Stress og studie?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Nenus

wamse skriver:

Kan læse at det er Hg du tager, og det er måske det der gør en forskel, for jeg er i gang med en videregående uddannelse, og måske kunne jeg derfor sygemeldes på su en periode.

Ja, det kan godt være det er det der gør en forskel, men synes bare at jeg læste på su.dk, at man også godt kunne det under en almen ungdomsuddannelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Ka+Ma=Be

@nn@ skriver:

Hej baby people

Jeg kontaktede min studievejleder i sidste uge da jeg har følt mig alt for let til gråd, irritabel, urolig, ukoncentreret og prustende hele tiden.. Hun bedte mig så tage en tur til lægen, og derefter kontakte hende igen. Lægen konstaterede så, at jeg har fået stress, og som "bonus" også en lille depression oveni!? ARG!

Derefter tog jeg op til min far i 4 dage, for ligesom at koble af, og tænke på noget helt andet end skole, økonomi osv.

Jeg sidder så her og nyder min vinterferie stille og roligt, kigger lidt på fb og læser jeres spændende indlæg... Pludselig popper en mail fra min studievejleder op, der forgæves har prøvet at ringe til mig(forkert nummer).. Jeg ringer hende op, og forklarer hvad min læge fortalte mig, og hun mener så at jeg skal melde mig ud af min uddannelse, og starte igen når jeg er klar  (skal lige siges at det er en uddannelse med løbende optag). No way, tænker jeg. Jeg skal ikke meldes ud, for jeg kommer aldrig tilbage igen så! Og det hele er jo bare spild af tid! Og desuden, hvor i dælen skal jeg så få penge fra? Kontanthjælp? Jamen de smider mig jo alligevel ud i aktivering, hvor jeg skal møde hver dag - og så ikke får stresset af alligevel.

Hvad tænker i piger? Hvad ville i måske gøre i min situation?

Håber i kan hjælpe mig lidt

Jeg synes du skulle høre din skole, om du ikke kan få en sps-ordning! Ellers så prøv at kontakte Bruger-hjælper formidlingen.

Jeg ved ikke om det ville kunne hjælpe dig, men det er et forsøg værd! Jeg er selv sps-mentor, og har til job at hjælpe, vejlede, guide og støtte studerende der har det svært. Lige nu hjælper jeg blandt andet en ung fyr med angst og depression.

Som sagt er det ikke sikkert at det hjælper netop dig, men det kan være rart at få hjælp af en der kan give noget støtte og lytte til det man har brug for at komme ud med.
Derudover kan man få hjælp til at overskue og strukturere skolen, læsningen og alt det andet der hører med

Håber du får det godt igen snart, og at det lykkes for dig at gøre skolen færdig!

Kram

Anmeld

15. februar 2011

Nenus

Katte87 skriver:

Jeg synes du skulle høre din skole, om du ikke kan få en sps-ordning! Ellers så prøv at kontakte Bruger-hjælper formidlingen.

Jeg ved ikke om det ville kunne hjælpe dig, men det er et forsøg værd! Jeg er selv sps-mentor, og har til job at hjælpe, vejlede, guide og støtte studerende der har det svært. Lige nu hjælper jeg blandt andet en ung fyr med angst og depression.

Som sagt er det ikke sikkert at det hjælper netop dig, men det kan være rart at få hjælp af en der kan give noget støtte og lytte til det man har brug for at komme ud med.
Derudover kan man få hjælp til at overskue og strukturere skolen, læsningen og alt det andet der hører med

Håber du får det godt igen snart, og at det lykkes for dig at gøre skolen færdig!

Kram

Tusinde tak for dit indlæg!

Synes bestemt det lyder som noget der kunne hjælpe mig! Det vil jeg helt klart snakke med min studievejleder om.. (Den eneste grund til hun ikke har nævnt det, er sikkert fordi det koster dem penge...)

Men mange tak!

Anmeld

15. februar 2011

Ka+Ma=Be

@nn@ skriver:

Tusinde tak for dit indlæg!

Synes bestemt det lyder som noget der kunne hjælpe mig! Det vil jeg helt klart snakke med min studievejleder om.. (Den eneste grund til hun ikke har nævnt det, er sikkert fordi det koster dem penge...)

Men mange tak!

Velbekommen Det kan jo desværre også være, at skolen ikke har en aftale med dem - men så kan du jo foreslå det for dem hehe.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

15. februar 2011

Nenus

Katte87 skriver:

Velbekommen Det kan jo desværre også være, at skolen ikke har en aftale med dem - men så kan du jo foreslå det for dem hehe.

Held og lykke med det hele!

Tak skal du have  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.