (som er i top) til ned på 84-90 stykker... Hun bliver mere slatten og spiser kun korte måltider hos mig. Pludselig bibber hele lortet på stuen og iltningen er falder lynhurtigt og kommer helt ned på 69. Ida er slap og trækker ikke vejret! Jeg får hende hevet op af sengen, op over skulderen og der sker bare ingenting. Samtidig ringer min mand alarm og spæner ud på gangen efter hjælp. De kommer lynhurtigt 4-5 sygeplejersker og en læge og få hendes luftveje suget fri så hun igen kan trække vejret. Det føles som evigheder men det er fået rigtig stærkt. Vi står bagved og kan kun se på og intet gøre.  Jeg græder voldsomt og er så bange for at hun skal dø fra os. Min lille pige!!

Hun bliver lagt i c-pap som hjælper hende til at trække vejret og der aftales en akut overflytning til skejby hvor det har respirator hvis det skulle blive værre. Så bliver hentet af børneambulancen og kommer til skejby omkring midnat natten til onsdag. Allerede her er Ida bedre til at trække vejret selv og hendes tal og værdier er pæne. Natten går med en sygeplejerske ved siden af den bette konstant og dagen efter (onsdag) kommer vi tilbage til Randers med en pige i bedring. Onsdag og torsdagen går med tæt overvågning men Ida er sej og bliver tydeligt bedre og bedre og i dag er hun helt fin!

Vi mangler bare den sidste godkendelse fra lægen til at kunne tage hjem!!

Jeg har ikke set min store datter siden søndag og savner hende voldsomt, så jeg glæder mig bare til at komme hjem og kramme og kysse hende!

Trængte til lige at fortælle om hele turen her. Den har taget hårdt psykisk på mig, men jeg får mere og mere overskud igen kan jeg mærke. Men der vil nok gå lang tid inden jeg sover roligt!

Min lille dejlige Ida-pige vejer forresten 5 kg og måler 55 cm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

IAH

CamiRon skriver:

Lille Ida blev snottet onsdag/torsdag i sidste uge, hun havde dog ingen feber eller andet så vi tog det meget roligt. Fredag begyndte hun dog at boble meget spyt ud af munden og 1 gang blødte hun en smule ud af det ene næsebor. Jeg gik selvfølgelig i panik og ringede til vores egen læge som sagde at det ikke lød af noget og at vi skulle se an.  Vi tog så til vagtlæge med hende om aftenen, da hun blev ved med at boble og blødte en gang til. Vagtlægen sendte os hjem med besked om at hvis det blev bare lidt værre ville vi blive sendt direkte til børneafdelingen i Randers...

Vi tog så hjem og det blev hverken værre eller bedre, så lørdag og søndag gik nogenlunde, dog med en meget snottet datter! Søndag hen af aftenen stopper hun mere og mere til i næsen og jeg kan "fange" nogle meget voksne snotklatter som kommer ud når hun nyser. Jeg ringer igen til vagtlægen som kommer ud og kigger på hende. Hun er ikke i tvivl. Vi skal til Randers nu og det er med ambulance!  For s.... hvor bliver jeg bange men jeg får vækket manden som er nødt til at blive hjemme hos den store pige, jeg får pakket og inden for 3 kvarter kommer ambulancen og henter os. Vi kommer til Randers kl. 01.15 natten til mandag. De finder ret hurtigt ud af at Ida har fået RS-virus. Det er en form for influenza som er meget hård mod babyer under 6 mdr og som kan give problemer med vejrtrækningen!

Vi er så under observation mandag og tirsdag hvor de giver hende saltvandsinhalationer for at løsne slimet og de suger hendes næse og mund fri med jævne mellemrum. De har hende koblet til et apparat der hele tiden måler puls og iltning i blodet og de holder øje med infektionstal osv...

Tirsdag bliver hun dårligere, hendes puls ligger og skøjter rund på 180-210 og hendes iltning daler fra 100 (som er i top) til ned på 84-90 stykker... Hun bliver mere slatten og spiser kun korte måltider hos mig. Pludselig bibber hele lortet på stuen og iltningen er falder lynhurtigt og kommer helt ned på 69. Ida er slap og trækker ikke vejret! Jeg får hende hevet op af sengen, op over skulderen og der sker bare ingenting. Samtidig ringer min mand alarm og spæner ud på gangen efter hjælp. De kommer lynhurtigt 4-5 sygeplejersker og en læge og få hendes luftveje suget fri så hun igen kan trække vejret. Det føles som evigheder men det er fået rigtig stærkt. Vi står bagved og kan kun se på og intet gøre.  Jeg græder voldsomt og er så bange for at hun skal dø fra os. Min lille pige!!

