Min søn vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver som ano da jeg er sikker på nogle "uvenlige" mennesker følger med. Sag i amtet etc.

Min søn er 10 måneder og har altid spist fint. Han er først lige begyndt at få tænder og har i det hele taget været ret sen til at få "fast" føde. ikke at det har så meget med sagen at gøre.

Men her på det sidste er han begyndt at skrige helt vildt så snart han skal sidde i skråstol/højstol i mere end et minut.
Jeg kan simpelthen ikke få ham til at sidde stille længe nok til at jeg kan få mere en to skefulde/bider i ham.

Skal jeg bare acceptere at han får disse raserianfald over stillesidningen og blive ved at prøve (for det er godt nok frustrerende at se ham SÅ ulykkelig)

Ellers hvad kan jeg gøre ved det? Han skal jo ligesom ha´lidt at spise.

Skal siges at jeg har prøvet at vi bare sidder overfor hinanden på gulvet og spiser, men han har en koncentrationsevne som en guldfisk, så det kan IKKE lade sig gøre.

HVAD gør jeg?
Alle forslag modtages med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Ingen?

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Hej

Hvad med at sidde med ham på skødet og made ham? Altså hvis du er højre håndet sid med ham på venstre lår, godt hvilende op af dit bryst og mad ham så med højre hånd. Det er trygt 

Håber du kan bruge mit råd til noget

Henriette

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Hej

Hvad med at sidde med ham på skødet og made ham? Altså hvis du er højre håndet sid med ham på venstre lår, godt hvilende op af dit bryst og mad ham så med højre hånd. Det er trygt 

Håber du kan bruge mit råd til noget

Henriette

Hej. Tak for det. Fik ikke lige skrevet det, men det er desværre osse afprøvet uden det store held. Han forsøger bare at hoppe væk, og så er der dømt tøj OG gulvvask meget hurtigt derefter.

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Anonym skriver:

Hej. Tak for det. Fik ikke lige skrevet det, men det er desværre osse afprøvet uden det store held. Han forsøger bare at hoppe væk, og så er der dømt tøj OG gulvvask meget hurtigt derefter.

Ok 

Jeg tror bare så længe du blive ved med at tilbyde ham mad, så skal det nok kommme. Det der med mad er bare nogle gang svært, for vi forældre er altid bekymret for om de nu får nok eller det rigtige. Og det kan de små frække mærke. Jeg tror at så længe du prøver skal han nok lærer det

Bliver han stadig ammet/får flaske med MME?

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Jeg synes det er utroligt vigtigt at du lige får en snak med syndhedsplejersken.
Hvad siger han til selv at få lov at spise med skeen??
Mine er selv begyndt at forsøge sig, da de var ca 9 mdr..og tit kan det være så spændende, at man selv kan få lusket et par ekstra skefulde ind, hvis du sidder med en ekstra ske

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Ok 

Jeg tror bare så længe du blive ved med at tilbyde ham mad, så skal det nok kommme. Det der med mad er bare nogle gang svært, for vi forældre er altid bekymret for om de nu får nok eller det rigtige. Og det kan de små frække mærke. Jeg tror at så længe du prøver skal han nok lærer det

Bliver han stadig ammet/får flaske med MME?

Ja det er netop der min bekymring ligger. Han er ikke ligefrem den tykkeste baby, men så absolut heller ikke undervægtig. -Han skal bare ikke tabe sig jo

men håber virkelig det bare er en fase han skal igennem. Han er bare blevet stædig indenfor de sidste 3 ugers tid. Det heeeelt vildt!

Han bli´r stadig ammet en del, ved siden af maden ja.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er utroligt vigtigt at du lige får en snak med syndhedsplejersken.
Hvad siger han til selv at få lov at spise med skeen??
Mine er selv begyndt at forsøge sig, da de var ca 9 mdr..og tit kan det være så spændende, at man selv kan få lusket et par ekstra skefulde ind, hvis du sidder med en ekstra ske

Kærligst
Sussie

Vi har ikke SP længere, da hun ikke så nogen grund til at komme mere. Alting gik jo såååå godt, men nu er han altså virkelig begyndt at prøve min tålmodighed af?

Sin egen ske. Det kunne godt være at det var en idé.

Hmm.. Jeg kom lige i tanke om at han jo startede i DP d.1. (Der kan han sagtens finde ud af at spise i øvrigt) men tror du at det kan være en reaktion på det?

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi har ikke SP længere, da hun ikke så nogen grund til at komme mere. Alting gik jo såååå godt, men nu er han altså virkelig begyndt at prøve min tålmodighed af?

Sin egen ske. Det kunne godt være at det var en idé.

Hmm.. Jeg kom lige i tanke om at han jo startede i DP d.1. (Der kan han sagtens finde ud af at spise i øvrigt) men tror du at det kan være en reaktion på det?

Det kan det sagtens...er han glad for kold mad..altså små hapser og den slags??
For det får han vel i DP??

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget men her kommer det, det skal tages som en opmundring

Min datter (som nu er 2 år) fik flaske 4 gange om dage af ca 100 -250 mL da hun var omkring de 10 mrd. Hun spiste heller ikke de store måltider. Hun var/er heller ikke af de store vægt mæssigt, men ok. Nu spiser hun næsten alt. Det kommer med øvelse. Og så længe han også får modermælk... 

Synes det forslag om sundhedsplejesken og lad ham sidde med en ske selv er en rigtig god ide. Min datter har ikke ville have hjælp side hun var knap 1 år, det har hun klaret fint selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.