Babysikring af bolig - hvad skal vi købe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.554 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Rosa

Nu skal vi jo flytte her d.1., og i den forbindelse snakker vi om hvad vi skal købe for at babysikre lejligheden. Der er ingen trapper, men der er køkken-alrum i forbindelse med stuen. 

Hvad har I andre investeret i / gjort af små tricks så de små ikke kommer galt afsted? De fleste ulykker sker jo i hjemmet 

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Miss Tina

Jeg opgave at gøre noget. Det eneste jeg var meget hys med var bordhjørner og de dytter jeg købte, fandt han selv ud af pille af. Så her var det mere spændende når der var sikkerhed end når der ikke var.

Men gitter er altid godt at sætte op, der kan man virkelig få lukket af. Og så kan man få nogen dytter til komfyret, så der ikke kan tændes, men aner ikke om de virker.

Tina

Anmeld

14. februar 2011

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Vi har installeret låse i de nederste køkkenskabe, så han ikke kan komme til rivejern, rengøringsmidler og køkkenmaskiner. Derudover har vi trappegitter

Anmeld

14. februar 2011

Lullaby

Sat rengørinsmidler væk og det var det

Anmeld

14. februar 2011

Mormilla

Rosa skriver:

Nu skal vi jo flytte her d.1., og i den forbindelse snakker vi om hvad vi skal købe for at babysikre lejligheden. Der er ingen trapper, men der er køkken-alrum i forbindelse med stuen. 

Hvad har I andre investeret i / gjort af små tricks så de små ikke kommer galt afsted? De fleste ulykker sker jo i hjemmet 

Kh

Rosa

Vi har sat de der dimser i stikkontakter, de skabe/skuffer som vi ikke vil ha ham i har vi sat noget på. Har os haft hjørner på bordet. Ellers har vi ikke gjort noget...

Anmeld

14. februar 2011

Rockertand

Intet, mit ældste barn er opdraget til ikke at pille ved ting og har aldrig gjort det, det bliver den yngste også......kan ikke lige komme i tanke om ting, der ville være til fare, stikkontakterne er helt nye og dermed sikrede, og ellers overlever de nok en bule eller et blåt mærke.

Anmeld

14. februar 2011

LR85

vi har købt dimser til stikkontakterne i IKEA, og sådan nogen låse ting til køleskabet hvilke vi så aldrig har brugt.

vigtigst er nok a sørge for a stille rengøringsmidler, skarpe genstande/køkkenmaskiner op hvor det ikke er i børnehøjde.

Anmeld

14. februar 2011

LinLin

Vi købte 3 ting: en børnesikring til skabet under vasken i køkkenet (der står rengøringsmidler!), en gitter til trappen på 1. sal (ikke til stueetagen...) og så sådan nogle propper til stikkontakterne...

Anmeld

14. februar 2011

titte

Jeg havde kun gitterlåge ud til køkkenet så hun ikke ku komme derud medmindre jeg var der.... men ellers intet. Men tror også der er forskel på hvor pilfingrede børn er ;O) og ellers så det jo bare at bruge ordet nej forbudt og efter nogle gange så virker den ;O)

Anmeld

14. februar 2011

Lise

Vi har lås på to køkkenunderskabe (ud af syv) - der hvor skraldespanden og opvaskemiddel er, og et hvor der tidligere var en masse madvarer - nu er der ovnfaste fade og sådan noget i det skab, og en dag hvor det stod åbent et øjeblik, røg der et fad pga små nysgerrige barnefingre...så vi beholder det på lidt endnu.

Så har vi et gitter omkring vores brændeovn. MIn far fortæller tit og ofte om hvordan vi nemt lærte at den var avav da min bror og jeg var børn - men nogle ting synes jeg ikke mine unger behøver at lære på den hårde måde

Vi har engang købt hjørnedimser, men aldrig rigtig brugt dem. Jeg synes de er så grimme, og der var aldrig rigtigt været nogle uheld, trods maaaange farlige hjørner.

NOget jeg godt kunne tænke mig, som jeg ikke ved om almindelige døde kan få, er sådan nogle fleksible plastiklister til at sætte over åbningen mellem en dør, hvor den er hængslet, og væggen. For kommer der små fingre deri, og døren lukkes, så kan de sgu klippes af. De har dem i vuggestuen, men de findes vist kun til institutionssalg.

Det var det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.