Opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Sabsy

linselouise skriver:

Her fjernede vi kun de ting som var decideret farlige for Lauritz.

Jeg mener at det er en bjørnetjeneste at fjerne alt i børnenes højde, for så lærer de det aldrig, og prøv at tænk når i er ude hos nogle andre, skal de så også fjerne alt i Benjamins højde?

I må have tålmodighed og bliv ved med at sig nej og flyt ham hen til noget andet, hvis han piller ved ting han ikke må. Til sidst skal det nok virke, men det kræver virkelig at man står fast og har tålmodighed, for han vil gøre det igen og igen og igen.

Lauritz elskede at hive alle dvd'erne ud af reolerne i godt 4 mdr gjorde han det hver dag, idag rører han dem ikke. de står helt fint på deres plads.

De ting vi har fjernet er også farligt for ham, resten bliver stående.. Men ex. mine glaslysestager er røget væk, da Benjamin tror at han kan drikke af alt.. Haha

- Ledningerne er blevet samlet bag tv osv. Men der står lidt tilbage men ikke ting jeg ved han kan brænd, skære, slå, rive osv.  sig på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Mi

linselouise skriver:

Her fjernede vi kun de ting som var decideret farlige for Lauritz.

Jeg mener at det er en bjørnetjeneste at fjerne alt i børnenes højde, for så lærer de det aldrig, og prøv at tænk når i er ude hos nogle andre, skal de så også fjerne alt i Benjamins højde?

I må have tålmodighed og bliv ved med at sig nej og flyt ham hen til noget andet, hvis han piller ved ting han ikke må. Til sidst skal det nok virke, men det kræver virkelig at man står fast og har tålmodighed, for han vil gøre det igen og igen og igen.

Lauritz elskede at hive alle dvd'erne ud af reolerne i godt 4 mdr gjorde han det hver dag, idag rører han dem ikke. de står helt fint på deres plads.

Med hensyn til det jeg har markeret. Når børn er op til 1½ til 2 år er de drevet af deres sanser og især bruger de deres mund til at opleve verden med. Vores piger har pillet ved ALT indtil de blev 1½ års tid. Jeg mødte mange som sagde det samme som dig, altså at de aldrig ville lære at de skulle lade tingene være, men det er altså ikke sandt. Når de er over pilfingeralderen, så stopper de. Mine piger er 6 år nu og de piller altså aldrig ved ting mere og har ikke gjort det i mange år.

Marianne

Anmeld

14. februar 2011

<3

MarianneSonne skriver:

Med hensyn til det jeg har markeret. Når børn er op til 1½ til 2 år er de drevet af deres sanser og især bruger de deres mund til at opleve verden med. Vores piger har pillet ved ALT indtil de blev 1½ års tid. Jeg mødte mange som sagde det samme som dig, altså at de aldrig ville lære at de skulle lade tingene være, men det er altså ikke sandt. Når de er over pilfingeralderen, så stopper de. Mine piger er 6 år nu og de piller altså aldrig ved ting mere og har ikke gjort det i mange år.

Marianne

Anmeld

14. februar 2011

Mi

Han er jo ret kvik jeres dreng, for han har jo fundet ud af hvordan han får opmærksomhed fra jer  Lad ham pille, især når han er så lille som han er. Det er hans måde at opleve verden på, og hvis i stopper denne drift, så har han ikke andre måder at sanse verden på. Med hensyn til at han slukker for lyden når i ser tv, så gjorde vores piger noget af det samme (de slog med klodser på skærmen). Men vi fandt ud af, at hvis vi slukkede fjernsynet, så stoppede de. De manglede jo bare at være sammen med os. Der kan jo være ting som i ikke kan fjerne og som kan være farlige eller gå i stykker, og der må i aflede ham. Tag ham væk og få ham igang med at lege med noget andet.

Vores piger stoppede helt af sig selv med at pille da de blev et par år.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. februar 2011

Mi

9510 skriver:

Jeg siger nej og flytter så min pilfinger væk fra tingene, igen og igen og igen:-))

det begynder og virke nu, han er 17 mdr

Det er også først i genne alder at de kognitivt er udviklet i en grad så de kan stoppe deres impulser. Inden den tid ved de måske godt at de ikke må pille ved vasen, men deres drifter er de ikke i stand til at styre.

Anmeld

14. februar 2011

Mi

Mumto3 skriver:

Sikke da en fornuftig og klog dreng I har!!!

