Babysikring af bolig - hvad skal vi købe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Miss Tina

Lise skriver:

Vi har lås på to køkkenunderskabe (ud af syv) - der hvor skraldespanden og opvaskemiddel er, og et hvor der tidligere var en masse madvarer - nu er der ovnfaste fade og sådan noget i det skab, og en dag hvor det stod åbent et øjeblik, røg der et fad pga små nysgerrige barnefingre...så vi beholder det på lidt endnu.

Så har vi et gitter omkring vores brændeovn. MIn far fortæller tit og ofte om hvordan vi nemt lærte at den var avav da min bror og jeg var børn - men nogle ting synes jeg ikke mine unger behøver at lære på den hårde måde

Vi har engang købt hjørnedimser, men aldrig rigtig brugt dem. Jeg synes de er så grimme, og der var aldrig rigtigt været nogle uheld, trods maaaange farlige hjørner.

NOget jeg godt kunne tænke mig, som jeg ikke ved om almindelige døde kan få, er sådan nogle fleksible plastiklister til at sætte over åbningen mellem en dør, hvor den er hængslet, og væggen. For kommer der små fingre deri, og døren lukkes, så kan de sgu klippes af. De har dem i vuggestuen, men de findes vist kun til institutionssalg.

Det var det!

De der til døren har man kunne få i IKEA ellers mener jeg at der er LIDL der nogen gange får dem hjem på tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

JonTri

Ikke noget... Har en pakke dimser til stikkontakter til at ligge... De ryger vist bare ud. har fået lært min dreng, hvad de forskellige reng midler bruges til... F. Eks hjælper han med at starte opvaskeren osv. Det har gjort at opvasketabs, wcrens og lign kan stå i fred.
Klorin, terpentin osv er i kælderen.

Det kan blive for vildt, med at sikre hjemmet... Jeg kan jo ikke forvente at min familie og venner har sikret deres hjem, når jeg kommer forbi.

Dog har jeg altid været påpasselig mht nedhængte ledninger fra køkkenmaskiner. Og så har vi gitter for kældertrappen.

Anmeld

14. februar 2011

serinasmor

hmmm ...

vi har ikke investeret i det helt store .. men du får da alligevel en liste over ting der er gjort her i huset

sat trappegitter op

sat propper i stikdåser der ikke er i brug

sat forlængerledning til kaffemaskine og elkedel fast på bagvæggen i køkkenet (så hænger ledningerne ALDRIG udover kanten

puttet opvasketabs i en bøtte med låg (står under vasken)

sat afspændingsmiddel(opvaskemaskine ud i skabet i gangen - til alt det andet rengøringshalløj over 120 fra gulvet)

ting vi ikke behøvede tænke så meget over fordi vi allerede havde taget højde for det:

ALT der kan gå i stykker (med skarpe kanter) skal væk fra børnehøjde OGSÅ inden i skabe.

knive og andre skarpe genstande flyttes op i de øverste 2 skuffer ..

vi har valgt ikke at børnesikre så hun ikke kan åbne skabene men istedet fokusere på at hun lærer at hun ikke må .. hvilket er gået fint selvfølgelig har vi en rebel til tider men efter det første stykke tid var det ikke længere så interessant at åbne skabe .. og skulle hun alligevel få dem åbnet mens vi lige er på toilettet eller vender ryggen til så er indholdet børnesikret så hun ikke kommer slemt til skade

hmm gav det overhovedet mening

serinasmor

Anmeld

14. februar 2011

Rosa

Tusind tak for jeres svar.

Interessant og lærerigt at læse hvorfor (og hvorfor IKKE) man børnesikrer sit hjem, og jeg forstår udmærket argumenterne. Grunden til (udover det åbenlyse) at jeg gerne vil børnesikre (indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig) er, at jeg ikke gider være den mor der render rundt og siger "nej" hele tiden. Jeg gider det simpelthen ikke - jeg vil være tryg ved at han kravler en tur rundt i huset på egen hånd uden at jeg sidder og tænker på stikkontakter og rengøringsmidler, dørsprækker m.m. Men tak for tipsene, jeg kommer nok til at bruge det fleste!

Anmeld

14. februar 2011

132319

Jeg har børnesikring på allle mine vinduer. Nogle vil måske mene at det er hysterisk men de kan åbnes på VID gab og vi bor på 2. sal. 

Jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne ske hvis Hjalte lige en dag syntes at han skulle åbne det  -Og det er ikke ret svært.

I min gamle lejlighed havde jeg lås på vasken da det var det eneste sted jeg kunne have rengøringsmidler og den slags. Jeg satte den på efter jeg en dag fandt Hjalte godt i gang med at hælde afspændingsmiddel udover sig 

Udover det havde jeg på et glasskab hvor jeg havde mit arvestel fra mine bedsteforældre stående. Jeg turde ikke risikere at han fik smadret det.

Jeg har det som dig, better safe than sorry og vil ikke sige "Nej, det må du ikke" hele tiden. Jeg går i bad om morgenen men han er i stuen og så tør jeg ikke risikere at han lige pludselig en dag skal afprøve om han kan "falde med stil", ligesom Buzz Lightyear (Jep, det er det store idol herhjemme )

Anmeld

14. februar 2011

Valle81

Rosa skriver:

Nu skal vi jo flytte her d.1., og i den forbindelse snakker vi om hvad vi skal købe for at babysikre lejligheden. Der er ingen trapper, men der er køkken-alrum i forbindelse med stuen. 

Hvad har I andre investeret i / gjort af små tricks så de små ikke kommer galt afsted? De fleste ulykker sker jo i hjemmet 

Kh

Rosa

Her er intet købt:0)

Vi har fjernet alt hvad han ville kunne komme til skade ved - så vi bor i et RET så kedeligt hjem i tiden.

Og så går vi aldrig fra ham - på den måde at han ikke er alene i et rum - for de kan da altid komme til skade:0)

Men kravl en tur i hjemmet når i er på plads og se tingene i børnehøjde så finder man ting.

Anmeld

14. februar 2011

qp

Rosa skriver:

Nu skal vi jo flytte her d.1., og i den forbindelse snakker vi om hvad vi skal købe for at babysikre lejligheden. Der er ingen trapper, men der er køkken-alrum i forbindelse med stuen. 

Hvad har I andre investeret i / gjort af små tricks så de små ikke kommer galt afsted? De fleste ulykker sker jo i hjemmet 

Kh

Rosa

Du skal kravle en tur rundt i huset - så vil du kunne se hvor der skal foregygges - Gjorde jeg dengang...

Derudover: sørg for ledninger er afvejen, sæt børnesikring på skabe og skuffer hvor der befinder sig farlige ting i ... og så er der sådanne skide smarte dimser man lige kan klikke under dørene så de ikke kan åbnes/ lukkes. Min søn er jo 2 år så der er jo en verden eller 2 til forskel aldersmæssigt - men jeg har lige invisteret i sådanne "overtræksknapper" man sætter på komfuret da min søn synes det er vildt spændende, at tænde for kogepladerne ....

Anmeld

14. februar 2011

Skouboe

Vi har sat alle rengøringsmidler, opvasketabs osv videre op i de øverste skabe, sammen med el-pisker osv.

Så har vi gitter om brændeovnen. Ikke fordi vi er bekymrede for at de piller - det kan vi sagtens lære dem at lade være med, men de kan falde og vælte ind i den, og så kan det gå rigtigt galt.

Så har vi gitter for trappen både foroven og forneden, men det er sjældent lukket i øjeblikket, da Freja godt ved at hun ikke må og Silja kan ikke kravle endnu.

Vi har gitter ud til bryggerset, men det er fordi der står kattemaden ude og kattene skal have mulighed for at spise i fred. Fx fik Freja øje på den ene i dag og satte straks efter ham med et: "Kom her Bølle - Freja fange dig.." 

Åh ja, og så har vi en smart toiletbørste, der ikke kan åbnes af små børn - vi fik den efter at jeg havde taget Freja i at rede hår med den gamle... 

... og det der med bare at lade ham kravle en tur er en skøn illusion... Den dag du ikke holder øje med ham, skal han nok opspore den ene ting du glemte at børnesikre og ødelægge/sprede den ud over det hele / spise eller gemme den...

Du finder snart dig selv som en mistænksom mor, der lusker efter dit barn, når der har været stille i mere end 20 sekunder, fordi du VED at børn kun er stille når de laver ulykker, og du kommer til at bruge de næste par år på at sige nej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.