Lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.733 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

Tullebobs

Hejsa

Min kæreste har fødselsdag på lørdag, og jeg skal for første gang lave lagkage (plejer at bage kage), og nu mangler jeg så nogle ideer til, hvad dælen der skal i sådan en "svend"(?) - så kom frit frem med jeres allerbedste lagkage fif, opskrifter og tricks.

Kh Trine

P.s. Kunne godt tænke mig at lave noget med mørke (chokolade) bunde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

Pia.

Hej Trine.... Jamen jeg kan da fortælle dig hvordan jeg laver en af mine, du kan jo så selv vælge om du vil lave den med mørke eller lyse bund... jeg blander lagkagecreme med piskefløde da jeg syntes sådan noget creme bliver noget klistet noget alene og så putter jeg evt. lidt syltetøj i, det er rigtig lækkert... ellers kan jeg også finde på at bruge bananer som bare bliver skåret i skiver og lagt på... jeg bruger for det meste mørk chokolade glasur og pynter kanten hele vejen rundt med flødeskum og frugt - sidst var det Kiwi jeg brugte... så kan jeg finde på at lave blomster på toppen med M&M's eller skrive med pyntegele jeg laver altid lagkagen dagen forinden men venter med at putte glasur og flødeskum på siderne til dagen efter.... Forresten så bruger jeg for det meste også chokolage kringler til siderne... Håber I får en god fødselsdag. Knus Pia

Anmeld

21. februar 2008

Pia.

ps. du kan gå ind på min hjemmeside under fødselsdag og se et par lagkager ;)

Knus igen...

www.vores-familie.net

Anmeld

21. februar 2008

3rollinger

Min mor har engang imellem puttet floedeboller i. Taget bunden af dem og knust dem ned paa lagkagen. Det behoeves ikke at daekke hele lagkagen men maaske bare i en ring saa alle faar lidt.

Trine

Anmeld

22. februar 2008

Piaa

Fyld med tynde skiver af dåse fersken, knuste markroner og kagecreme. Pynt med glasur og flydeskum.

Eller pisk 1/2 l piskefløde og mos 1 pose optøet jordbær uden saft bland det og læg i og ovenpå.

Hilsen Piaa

Anmeld

22. februar 2008

Tullebobs

Hejsa

Tak for jeres inspiration:) Jeg er sikker , at jeg nok skal få frembragt et eller andet spiseligt:))

Piamus: Sikke flotte lagkager, du laver, man kommer nok i træning med tre børnefødselsdage om året ;) Kræsenpinden (min søn) vil selvfølgelig ikke have lagkage, den bandit:P

Trine Spanien: Mums flødeboller sikke en god ide... ;)

Piaa: Jordbærskummet er hermed på listen over ingridienser :)

Kram fra Trine som har købt sig fattig i bunde, fløde, frugt, krummel og andet lagkage "habengut":))

Anmeld

22. februar 2008

Tullebobs

Hov er da vist liiiiige lovlig glad for de der smileys :)):D:P:)):D;)

Kan man mon komme på afvænning?

Anmeld

22. februar 2008

Pia.

Pøj Pøj med lagkagen.... glæder mig til at høre hvor lækker den blev... og tak for de søde ord.

KNUS

Anmeld

22. februar 2008

Tullebobs

Hov forresten Pia, hvordan er det lige du gør det der med cremen, som du blander med fløde. Hvordan, hvormeget osv, spurgte lagkage-debutanten:D

Anmeld

22. februar 2008

Pia.

nu ved jeg ikke om du selv laver cremen fra bunden af ,men jeg køber de der poser du ved hvor der skal en ½ liter mælk i... sådan en potion og så pisker jeg en kvart piskefløde til skum og putter i.... Hvis du vælger at bruge syltetøj (den smag man bedst kan lide) så er det såadn set en smags sag hvor meget man vil have i... prøv dig frem og smag hvor meget den skal smage af feks. hindbær....
man kan også bruge friske frugter, men det er ikke lige årstid for det.

du spørg bare trine...:)

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.