Hun bliver lagt i c-pap som hjælper hende til at trække vejret og der aftales en akut overflytning til skejby hvor det har respirator hvis det skulle blive værre. Så bliver hentet af børneambulancen og kommer til skejby omkring midnat natten til onsdag. Allerede her er Ida bedre til at trække vejret selv og hendes tal og værdier er pæne. Natten går med en sygeplejerske ved siden af den bette konstant og dagen efter (onsdag) kommer vi tilbage til Randers med en pige i bedring. Onsdag og torsdagen går med tæt overvågning men Ida er sej og bliver tydeligt bedre og bedre og i dag er hun helt fin!

Vi mangler bare den sidste godkendelse fra lægen til at kunne tage hjem!!

Jeg har ikke set min store datter siden søndag og savner hende voldsomt, så jeg glæder mig bare til at komme hjem og kramme og kysse hende!

Trængte til lige at fortælle om hele turen her. Den har taget hårdt psykisk på mig, men jeg får mere og mere overskud igen kan jeg mærke. Men der vil nok gå lang tid inden jeg sover roligt!

Min lille dejlige Ida-pige vejer forresten 5 kg og måler 55 cm.

Gud, hvor er det dog en skræmmende oplevelse.. puha. Det er sørme godt at det endte godt. Håber at I får en god weekend og tillykke med de 5 kg!

Knus Iben (hvis Frederik også ligger med snotnæse, 7-9-13)

Anmeld

18. februar 2011

Angelspot

Puha en oplevelse, får helt ondt i maven og tårer i øjnene af at læse hvad i har været ude for de sidste dage Hvor er det en frygtelig situation at stå i, når man intet kan gøre for sit barn og bare stå og se på. Men hvor er det dejligt at høre hun er i bedring

Den rs virus er altså bare overalt for tiden, synes jeg hører om den alle steder, det er simpelthen forfærdeligt at de små spædbørn skal rammes af sådan noget når de lige er kommet til verden. Men godt der er professionelle folk der kan hjælpe, jeg er glad for at høre det går fremad med hende nu

Rigtig god bedring og mange positive tanker herfra

Anmeld

18. februar 2011

CA

Min mave krøller sig helt sammen!  Hvor må det være en frygtelig oplevelse! Skønt at hun er i bedring nu! Nu er det bare dig der skal ovenpå oplevelsen! 

Kan godt forstå du savner den store. Hun må virkelig også savne sin mor! 

God tur hjem og mange tanker herfra

Anmeld

18. februar 2011

Maria-s

Phuuuuha!! Sikke en omgang I har været igennem! Sidder her og krammer min mave med min lille prins inden i og skal koncenterer mig (MEGET) for ikke at stortude. GODT at høre at hun er i bedring  Håber I snart er helt ovenpå.

Anmeld

18. februar 2011

Diana...

Øv for en grim oplevelse jeg kan godt forstå det har taget hård på dig  Vi har også været indlagt med den dog slet ikke så slemt. Og hun er så begynd at hoste igen så håber hun går fri denne gang. 

Godt hun er i bedring det er bare en forfærdelig virus for de små. Og det er så svært at holde dem væk fra den da det jo bare er en forkølelse for voksne og børn over 2 år så man aner jo ikke hvem der har den og ikke da alle jo er forkølet  Jeg håber snart hun er helt rask og i kan komme hjem igen.

Kæmpe  til jer. 

Anmeld

18. februar 2011

CamiRon

Tak for jeres søde ord, piger!!

Vi har lige haft stuegang og vi har heldigvis fået lov at komme hjem!! Jubiii!!

Anmeld

18. februar 2011

piadas

Puha, jeg har ikke læst dit indlæg før nu - føj for en oplevelse. Jeg kommer helt til at græde. De små pus skal bare ikke være syge, der er ikke noget værre.

Men hvor er det dejligt at læse, at I må komme hjem nu.

Jeg kan godt forstå, du skriver, at du ikke kommer til at sove roligt foreløbigt. Det kræver nok lige lidt tid at komme oven på sådan en oplevelse.

God bedring til din lille Ida.

Masser af fra Pia

Anmeld

18. februar 2011

AnneBJ

Puha, sikke en omgang! For søren jeg kan godt forstå du var bange!! Det må have været frygteligt! 

Hvor er det dejligt at Ida er så sej, og at I nu forhåbentlig er hjemme igen! Rigtig god (fortsat) bedring!  

Anmeld

19. februar 2011

Mettemus

Hold da op for en skræmmende oplevelse! Jeg kommer helt til at tude på dine vegne. Godt i var vedholdende med læge og vagtlæge og DEJLIGT at lille Ida er så sej. Sender en hel masse kram og ønsker om god bedring til jer allesammen - både fysisk og psykisk bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.