opdate: BÆ, grød og Århustur + billeder :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

misslea

Hej alle jer derude….

Ja nu har Wilma rundet de 4 måneder (d.12. feb) og det er vidst ved at være på tide at opdatere en lille smule om alt det, der er foregået i det lille hjem!

Det er virkelig sket en masse, der har været mange spørgsmål (som vidst også er fremgået af mine utallige tråde…heheh), men ikke mindst, så er Wilma bare blevet en SÅ stor pige… sådan lige pludselig!!

Wilma begyndte jo at få ekstremt dårlig mave… ja faktisk så dårlig, at der kom gult vand ud af hende hver halve time… jøsses!!! Vi fik SP’en til at kigge på hende, og hun mente faktisk umiddelbart, at det kunne tyde på mælkeallergi (hun havde nemlig også noget rødt udslet på armene). Nårrrh men vi strøg jo af sted til lægen, som mente, at vi skulle forsøge os med Profylac OG at jeg selv undgik ALLE mælkeprodukter mens jeg stadig ammer!

Status er nu efter 2½ uge: Det går SÅÅÅ godt! Wilma har afføring 1-2 gange om dagen nu (igår var der dog ingen…juhuuue) Det har været en anelse tyndt, men her til morgen vat det fuldstændig normal konsistens… FEDT!!!! Det er simpelthen SÅ skønt, at det ser ud til at være overstået… det har godt nok ikke været en sjov omgang!! Heldigvis er Wilma lavet af noget ekstraordinært…. For hun har hele vejen igennem været SÅ glad, smilende, grinende og snakkende… også selvom hun konstant blev skiftet, havde rød numse, og blev vækket om natten for at få skiftet ble!!! Hun er bare SEJ!!!

Nårh… men samtidig begyndte vi så småt at introducere hende for GRØD-fænomenet!! Og YES YES… mors lille madøre var meget interesseret! Hun brugte de første 4-5 dage på at finde ud af teknikken, og derefter fik hun langsomt mere og mere indenbords! Nu hvor hun har fået grød i knap 2 uger, så spiser hun RIGTIG meget, og hun elsker det! Hun sidder med åben mund og laver utålmodige lyde, hvis mor ikke lige får proppet skeen i munden på hende i et tempo, der passer den lille dame…. Heheh!!!!!

Så det er jo super skønt, at vi ret nemt fik Wilma til at synes om grød!! Jeg laver grøden selv – Boghvede og majsgrød! Nogle gange får hun lidt hjemmelavet mos ovenpå… men hun spiser det gerne uden! I dag er planen, at jeg skal lave kartoffel/gulerodsmos… så jeg er lidt spændt på, hvad min lille æde-dolk vil sige til det!!!

….og nåårh ja – så var vi jo en lille hyggelig familietur til Århus fra torsdag til søndag, og HALELUJA hvor var det bare verdens skønneste tur!! Wilma var en engel hele vejen igennem… og alle de bekymringer jeg havde haft: Kan hun nu få sovet til middag? Bliver hun kulret af alle de mennesker hele tiden? Bliver hun utryg af ikke at være hjemme i vandte omgivelser? Osv osv osv!!! Men neeeej…. Det gik over alle forventninger, og Wilma syntes bare, at det var toppen af poppen at være i Århus.. hihi!!!

Om lørdagen besøgte vi et vennepar i Grenå(jeg har faktisk lært Bolette at kende gennem baby.dk) og nøøøøj det var bare SÅÅÅ hyggeligt! Krestian og Bolette har den dejligste lille søn, Gustav på nøjagtig samme alder som Wilma), og det var da bare kærlighed fra første blik…hihi!!! Wilma var MEGET interesseret… - ja hun kunne faktisk ikke lade ham være!!! Hun hev i hans sokker, og fik fat i hans arme og hænder… og hun var bestemt meget fremme i skoene….

Nårh.. men det blev da noget af et indlæg….!

KORT FORTALT…. Så går det rigtig godt for Wilma og hendes forældre!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

JacobsMoar

Hvor ser hun bare dejlig ud..  

Vi er også startet på grød, Jacob ville godt nok ikke spise majsgrød, så han får kartoffel/gulerodsmos.. Det kunne godt bruges

Anmeld

18. februar 2011

minbaby

Hej Lea

Hvor er det bare skønt at høre det går så godt med lille Wilma. Hun er en lille lækkerbisken.

Det var da godt hendes mave atter er sig selv igen. Det er ikke sjovt mens det står på. Men sej lille pige, tænk at hun ikke er blevet hys af alle de bleskift hele døgnet igennem.

Glæder mig allerede til næste opdatering. Det er altid så hyggeligt at følge med i. Især når det er med et barn jævnaldrene med ens egen.

Kærlig hilsen Maja og Lærke (4 mdr)

Anmeld

18. februar 2011

Vial

SKØN opdatering.

Det er jo lige som min datter. Hun messer derudaf, når hun får mad. Uanset om det er blomkål, øllebrød, brocolli, torskerogn osv. ALT ryger ned. Så dejligt.

Godt hun er kommet oven på efter de maveproblemer.

Må de godt få boghvedegrød, når de er under 6 mdr? Troede kun de måtte få majs, ris og hirsegrød? Troede der var gluten i boghvede.

