Mad til baby 7mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

CamillaSoefelt

Anne85 skriver:

Nynne får som regel grønsagsmos med forskelligt fisk/kød til frokost.

Får han allerede jeres mad til aften? Jeg har overvejet det - men synes nu stdaig det er liiige krydret nok for en lille mave

Står du så og laver grøntsagsmos og kød el fisk til frokost eller har du lavet meget og frosset ned?? Og hvad består aftensmaden af? Ja han får kartoffelmos med grøntsager i og så vores mad ved siden af, enten kylling i karry, fisk, lasagne... Vores mad er ik vildt stærk synes jeg, og det går fint nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

<3

CamillaSoefelt skriver:

Altså til frokost? Gir du så det samme til aftensmaden?? Hvorfor holde igen med frugten? Moser banan el æble i? Men det er måske ik så godt eller :/?

Ja jeg ville sige grød, mos og mos, når nu du ikke giver rugbrød.

Og hvorfor jamen det er jo fordi at vi alle skal have mest grøntsager, så fisk, dernæst kød foruden korn og mejeriprodukter hver dag.Frugt skal vi jo kun have en brøkdel af. Derfor ville jeg vænne frugten fra og lave mos i stedet for.

Plus at frugt er meget meget sødt og kan give en for lind mave.

Anmeld

16. februar 2011

CamillaSoefelt

Kirle skriver:

Ja jeg ville sige grød, mos og mos, når nu du ikke giver rugbrød.

Og hvorfor jamen det er jo fordi at vi alle skal have mest grøntsager, så fisk, dernæst kød foruden korn og mejeriprodukter hver dag.Frugt skal vi jo kun have en brøkdel af. Derfor ville jeg vænne frugten fra og lave mos i stedet for.

Plus at frugt er meget meget sødt og kan give en for lind mave.

Det har jeg da slet ik overvejet.. Men kan godt høre det nu du siger det, du har da ret:-). Men kan man lave en masse mos og så fryse ned så man ik hver dag til frokost skal stå fremme med gryderne?

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

CamillaSoefelt skriver:

Står du så og laver grøntsagsmos og kød el fisk til frokost eller har du lavet meget og frosset ned?? Og hvad består aftensmaden af? Ja han får kartoffelmos med grøntsager i og så vores mad ved siden af, enten kylling i karry, fisk, lasagne... Vores mad er ik vildt stærk synes jeg, og det går fint nok.

Ku godt være man sku prøve det. Synes bare at hendes mad indtil videre har været meget smags neutralt og tror måske ikke helt hun er parat til boller i karry, lasagne osv - måske jeg laver meget krydret mad

Ja jeg laver bare dobbeltportion. Laver altid grønsager til et par dage - og fisk fx kan også holde sig færdiglavet i køleskabet et døgns tid. Men faktisk startede vi med grønsager til frokost fordi hun ikke er heeeelt så pajttet med det som hun fx er med grød - og til frokost er hun lige lidt mere frisk og nok lidt mere sulten end om aftenen så her er der større succes med at få det i hende  For det meste får hun så bare det samme til aften - og ellers får hun grød her

Anmeld

16. februar 2011

CamillaSoefelt

Anne85 skriver:

Ku godt være man sku prøve det. Synes bare at hendes mad indtil videre har været meget smags neutralt og tror måske ikke helt hun er parat til boller i karry, lasagne osv - måske jeg laver meget krydret mad

Ja jeg laver bare dobbeltportion. Laver altid grønsager til et par dage - og fisk fx kan også holde sig færdiglavet i køleskabet et døgns tid. Men faktisk startede vi med grønsager til frokost fordi hun ikke er heeeelt så pajttet med det som hun fx er med grød - og til frokost er hun lige lidt mere frisk og nok lidt mere sulten end om aftenen så her er der større succes med at få det i hende  For det meste får hun så bare det samme til aften - og ellers får hun grød her

Oki - smart . Ja det der med at de er mere friske til frokosten end aften er rigtigt. Har selv haft tanken at gi aftensmaden til frokost. Men så vil jeg da bare skippe den ene grød og så gi mos i stedet. Gir du både kød/fisk frokost og aften?

Hvordan med rugbrød? Har du prøvet af gi Nynne det ? Eller andre ting hun sådan sku tygge på?

Anmeld

16. februar 2011

<3

CamillaSoefelt skriver:

Det har jeg da slet ik overvejet.. Men kan godt høre det nu du siger det, du har da ret:-). Men kan man lave en masse mos og så fryse ned så man ik hver dag til frokost skal stå fremme med gryderne?

Det kan du. I portionsstørrelser, har hørt om nogen der har lavet det i istegninger så kan man nemt doserer.

Ellers så er det nemt at gemme en smule fra aftensmaden af og så lave det til frokost. Pasta kan blendes ligesom kartofler kan.

Anmeld

16. februar 2011

Corn

Det er så dejlig nemt at starte op på rugbrød. start ud med fx bondebrød med leverpostej, så smider du lidt mælk i bunden af tallerkenen som brødet suger op, og så er det dejlig nemt at tygge i helt små bidder...

Anmeld

16. februar 2011

lisesp83

Macaab skriver:

Det er så dejlig nemt at starte op på rugbrød. start ud med fx bondebrød med leverpostej, så smider du lidt mælk i bunden af tallerkenen som brødet suger op, og så er det dejlig nemt at tygge i helt små bidder...

sådan gjorde vi også. Det var en succes..

Og nu får Julie almindelig rugbrød, det som vi andre spiser.

Hun er snart 10 mdr.

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

CamillaSoefelt skriver:

Oki - smart . Ja det der med at de er mere friske til frokosten end aften er rigtigt. Har selv haft tanken at gi aftensmaden til frokost. Men så vil jeg da bare skippe den ene grød og så gi mos i stedet. Gir du både kød/fisk frokost og aften?

Hvordan med rugbrød? Har du prøvet af gi Nynne det ? Eller andre ting hun sådan sku tygge på?

Har prøvet med rugbrød et par gange... og hun kan sagtens finde ud af at sluge det MEN Nynne er en bestemt lille adme der absolut ikke vil mades - så det med at jeg skal proppe ting ind i hendes mund er hun ikke heeelt med på. Men hun elsker at sidde selv og gnaske i ting - en skrællet æble eller pære båd, agurke stave, ristet rugbrødsstave, baby kiks, de der crisp kiks fra wasa osv. Såå... jeg skal bare lige ha gennemskuet hvordan jeg lader hende give mig lov til at fodre hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.