Skal der mm/mme i grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Der står at man sagtens bare kan lave den på kogende vand, uden at tilsætte andet 

jo men helt små børn har bedst af at der er MM eller MME i.... og de små skal altså have fedt til at danne hjerneceller og det beskyttende lag omkring nerverne

et par tsk frugtmos danner ikke uvaner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Der står at man sagtens bare kan lave den på kogende vand, uden at tilsætte andet 

og hvis det skal være ernæringsmæssigt korrekt, mht. kalorier, så skal der 1 tsk olie/smør i pr. portion og MM eller MME

Anmeld

15. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

jo men helt små børn har bedst af at der er MM eller MME i.... og de små skal altså have fedt til at danne hjerneceller og det beskyttende lag omkring nerverne

et par tsk frugtmos danner ikke uvaner

Det ved jeg men det er da først når grød bliver hovedmåltiderne, ikk? 

Jeg ammer jo stadig primært, hun skal ikke have grød mere end en gang om dagen..

Det er helt vildt så uviden man kan føle sig, selvom jeg var hele møllen igennem for 3 år siden 

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Det ved jeg men det er da først når grød bliver hovedmåltiderne, ikk? 

Jeg ammer jo stadig primært, hun skal ikke have grød mere end en gang om dagen..

Det er helt vildt så uviden man kan føle sig, selvom jeg var hele møllen igennem for 3 år siden 

nej det er helt fra begyndelsen af... ellers får de ikke fedt nok...

rapsolie eller avocado olie er bedst hvis det skal være rigtig godt....

Anmeld

15. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

nej det er helt fra begyndelsen af... ellers får de ikke fedt nok...

rapsolie eller avocado olie er bedst hvis det skal være rigtig godt....

Ok, jeg må malke noget mælk ud til det i aften så  -Og så håbe på at damen vil åbne munden i morgen, ellers må jeg have fat i noget frugtmos/koge noget frugt til hende 

Tak for hjælpen 

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Åhh hvor glemmer man dog meget på 3 år! 

Jeg har købt noget Holle ris og hirse grød til Kamille, jeg ville egentlig have ventet lidt med grøden men i håb om at hun sover bedre om natten når hun får smag for det, er jeg alligevel startet (hun er 5 måneder)

Men jeg har simpelthen glemt ALT om hvordan det er at have en baby der får grød 

På pakken står der at det gerne må laves på vand og det har jeg så gjort de par gange jeg har prøvet men hun vil simpelthen ikke røre det  Hun klapper i som en østers og ligner en der er ved at brække sig så snart skeen nærmer hende. Til sidst ender det med et hysterisk anfald og så op på de elskede babser 

Mit spørgsmål er så nu (og ja, jeg kunne sagtens spørge min SP men jeg glemmer det i løbet af dagen og kommer først i tanke om det når jeg og fumler med grøden om aftenen ) -Om der skal modermælk (eller evt. erstatning) i grøden? Smager den så bedre?

Kom med jeres råd, input og opskrifter til at få en stædig 5 måneder gammel baby til at synes at grød er det mest fantastiske i verden  TAK! 

på et tidspukt var der en test af de forskellige færdige grød produkter... Holle var dog ikke med...

men den viste at selvom man lavede grøden som producenten foreskrev, gav mange af dem ikke det antal kcal de skulle for at være ernæringsmæssige korrekte... der var for få kcal i...

navnligt også for lidt fedtstof

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Ok, jeg må malke noget mælk ud til det i aften så  -Og så håbe på at damen vil åbne munden i morgen, ellers må jeg have fat i noget frugtmos/koge noget frugt til hende 

Tak for hjælpen 

altså, det hjalp her at lave den mere tynd og putte en anelse frugt i... pære var et hit her...

min SP sagde at for at undgå for mange allergener kunne vi koge pærerne godt igennem

Anmeld

15. februar 2011

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

er det den fra Nestle?

uh, hvis det er, vil jeg bare lige advare jer.... efter at have smagt den ville Nikoline damen ikke have meget andet... den smager jo næsten som ris a la mande.... hi hi

så gik jeg intensivt igang med rismelsgrød og hjemmekogt pæremos...

den vi er igang med nu er fra beauvais

Anmeld

15. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

på et tidspukt var der en test af de forskellige færdige grød produkter... Holle var dog ikke med...

men den viste at selvom man lavede grøden som producenten foreskrev, gav mange af dem ikke det antal kcal de skulle for at være ernæringsmæssige korrekte... der var for få kcal i...

navnligt også for lidt fedtstof

Jeg vidste godt det med fedt, at de gerne skal have rigeligt af det. Jeg var en smule "fedtforskrækket" da Hjalte var lille fordi han simpelthen var så tyk men fik jo læst mig frem til at han trods alt skulle have en del -Og i dag, 3 år gammel er han bestemt ikke for tyk 

Som du nævner er Neslé og andre ikke-økologiske grødprodukter som regel fyldt med alt muligt sødt og dét vil jeg bare ikke vende hende til at hun skal have. Egentlig er Holle grød jo ikke ret meget andet end det rismel og hirseflager man kan købe i helsekosten så det vil jeg nok gøre fremover.

Jeg havde jo naivt bare troet at når der står at man fra 4 måneder, kan nøjes med vand, så kan man det!

Godt jeg fik spurgt herinde, håber det hjælper lidt på frøkenens appetit 

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Jeg vidste godt det med fedt, at de gerne skal have rigeligt af det. Jeg var en smule "fedtforskrækket" da Hjalte var lille fordi han simpelthen var så tyk men fik jo læst mig frem til at han trods alt skulle have en del -Og i dag, 3 år gammel er han bestemt ikke for tyk 

Som du nævner er Neslé og andre ikke-økologiske grødprodukter som regel fyldt med alt muligt sødt og dét vil jeg bare ikke vende hende til at hun skal have. Egentlig er Holle grød jo ikke ret meget andet end det rismel og hirseflager man kan købe i helsekosten så det vil jeg nok gøre fremover.

Jeg havde jo naivt bare troet at når der står at man fra 4 måneder, kan nøjes med vand, så kan man det!

Godt jeg fik spurgt herinde, håber det hjælper lidt på frøkenens appetit 

det var heller ikke for at være bedrevidende... sådan kan jeg godt komme til at lyde... undskyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.