Anmeld

18. februar 2011

misslea

KaMa skriver:

SKØN opdatering.

Det er jo lige som min datter. Hun messer derudaf, når hun får mad. Uanset om det er blomkål, øllebrød, brocolli, torskerogn osv. ALT ryger ned. Så dejligt.

Godt hun er kommet oven på efter de maveproblemer.

Må de godt få boghvedegrød, når de er under 6 mdr? Troede kun de måtte få majs, ris og hirsegrød? Troede der var gluten i boghvede.

Hihi... ja det er da bare herligt med sådan nogle små alt-ædende babyer...

Jeps.... grød af boghvedemel....!! Det må de gerne få! Det står i hvert fald i min bog om mad til småbørn fra apoteket... og min SP sagde også, at de måtte få Majs, hirse, boghvede og risgrød! Så det håber jeg sørme er rigtigt!

Jaaah er det ikke bare skønt, at hun er ovenpå igen! Puha.. sikke en omgang... og stakkels lille rumpét!!! Heldigvis lader hun sig åbenbart ikke slå ud af den slags!!

Anmeld

18. februar 2011

misslea

minbaby skriver:

Hej Lea

Hvor er det bare skønt at høre det går så godt med lille Wilma. Hun er en lille lækkerbisken.

Det var da godt hendes mave atter er sig selv igen. Det er ikke sjovt mens det står på. Men sej lille pige, tænk at hun ikke er blevet hys af alle de bleskift hele døgnet igennem.

Glæder mig allerede til næste opdatering. Det er altid så hyggeligt at følge med i. Især når det er med et barn jævnaldrene med ens egen.

Kærlig hilsen Maja og Lærke (4 mdr)

Hej Maja....

tusind tak!!!

Jaaah det er nemlig bare smadder hyggeligt at følge med I alle de andres skønne bebser også!

Og ja - jeg er simpelthen SÅÅ lykkelig for, at det ser ud til, at Wilmas mave er ved at være sig selv igen! Tænk at man kan blive SÅ glad for at se en "normal" lorteble.. hihi!!!

Og ja... jeg fatter simpelthen heller ikke, at hun ikke har reageret på alle de ble-skift og den lille røde mås!! Men nej.. tvært imod... hun ligger dér og griner og spjætter med arme og ben mens jeg nærmest har tårre i øjnene, fordi jeg synes, at det er SÅ synd.. hihi!!! Men heldigvis er det en lille uges tid siden, at mavsen begyndte at blive bedre og den røde numse forsvandt igen! Så nu er vi bare HELT ovenpå igen...!!

Håber det går rigtig fint med lille Lærke også!!!

Anmeld

18. februar 2011

Vial

misslea skriver:

Hihi... ja det er da bare herligt med sådan nogle små alt-ædende babyer...

Jeps.... grød af boghvedemel....!! Det må de gerne få! Det står i hvert fald i min bog om mad til småbørn fra apoteket... og min SP sagde også, at de måtte få Majs, hirse, boghvede og risgrød! Så det håber jeg sørme er rigtigt!

Jaaah er det ikke bare skønt, at hun er ovenpå igen! Puha.. sikke en omgang... og stakkels lille rumpét!!! Heldigvis lader hun sig åbenbart ikke slå ud af den slags!!

Boghvede it is! Fedt, at du selv laver det.. og endda også frugtmosen. Her i huset står den på pulvergrød og glas med frugtmos. Laver selv kartoffel og grøntsagsmosen. Må bare prioritere - kan ikke nå det hele.

Anmeld

18. februar 2011

misslea

KaMa skriver:

Boghvede it is! Fedt, at du selv laver det.. og endda også frugtmosen. Her i huset står den på pulvergrød og glas med frugtmos. Laver selv kartoffel og grøntsagsmosen. Må bare prioritere - kan ikke nå det hele.

Ej ved du hvad... det forstår jeg virkelig godt!!! Du har jo TO dejlige guldklumper... og det kræver da immervæk lidt arbejde... hihi!!! Og så kan jeg forestille mig, at man IKKE skal undervurdere at være alene med sådan to basser??!!! Så herregud... at det ikke er hjemmelavet... det forstår jeg VIRKELIG godt!!!

Og du har da bare nogle mega lækre unger altså.... MUMS!!!!  

Anmeld

18. februar 2011

misslea

Bromberg skriver:

Hvor ser hun bare dejlig ud..  

Vi er også startet på grød, Jacob ville godt nok ikke spise majsgrød, så han får kartoffel/gulerodsmos.. Det kunne godt bruges

Hihi... hvor godt!!! Jamen så er det jo også bare med at servere, hvad den lille fyr synes er lækkert!!!

Wilma spiser hvad som helst... har ikke oplevet noget endnu, som hun ikke ville have... hihi!!! Hun er vidst et værre lille madøre!!

Anmeld

18. februar 2011

JacobsMoar

misslea skriver:

Hihi... hvor godt!!! Jamen så er det jo også bare med at servere, hvad den lille fyr synes er lækkert!!!

Wilma spiser hvad som helst... har ikke oplevet noget endnu, som hun ikke ville have... hihi!!! Hun er vidst et værre lille madøre!!

Haha.. Jacob spiser også ellers alt hvad vi putter i munden på ham !!  Men majsgrød, niksen !! Han ligner en der virkelig får det skidt..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.