Min søn vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Henriette1973

Hvis der opstår problemer eller du har spørgsmål kan du altid henvende dig til sundhedsplejesken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det kan det sagtens...er han glad for kold mad..altså små hapser og den slags??
For det får han vel i DP??

Ja. Specielt hvis det er noget mor spiser. Så står han ligeså trofast ved siden af og venter på at der falder bider af  -og det gør der altid.

men jeg er bare bange for at det ikke er nok. Morgenmaden tager DP for tiden, fordi at han er som han er, men aftensmaden er et helvede! = ikke så meget mad, dårlig nattesøvn og så køre den ellers..

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget men her kommer det, det skal tages som en opmundring

Min datter (som nu er 2 år) fik flaske 4 gange om dage af ca 100 -250 mL da hun var omkring de 10 mrd. Hun spiste heller ikke de store måltider. Hun var/er heller ikke af de store vægt mæssigt, men ok. Nu spiser hun næsten alt. Det kommer med øvelse. Og så længe han også får modermælk... 

Synes det forslag om sundhedsplejesken og lad ham sidde med en ske selv er en rigtig god ide. Min datter har ikke ville have hjælp side hun var knap 1 år, det har hun klaret fint selv.

Ej.. det kunne være fedt hvis osse det gik sådan her!
Hehe amning stopper nok heller ikke lige om hjørnet. Han elsker det SÅ meget, at jeg ikke bryder mig om at tage det fra ham.

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja. Specielt hvis det er noget mor spiser. Så står han ligeså trofast ved siden af og venter på at der falder bider af  -og det gør der altid.

men jeg er bare bange for at det ikke er nok. Morgenmaden tager DP for tiden, fordi at han er som han er, men aftensmaden er et helvede! = ikke så meget mad, dårlig nattesøvn og så køre den ellers..

Du har vel bare fået en koldt-mads spiser ligesom min den ældste var.
Så..here goes.
Du må igang med små Frikadeller, kødboller, små stykker kylling, skinkebidder, små rubrødshapser, Tomatbidder, små fine ærter, babymajs, agurkestykker, ostefirkanter og den slags.
Og så kan du lave små muffins med små baconstykker og kyllingelever, så han får det jern han skal have.
Du kan også lave tærter, med fx spinat og igen kyllingelever og hakket fars. De kan fryses ned i små portioner, så du kan tage det op du skal bruge.
Giv ham små frugtstykker også.
Indstil dig på, at han er ved at opdage en ny verden af smagsvarianter og foretrækker dem kolde, og lad ham blot blive ved med det.
Læg grøden og den varme mad på hylden..han skal nok tage fra, selvom den er kold, og få det han har brug for

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Held og lykke, han skal nok lære det

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du har vel bare fået en koldt-mads spiser ligesom min den ældste var.
Så..here goes.
Du må igang med små Frikadeller, kødboller, små stykker kylling, skinkebidder, små rubrødshapser, Tomatbidder, små fine ærter, babymajs, agurkestykker, ostefirkanter og den slags.
Og så kan du lave små muffins med små baconstykker og kyllingelever, så han får det jern han skal have.
Du kan også lave tærter, med fx spinat og igen kyllingelever og hakket fars. De kan fryses ned i små portioner, så du kan tage det op du skal bruge.
Giv ham små frugtstykker også.
Indstil dig på, at han er ved at opdage en ny verden af smagsvarianter og foretrækker dem kolde, og lad ham blot blive ved med det.
Læg grøden og den varme mad på hylden..han skal nok tage fra, selvom den er kold, og få det han har brug for

Det lyder som en rigtig god idé. Det må jeg igang med  men pyyyh, synes godt nok at tiden er knap som enlig mor i forvejen. Kan se at jeg får lidt at se til!

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Held og lykke, han skal nok lære det

Mange tak.

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det lyder som en rigtig god idé. Det må jeg igang med  men pyyyh, synes godt nok at tiden er knap som enlig mor i forvejen. Kan se at jeg får lidt at se til!

Ja..jeg har selv været der
Har du en fryser??
For så kan du jo lave en lave-mad-dag engang om måneden hvor du fx om lørdagen laver små frikadeller, kødboller, koger kylling, lave muffins, pie'er og pattéer til at fryse ned.
Så skal du jo bare sørge for at have de andre ting i huset som friske..og man får hurtigt en rytme, så det faktisk er langt lettere at rigge an til en gang aftensmad til trolden, end at skulle stå der og koge og brase hver dag

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja..jeg har selv været der
Har du en fryser??
For så kan du jo lave en lave-mad-dag engang om måneden hvor du fx om lørdagen laver små frikadeller, kødboller, koger kylling, lave muffins, pie'er og pattéer til at fryse ned.
Så skal du jo bare sørge for at have de andre ting i huset som friske..og man får hurtigt en rytme, så det faktisk er langt lettere at rigge an til en gang aftensmad til trolden, end at skulle stå der og koge og brase hver dag

Ja det kunne være at jeg kunne få en til at ta´ham et par timer bare en enkelt dag om måneden. (eller mens han er i DP) -For det der med at lave mad herhjemme pt. Det går bare slet ikke for han er bare super morsyg, udover alt det andet. Jeg er heldig, hvis jeg når at lave en gang pasta kødsovs uden det store drama pt.

Puhaa der er meget galt hva? Føler mig bare som en kæmpe undskyldning for mig selv pt.

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja det kunne være at jeg kunne få en til at ta´ham et par timer bare en enkelt dag om måneden. (eller mens han er i DP) -For det der med at lave mad herhjemme pt. Det går bare slet ikke for han er bare super morsyg, udover alt det andet. Jeg er heldig, hvis jeg når at lave en gang pasta kødsovs uden det store drama pt.

Puhaa der er meget galt hva? Føler mig bare som en kæmpe undskyldning for mig selv pt.

Jamen hvis han lige er startet i DP, så er der da heller ikke noget at sige til det.
Så bliver de gerne frygteligt morsyge i en periode.
Men husk nu dig selv midt i kaos'et
Men det er da godt hvis du har lidt fritimer i hverdagene, når han er i DP, så kan du både få lavet lidt ting derhjemme og også pustet lidt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.