Det er da super godt at han kan finde ud af at slukke for fjernesynet eller ihvertfald slukke for lyden, nå mor og far sidder og ser TV-avis i det samme rum som han er i  Det er jo slet ikke fjernsyn for små drenge

-og så er det dejligt at han kan finde ud af at få tiltrukket sig lidt opmærksomhed fra far og mor, som bare sidder der og kigger ind i dummekassen, istedet for at sidde nede på gulvet og lege med ham!

Ej, spøg til side, men når børn gør sådan noget, så er det jo i bund og grund fordi de trænger til lidt voksenkontakt. Tag ham med ud i køkkenenet og vask op sammen med ham. Ja, det tager lang tid, men det er hyggeligt, han lærer at man skal rydde af efter aftensmad, det styrker hans motorik og er godt for hans selvværd at han føler at han kan bidrage med noget positivt til familien, istedet ofr at bliver irrettesat når han forsøger at få sit behov for voksenkontakt dækket.

Vi har haft temmelige farlige stikkontakter i gulvhøjde, og vi har 3 børn der aldrig har rørt ved dem. Vi lærte dem ganske simpelt at man MÅ GERNE kigge på dem (det er umuligt at lære små børn hvad de ikke må, de kan kun lære det de gerne må), og hver gang kontakterne blev spænedende, ja,så satte vi os da ned på gulvet sammen med barnet og kiggede på kontakten og snakkede om at vi måtte gerne kigge, men kun kigge, og på et ellers andet tidspunkt blev barnet træt af at kigge på kontakten og så kunne vi sætte os op ved spisebordet igen og nyde søndagsavisen og morgenkaffen., eller hvad vi nu havde gang i.

Lige præcis

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. februar 2011

Sabsy

MarianneSonne skriver:

Han er jo ret kvik jeres dreng, for han har jo fundet ud af hvordan han får opmærksomhed fra jer  Lad ham pille, især når han er så lille som han er. Det er hans måde at opleve verden på, og hvis i stopper denne drift, så har han ikke andre måder at sanse verden på. Med hensyn til at han slukker for lyden når i ser tv, så gjorde vores piger noget af det samme (de slog med klodser på skærmen). Men vi fandt ud af, at hvis vi slukkede fjernsynet, så stoppede de. De manglede jo bare at være sammen med os. Der kan jo være ting som i ikke kan fjerne og som kan være farlige eller gå i stykker, og der må i aflede ham. Tag ham væk og få ham igang med at lege med noget andet.

Vores piger stoppede helt af sig selv med at pille da de blev et par år.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hmm, griner.. Måske jeg skal tage det stille og roligt.. Griner..

Men problemet er at vi pt bor en hund, et barn og to voksne på, ja hvor stor er stuen? 20kvm.. Resten af vores lejlighed er under skimmelfare (dvs. de er igang, men har stået på i 1½mdr) - så vi har kun vores stue at færdes i, og der står en dobbelt seng og en tremmeseng - vi har slet ikke plads, så måske er det derfor det irritere mig.. Den tænker jeg lige over

Anmeld

14. februar 2011

Mi

Bubbes skriver:

Men problemet er at vi pt bor en hund, et barn og to voksne på, ja hvor stor er stuen? 20kvm.. Resten af vores lejlighed er under skimmelfare (dvs. de er igang, men har stået på i 1½mdr) - så vi har kun vores stue at færdes i, og der står en dobbelt seng og en tremmeseng - vi har slet ikke plads, så måske er det derfor det irritere mig.. Den tænker jeg lige over

Ja det er ikke meget plads. Kan godt forstå at du er ved at blive nutz

Anmeld

14. februar 2011

Mumto3

Bubbes skriver:

Pyha, det lyder som en KÆMPE udfordring! men hvis I trænger til ro og at se fjernsyn, så kunne det måske være en mulighed (en gang i mellem!!!) at den ene gik tur med barnevognen og den anden lå på sofaen derhjemme og så fjernsyn i ro og mag.

Anmeld

14. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da Luka var lille endte det med, at vi fjernede alle ting han kunne finde på, at pille ved og evt. ødelægge. Jeg havde ellers altid sagt, at det ville jeg ikke. Men man har et standpunkt til man tager et nyt, he he he.

Men med Lina har vi intet flyttet. Hun piller bare ikke på samme måde som med Luka.

Fantastisk, at have vindueskarme med blomster i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.