Mad til baby 7mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

K&S

LC skriver:

hmm Ja og nej...

Fra de er 6mdr til de er 1 år skal de have jern.

Men er noget med at hvis du giver en vis mængde Modersmælkerstatning hver dag - så er det tilsat jern og så behøver man ikke give jern. Kan ikke huske den præcise mængde, for at man ikke skal.

Oki doki, jeg synes også nok, jeg havde hørt rigtig da SP´en var her - blev bare helt nervøs  de skal minimun have 400ml MME for ikke at skulle supplere med jern

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

DLM

K&S skriver:

SKAL de have jern?

det er noget med at de ca skal ha 8 mg jern om dagen.

min søn får ikke ekstra jern da jeg synes der er jern nok i det mad han får. der er ca 2,3-4 stykker i hver portion og det er 3 gange om dagen + mellem måltider så det er jo de 8 mg. har læst at de ikke må få for meget jern da de ikke kan skille sig at med det igen. så jeg har valgt ikke at gi han ekstra jerndråber

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

K&S skriver:

SKAL de have jern?

Hvis de barn får minimúm 400 ml mme dagligt behøver det ikke jern tilskud

Anmeld

16. februar 2011

LC

Ja det skal nok passe. Vi gav nemlig ikke min datter Jern da hun fyldte 6mdr, men startede da hun i løbet af en uge trappede ned fra 600ml MME til 200ml MME, fordi hun startede i dagpleje.

Vores datter valgte selv, hun gad ikke have sutteflaske af DP så hun fik bare det som de andre børn fik, hvilket jo også er fint 

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

DLM skriver:

det er noget med at de ca skal ha 8 mg jern om dagen.

min søn får ikke ekstra jern da jeg synes der er jern nok i det mad han får. der er ca 2,3-4 stykker i hver portion og det er 3 gange om dagen + mellem måltider så det er jo de 8 mg. har læst at de ikke må få for meget jern da de ikke kan skille sig at med det igen. så jeg har valgt ikke at gi han ekstra jerndråber

Man siger at et barn ikke vil kunne spise sig til nok jern gennem kosten før de er over 1 år

Anmeld

16. februar 2011

DLM

Anne85 skriver:

Man siger at et barn ikke vil kunne spise sig til nok jern gennem kosten før de er over 1 år

så de optager ikke det jern der er i maden?

Anmeld

16. februar 2011

K&S

Anne85 skriver:

Hvis de barn får minimúm 400 ml mme dagligt behøver det ikke jern tilskud

Tak tak, det mente jeg nemlig også, men blev da helt i tvivl

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

DLM skriver:

så de optager ikke det jern der er i maden?

Ikke i samme mængde som hvis de får dråberne.

Herhjemme giver vi ikke dråber - hun får over 400 ml mme dagligt

Anmeld

16. februar 2011

CamillaSoefelt

Kirle skriver:

Tror du skal starte op med noget grøntsagsmos. Og fisk.Og holde igen med frugten

Et hit herhjemme var kartoffelmos med gulerod og cherrytomat med lidt torskerogn i. Gulerod og cherrytomat er nemlig søde i smagen. Ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser

Altså til frokost? Gir du så det samme til aftensmaden?? Hvorfor holde igen med frugten? Moser banan el æble i? Men det er måske ik så godt eller :/?

Anmeld

16. februar 2011

CamillaSoefelt

Gitte85 skriver:

Hvad med at begynde at give have forskellige grønsagsmose?

Herhjemme var kartoffelmos med enten pastinak, gulerød, broccoli et hit.

DU kan også lave kartoffelmos af søde kartofler. Du får ikke så mange for pengene, men Lucas var helt vilde og er stadig helt vilde med dem  

Jamen det får han jo osse til aften.. Og så blendet med vores mad ved siden af, enten gryderetter, fisk eller andre gode sager:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.