Næsten 10 mdr og kravler ikke - normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Mortilelias<3

Snuffler25 skriver:

Hejsa,

Ja, jeg føler næsten jeg bliver nødt til at opsøge lidt "opbakning" eller "støtte" og det virker naturligt for mig at søge herind ..

Nicolaj bliver 10 mdr d. 23.2 og han kravler stadig ikke.. han ruller og kan fint komme om på maven - men kommer altså ingen steder på egen hånd..

Burde han gøre det nu? 

Har nogle af jer oplevet, at jeres børn også var sene kravlere?

Han er den sidste uges tid, blevet meget interesseret i at stå op.. stå ved mig, ved sofabord, ved gåvogn.. og er blevet god til det (med min støtte selvfølgelig, så han ik vælter til siderne.. men ellers er han dygtig..)

Håber bare snart han kravler, kender ik andre der er 10 mdr og ikke kravler

hvad siger i?

tmin søn begyndte føst to dage efter hab var fyndt 1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Ranarupta

Snuffler25 skriver:

Hejsa,

Ja, jeg føler næsten jeg bliver nødt til at opsøge lidt "opbakning" eller "støtte" og det virker naturligt for mig at søge herind ..

Nicolaj bliver 10 mdr d. 23.2 og han kravler stadig ikke.. han ruller og kan fint komme om på maven - men kommer altså ingen steder på egen hånd..

Burde han gøre det nu? 

Har nogle af jer oplevet, at jeres børn også var sene kravlere?

Han er den sidste uges tid, blevet meget interesseret i at stå op.. stå ved mig, ved sofabord, ved gåvogn.. og er blevet god til det (med min støtte selvfølgelig, så han ik vælter til siderne.. men ellers er han dygtig..)

Håber bare snart han kravler, kender ik andre der er 10 mdr og ikke kravler

hvad siger i?

Hej,

Albert bliver 10 mdr. d.13/3 og han kravler heller ikke.
Når vi lægger ham på maven (eller ryggen) sker der ikke meget. Han har det nok meget godt, hvor han er.
Vi har prøvet at lokke med legetøj og os selv, men næææ nej.

Vores DP siger, at det er helt normalt.

Og selvom det er bedst rent motorisk, at de kravler, så er det ikke alle, der kravler

Anmeld

7. marts 2011

misspippi

Min ældste søn kravlede stort set ikke. Han trillede først, og så begyndte han at humpe sig frem på måsen. Da han var ca. 14 mdr. begyndte han at kravle, men var meget mere interesseret i at lære at gå. Da han var 15,5 mdr. tog han sine første skridt og ti dage efter løb han

Min yngste søn kravlede lidt tidligere, men først omkring et års alderen og inden da humpede han på måsen som sin storebror. Først da han var 15 mdr. gik han også.

Tag den med ro. Jeg ved godt hvordan du har det og kan sagtens forstå dig. Men de er meget forskellige de kære små, så det er deres udvikling også.

Det kan godt være mine drenge gik sent, men til gengæld var de gode til finmotorikken rigtig hurtigt og sådan er det jo så forskelligt.

Det er også sådan at drenge ofte er lige lidt langsommere til tingene end pigerne, de har ikke så travlt

Anmeld

7. marts 2011

maria87

min søn har aldrig kravlet... han gik... han vil bare ik kravle der er så meget forskel på børn

Anmeld

8. marts 2011

Snuffler25

misspippi skriver:

Min ældste søn kravlede stort set ikke. Han trillede først, og så begyndte han at humpe sig frem på måsen. Da han var ca. 14 mdr. begyndte han at kravle, men var meget mere interesseret i at lære at gå. Da han var 15,5 mdr. tog han sine første skridt og ti dage efter løb han

Min yngste søn kravlede lidt tidligere, men først omkring et års alderen og inden da humpede han på måsen som sin storebror. Først da han var 15 mdr. gik han også.

Tag den med ro. Jeg ved godt hvordan du har det og kan sagtens forstå dig. Men de er meget forskellige de kære små, så det er deres udvikling også.

Det kan godt være mine drenge gik sent, men til gengæld var de gode til finmotorikken rigtig hurtigt og sådan er det jo så forskelligt.

Det er også sådan at drenge ofte er lige lidt langsommere til tingene end pigerne, de har ikke så travlt

Hehe ja det har jeg også hørt før, at drengene er lidt langsommere end pigerne  Sjovt at det er sådan..

Du har helt ret, jeg skal bare tage den med ro! Som min mor siger - "har du nogensinde set en konfirmand som ikke kan gå"? Den sætning bruger hun faktisk om mange ting, egentlig smart for 1. gangs mødre  Da jeg var frustreret over han ikk kunne finde ud af at drikke af kop, sagde min mor - "har du nogensinde set en konfirmand som ikke kan drikke af kop?" hihi

Nicolaj er faktisk begyndt at møve lidt rundt nu, sket indenfor den sidste lille uges tid.. det går langsomt, men han bruger benene til at skubbe sig frem for at nå det han ønsker, så han er inde på noget af det rigtige  eller, det som er "rigtigt" for ham selvfølgelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.