Næsten 10 mdr og kravler ikke - normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.521 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Snuffler25

Hejsa,

Ja, jeg føler næsten jeg bliver nødt til at opsøge lidt "opbakning" eller "støtte" og det virker naturligt for mig at søge herind ..

Nicolaj bliver 10 mdr d. 23.2 og han kravler stadig ikke.. han ruller og kan fint komme om på maven - men kommer altså ingen steder på egen hånd..

Burde han gøre det nu? 

Har nogle af jer oplevet, at jeres børn også var sene kravlere?

Han er den sidste uges tid, blevet meget interesseret i at stå op.. stå ved mig, ved sofabord, ved gåvogn.. og er blevet god til det (med min støtte selvfølgelig, så han ik vælter til siderne.. men ellers er han dygtig..)

Håber bare snart han kravler, kender ik andre der er 10 mdr og ikke kravler

hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Siil

Hej

Min datter er 9,5 mnd og hun kravler heller ikke. Ligesom dig, bliver jeg en gang imellem fortvilet og bekymret om hende, da alle andre i den alder kan jo kravler.
Meeen, jeg tror, jeg ved hvorfor hun gør det ikke endu. Det er fordi, hun er en stor og godt polstret lille tøs, som er lidt mere "tung i røven" end andre børn i hendes alder. Hun veje godt 12,5 kg!
Der er faktisk mange børn, som kommer aldrig til at kravle. Min ældste datter trak sig frem på numsen, og så rejste hun sig op og begyndte at gå. Så jeg tror, man er nød til at følge hvert barns udvikling individuelt og ikke sammenligner så meget med andres. Jeg ved det et svært, men du skriver jo, at han vil gerne stå op ved dig eller gåvogn. Det er meget flot!

Anmeld

17. februar 2011

SHERO

Det er helt normalt, min søn kravlede først da han var 11 måneder, det fungerede fint for ham bare at mave sig frem.. Alle børn er forskellige jo..

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Snuffler25 skriver:

Hejsa,

Ja, jeg føler næsten jeg bliver nødt til at opsøge lidt "opbakning" eller "støtte" og det virker naturligt for mig at søge herind ..

Nicolaj bliver 10 mdr d. 23.2 og han kravler stadig ikke.. han ruller og kan fint komme om på maven - men kommer altså ingen steder på egen hånd..

Burde han gøre det nu? 

Har nogle af jer oplevet, at jeres børn også var sene kravlere?

Han er den sidste uges tid, blevet meget interesseret i at stå op.. stå ved mig, ved sofabord, ved gåvogn.. og er blevet god til det (med min støtte selvfølgelig, så han ik vælter til siderne.. men ellers er han dygtig..)

Håber bare snart han kravler, kender ik andre der er 10 mdr og ikke kravler

hvad siger i?

Masser af børn går før de kravler, så det skal du ikke bekymre dig så meget over.
Min den mellemste var et år før hun kunne kravle, og så var det endda kun baglæns
I kan altid træne kravling, når han bliver lidt mere mobil, ved at lege kravlelege.
Du kan jo lave små tunler til ham af spisestuestolene, som du hænger tæpper over, hvor han så skal kravle igennem.
Det har jeg gjort med mine.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

132319

Hjalte var 14½ måned før han kravlede 

Han var 18½ måned da han gik og nu, 3 år gammel er han fuldstændig med sine jævnaldrene 

Anmeld

17. februar 2011

Snuffler25

Siil skriver:

Hej

Min datter er 9,5 mnd og hun kravler heller ikke. Ligesom dig, bliver jeg en gang imellem fortvilet og bekymret om hende, da alle andre i den alder kan jo kravler.
Meeen, jeg tror, jeg ved hvorfor hun gør det ikke endu. Det er fordi, hun er en stor og godt polstret lille tøs, som er lidt mere "tung i røven" end andre børn i hendes alder. Hun veje godt 12,5 kg!
Der er faktisk mange børn, som kommer aldrig til at kravle. Min ældste datter trak sig frem på numsen, og så rejste hun sig op og begyndte at gå. Så jeg tror, man er nød til at følge hvert barns udvikling individuelt og ikke sammenligner så meget med andres. Jeg ved det et svært, men du skriver jo, at han vil gerne stå op ved dig eller gåvogn. Det er meget flot!

Tak for dit svar  Jeg mærker en 2. gangs mor ro over dig - og den glæder jeg mig sgu til at have, når vi engang får et barn mere  Øv hvor er man "bekymret" over alt muligt hele tiden - det er da udmattende..

Ja han står fint det gør han  Men ja, han må da gerne komme frem på numsen hvis han hellere vil det - ku bare godt tænke mig han ku komme frem selv.. - jeg mærker ofte hans "frustration" over ikk at ku følge efter mig, hvis jeg går ind i et andet rum hehe

Anmeld

17. februar 2011

Snuffler25

Tullen85 skriver:

Det er helt normalt, min søn kravlede først da han var 11 måneder, det fungerede fint for ham bare at mave sig frem.. Alle børn er forskellige jo..

Jamen du har helt ret - alle børn er forskellige  Og ved godt man ikke skal sammenligne.. indimellem blir jeg bare lidt øv over det.. han maver sig heller ikke frem, han sitter bare på sin rumpe.. og ligger han ned, så ruller han hihi

Tak for dit svar

Anmeld

17. februar 2011

Snuffler25

MHK skriver:

Hjalte var 14½ måned før han kravlede 

Han var 18½ måned da han gik og nu, 3 år gammel er han fuldstændig med sine jævnaldrene 

Nå  14½ måned? okay, tak fordi du fortalte det - giver lidt støtte  hihi

Men kom Hjalte ikke frem på en anden måde så, før han begyndte at kravle? Møve, gumpe eller hvad det hedder

Anmeld

17. februar 2011

Maria-s

Vil bare lige sige at det der med at kravle var det sidste JEG selv lærte da jeg var baby/ lille Jeg var super hurtig til at ville op på fødderne og fremad, men det der med at kravle? Det var altså ikke sådan lige til Så jeg tror altså bare (som mange andre også skriver) at du skal tage den heelt rolig Det kommer nok

Anmeld

17. februar 2011

132319

Snuffler25 skriver:

Nå  14½ måned? okay, tak fordi du fortalte det - giver lidt støtte  hihi

Men kom Hjalte ikke frem på en anden måde så, før han begyndte at kravle? Møve, gumpe eller hvad det hedder

Jo, han mavede sig som en lille krybskytte fra han var 10½ måned 

Jeg havde egentlig opgivet tanken om at han nogensinde ville komme op og kravle men pludselig en dag kom han op på alle fire og så var dét sjovt og derfor gik der lige nogle måneder før han kom op og gå 

Din søn skal helt sikkert nok lære at komme frem på den ene eller den anden måde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.