Skal der mm/mme i grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.830 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

132319

Åhh hvor glemmer man dog meget på 3 år! 

Jeg har købt noget Holle ris og hirse grød til Kamille, jeg ville egentlig have ventet lidt med grøden men i håb om at hun sover bedre om natten når hun får smag for det, er jeg alligevel startet (hun er 5 måneder)

Men jeg har simpelthen glemt ALT om hvordan det er at have en baby der får grød 

På pakken står der at det gerne må laves på vand og det har jeg så gjort de par gange jeg har prøvet men hun vil simpelthen ikke røre det  Hun klapper i som en østers og ligner en der er ved at brække sig så snart skeen nærmer hende. Til sidst ender det med et hysterisk anfald og så op på de elskede babser 

Mit spørgsmål er så nu (og ja, jeg kunne sagtens spørge min SP men jeg glemmer det i løbet af dagen og kommer først i tanke om det når jeg og fumler med grøden om aftenen ) -Om der skal modermælk (eller evt. erstatning) i grøden? Smager den så bedre?

Kom med jeres råd, input og opskrifter til at få en stædig 5 måneder gammel baby til at synes at grød er det mest fantastiske i verden  TAK! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

oo

jeg har lige prøvet at give Sol grød for første gang idag og det var som pakken anviste, altså bare med kogende vand og intet MME. Det gled fint ned min SP sagde at det var klogest at starte med risgrød da det minder mest om mælk, hvis man kan sige det

Anmeld

15. februar 2011

132319

Tjuhl skriver:

jeg har lige prøvet at give Sol grød for første gang idag og det var som pakken anviste, altså bare med kogende vand og intet MME. Det gled fint ned min SP sagde at det var klogest at starte med risgrød da det minder mest om mælk, hvis man kan sige det

Den ene pakke er også risgrød men hun vil ikke på vilkår røre det 

Anmeld

15. februar 2011

oo

MHK skriver:

Den ene pakke er også risgrød men hun vil ikke på vilkår røre det 

nej hvor træls! altså min SP sagde bare man skulle være enormt tålmodig og ikke forvente de spiste mere end et par skefulde den første uge. men hvis hun ikke engang vil åbne munden...

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

er det det fra Holle hvor der bare skal kogende vand i?

den skal du tilsætte MME og smør/olie

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

er det den fra Nestle?

uh, hvis det er, vil jeg bare lige advare jer.... efter at have smagt den ville Nikoline damen ikke have meget andet... den smager jo næsten som ris a la mande.... hi hi

så gik jeg intensivt igang med rismelsgrød og hjemmekogt pæremos...

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Åhh hvor glemmer man dog meget på 3 år! 

Jeg har købt noget Holle ris og hirse grød til Kamille, jeg ville egentlig have ventet lidt med grøden men i håb om at hun sover bedre om natten når hun får smag for det, er jeg alligevel startet (hun er 5 måneder)

Men jeg har simpelthen glemt ALT om hvordan det er at have en baby der får grød 

På pakken står der at det gerne må laves på vand og det har jeg så gjort de par gange jeg har prøvet men hun vil simpelthen ikke røre det  Hun klapper i som en østers og ligner en der er ved at brække sig så snart skeen nærmer hende. Til sidst ender det med et hysterisk anfald og så op på de elskede babser 

Mit spørgsmål er så nu (og ja, jeg kunne sagtens spørge min SP men jeg glemmer det i løbet af dagen og kommer først i tanke om det når jeg og fumler med grøden om aftenen ) -Om der skal modermælk (eller evt. erstatning) i grøden? Smager den så bedre?

Kom med jeres råd, input og opskrifter til at få en stædig 5 måneder gammel baby til at synes at grød er det mest fantastiske i verden  TAK! 

efter vores datter havde fået den risgrød fra Nestle, måtte jeg komme lidt vanille i den Holle grød og den hjemmekogte også...

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

nej hvor træls! altså min SP sagde bare man skulle være enormt tålmodig og ikke forvente de spiste mere end et par skefulde den første uge. men hvis hun ikke engang vil åbne munden...

og man kan studse over hvorfor jeg ved hvordan den smager... øhm...... jeg var selv helt vild med det

Anmeld

15. februar 2011

132319

Tjuhl skriver:

Ja, det er lidt problematisk  Må i værste tilfælde putte lidt frugtmos i til at starte med, er dog bare ikke super vild med idéen om at hun vendes til det søde fra start af 

Omvendt så startede Hjalte med ren frugtmos (Ja ja, jeg vidste ikke bedre ) og grøntsagsmos og den slags gled senere hen, fint ned 

Spørgsmålet er, hvis jeg blander lidt af min  mælk i, om det vil søde det lidt, bare indtil hun vender sig til konsistensen? 

Anmeld

15. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

er det det fra Holle hvor der bare skal kogende vand i?

den skal du tilsætte MME og smør/olie

Der står at man sagtens bare kan lave den på kogende vand, uden at tilsætte andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.