Vi har lås på to køkkenunderskabe (ud af syv) - der hvor skraldespanden og opvaskemiddel er, og et hvor der tidligere var en masse madvarer - nu er der ovnfaste fade og sådan noget i det skab, og en dag hvor det stod åbent et øjeblik, røg der et fad pga små nysgerrige barnefingre...så vi beholder det på lidt endnu.
Så har vi et gitter omkring vores brændeovn. MIn far fortæller tit og ofte om hvordan vi nemt lærte at den var avav da min bror og jeg var børn - men nogle ting synes jeg ikke mine unger behøver at lære på den hårde måde 
Vi har engang købt hjørnedimser, men aldrig rigtig brugt dem. Jeg synes de er så grimme, og der var aldrig rigtigt været nogle uheld, trods maaaange farlige hjørner.
NOget jeg godt kunne tænke mig, som jeg ikke ved om almindelige døde kan få, er sådan nogle fleksible plastiklister til at sætte over åbningen mellem en dør, hvor den er hængslet, og væggen. For kommer der små fingre deri, og døren lukkes, så kan de sgu klippes af. De har dem i vuggestuen, men de findes vist kun til institutionssalg.
Det var det! 
Anmeld