Lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2008

Tullebobs

Fra bunden8( ???? Nix bix har osse investeret i en pose mix der skal blandes med mælk, og vupti så er der kagecreme:D

Det med fløden lyder rigtig fint, synes nemlig osse at kagecreme har tendens til at blive lige lovlig "vammel-klistret" - og så tror jeg ovenikøbet at jeg kan finde ud af det;)

Tak min kære lagkage-support-hotline-Pia(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2008

Pia.

Det var så lige søde Trine... :)
Tillykke med manden i dag, håber I får en dejlig dag...
Stort knus fra Pia.

Anmeld

24. februar 2008

Anja :)

Hvis du en anden gang har mod på at lave lagkagecremen selv, så er det pærenemt, og det smager bare så godt.
Har også altid brugt de der poser, men sidste år måtte jeg ty til at lave kagecremen selv, og jeg må sige, at den blev helt fantastisk.

Her er opskriften:

1. 4 dl. Mælk
2. 2 æg
3. ca. 3 ss. Maizena
4. 2 ss. Sukker
5. 1 vanilje stang

Pisk det hele sammen på i en gryde på fuld blus, til det når kogepunktet, og tag gryden af kogepladen. Pisk et par minutter efter.

Tips:

Du kan selv bestemme hvor meget maizena du vil have i afhængig af hvor stift du vil have det.

Knus fra Anja

Anmeld

25. februar 2008

Pia.

Anja :) skriver:

Hvis du en anden gang har mod på at lave lagkagecremen selv, så er det pærenemt, og det smager bare så godt.
Har også altid brugt de der poser, men sidste år måtte jeg ty til at lave kagecremen selv, og jeg må sige, at den blev helt fantastisk.

Her er opskriften:

1. 4 dl. Mælk
2. 2 æg
3. ca. 3 ss. Maizena
4. 2 ss. Sukker
5. 1 vanilje stang

Pisk det hele sammen på i en gryde på fuld blus, til det når kogepunktet, og tag gryden af kogepladen. Pisk et par minutter efter.

Tips:

Du kan selv bestemme hvor meget maizena du vil have i afhængig af hvor stift du vil have det.

Knus fra Anja

Lyder super nemt og lækkert Anja, måske jeg skulle prøve det til vores gæster på fredag...
Tak for opskriften..
Knus Pia.

Anmeld

25. februar 2008

Pia.

Nå Trine, er spændt på at høre hvordan jeres fødselsdag gik i lørdags... Håber I havde en dejlig dag og gæsterne ELSKEDE din lagkage.... :P

Knus fra Pia.

Anmeld

25. februar 2008

Tullebobs

Hej

Pyyyyhaaa så er den fødselsdagsweekend vel overstået, det har været rigtig hyggeligt, men hold da op hvor er det osse hårdt. Man koster rundt for at få styr på det hele - ok well jeg går godt nok lidt i "Hyacinth-mode", når vi skal have gæster, alt skal være rent, glat og perfekt8( Sæbe i dispenseren, friske blomster, knitrende rene håndklæder, rystede puder og så videre osv osv.
Irriterende men sandt, sådan er jeg og sikkert osse 97 % af alle andre kvinder, ak ak... Som om ordenspolitiet kom ind og skred til anholdelse, hvis ikke alt er perfekt:P

Meeen sikke en lagkage, den blev - i al ubeskedenhed - bare god. Men chokobunde, jordbærskum, bananer, choko-rutebiler, og choko-kagecreme (med flødeskum , tak for det fif Pia), mums:D
Kanten skulle have været rigtig flødeskumsornament-agtig, og jeg lagde ud i fin stil, med frostpose ladet med flødeskum, men så var det lige at "Køkkennissen" kom og klippede et hul i posen på størrelse med en femmer, og ud kom skum i overvældende mængder væltede, og kanten ligende noget der var løgn>( Søren kom ud i køkkenet skulle lige til at kommentere, men blev så skudt 14 meter ind i stuen af mit laserblik - her skulle der IKKE siges noget>( Så jeg endte på Anna & Lotte måden, med en dejskraber og fordelte så skummet, så det så bare nogenlunde ud som om, det hele tiden var meningen, at den skulle se sådan ud.

TAK for jeres gode råd og fif - men hvordan fan... laver man sådan en nice kant der ligner noget fra bageren, jeg spørger bare(?) Pia??

Kram og flødeskumsklister fra Trine

Anmeld

25. februar 2008

Pia.

Sødeste Trine.... Hvor er du sjov....

Lyder som om I havde en dejlig dag og lagkagen blev super lækker....

Man kan købe sådan en smart pose med forskellige dutter til enden med foskellige former så man man lave lige de kanter man lyster... jeg bruger dog ikke selve posen men laver et lille hul i en frysepose og putter plastik dimsen der i. Der kan ikke være så meget i de poser der høre til. og så er fryseposen også lige til at smide ud bagefter.

Så Trine næste gang du kommer i Brugsen, så skriv lige sådan en på din indkøbsseddel, mener det er omkring 20 kr. den koster - det er jo lige til at klare, og de små dimser kan man ikke leve for uden.

Knus Pia.:)

Anmeld

25. februar 2008

Tullebobs

Jeg spurgte faktisk Søren, om ikke jeg skulle ringe til hans mor for at hun kunne tage sådan en sprøjtepose med, men Søren mente at det kunne "VI" (?):)) da sagtens klare med en frostpose - ja goddag mand økseskaft...

Hvad kan man så lære af det??? Jo spørg aldrig en mand til råd med hensyn til lagkagekanter, specielt kan det ikke anbefales, hvis den pågældende mand aldrig gentager lige: ALDRIG har lavet en lagkage...
Man spørger sgu da heller ikke sin cykelhandler om han vil sy nye foldegardiner til hele hytten (selvom han stensikkert vil sige, at kunne han da sagtens:)))

Kram fra Trine som undrer sig over, hvor fanden mænd får den der selvsikkerhed fra, med "at det ordner vi da lige med et snuptag" uanset om de kender noget til det givne felt eller ej>(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.