Opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Sabsy

Jeg har et lille spørgsmål!

- Hvordan lærte i Jeres barn/børn ikke at tage tingene el. ikke pille?

Hvor lang tid gik der?

Benjamin er super provokerende (), for tiden - han er begyndt at slukke vores surround-sound mens vi ser nyhederne mm. Han hiver vores lamper ned fra bordene osv. så nu er vores hjem helt tomt fra spisebordet og ned (ØØØØØØØV) - Elsker pynteting)

Men når så han er ved at hive tingene ned el. slukker så siger vi NEJ!, Benjamin - så gør han det også vender han sig om ig griner med det der dejlige grin - og det gør det bare såååå meget sværer... Hvordan lære han det??

Håber på lidt svar, så jeg kan få min baldemager sat på plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Tulle28

Bubbes skriver:

Hvor lang tid gik der?

Benjamin er super provokerende (), for tiden - han er begyndt at slukke vores surround-sound mens vi ser nyhederne mm. Han hiver vores lamper ned fra bordene osv. så nu er vores hjem helt tomt fra spisebordet og ned (ØØØØØØØV) - Elsker pynteting)

Men når så han er ved at hive tingene ned el. slukker så siger vi NEJ!, Benjamin - så gør han det også vender han sig om ig griner med det der dejlige grin - og det gør det bare såååå meget sværer... Hvordan lære han det??

Hmm... Læste i Lola Jensen's bog, at indtil de er omkring 2 år kan man ikke rigtig opdrage - der er det bedre at man fjerne det som de ikke må pille ved. Nu er min datter kun 10 mdr., så det er så som så med opdragelsen - der er nok andre som har et mere kvalificeret svar

Anmeld

14. februar 2011

9510

Jeg siger nej og flytter så min pilfinger væk fra tingene, igen og igen og igen:-))

det begynder og virke nu, han er 17 mdr

Anmeld

14. februar 2011

FruEllingsen

Et god råd vi fik af SP, var at når vi sagde nej, skulle vi flytte ham, og tilbyde ham noget han gerne måtte lege med.

Marcus er kun 9 mdr. så har ikke rigtig andre ting jeg kan byde ind med endnu.

Anmeld

14. februar 2011

Sabsy

Drømmer skriver:

Et god råd vi fik af SP, var at når vi sagde nej, skulle vi flytte ham, og tilbyde ham noget han gerne måtte lege med.

Marcus er kun 9 mdr. så har ikke rigtig andre ting jeg kan byde ind med endnu.

Benjamin er også kun 9mdr.. Men tak for svar

Anmeld

14. februar 2011

Fru Nielsen

Altså mathias er 10 mdr og han går i skabe, snupper ledniger osv osv....

herhjemme bliver INTET flyttet bare fordi han er en pilfinger... Bare fordi han ik kan lade det stå vil jeg ikke lave mit hjem om, NIXEN!

Vi siger Nej Mathias, du må ikke mens vi ryster på hovedet også flytter vi ham fra det han nu engang har gang i... Det kan godt kræve 20 gange, men så begynder det som regl også og fise ind...

Anmeld

14. februar 2011

FruEllingsen

Fru Nielsen skriver:

herhjemme bliver INTET flyttet bare fordi han er en pilfinger... Bare fordi han ik kan lade det stå vil jeg ikke lave mit hjem om, NIXEN!

Vi siger Nej Mathias, du må ikke mens vi ryster på hovedet også flytter vi ham fra det han nu engang har gang i... Det kan godt kræve 20 gange, men så begynder det som regl også og fise ind...

Det er også sådan vi gør.

Vi er bare ikke nået så langt at den er fesen ind endnu. hehe

Anmeld

14. februar 2011

Sabsy

Fru Nielsen skriver:

Taaaaak - overvejer det også..

- Det er bare så træls, når de har en eller anden "Breaking News" nyhed, at så vælger Mini Olsen at slukke.. Hihih

Anmeld

14. februar 2011

Mumto3

Sikke da en fornuftig og klog dreng I har!!!

Det er da super godt at han kan finde ud af at slukke for fjernesynet eller ihvertfald slukke for lyden, nå mor og far sidder og ser TV-avis i det samme rum som han er i  Det er jo slet ikke fjernsyn for små drenge

-og så er det dejligt at han kan finde ud af at få tiltrukket sig lidt opmærksomhed fra far og mor, som bare sidder der og kigger ind i dummekassen, istedet for at sidde nede på gulvet og lege med ham!

Ej, spøg til side, men når børn gør sådan noget, så er det jo i bund og grund fordi de trænger til lidt voksenkontakt. Tag ham med ud i køkkenenet og vask op sammen med ham. Ja, det tager lang tid, men det er hyggeligt, han lærer at man skal rydde af efter aftensmad, det styrker hans motorik og er godt for hans selvværd at han føler at han kan bidrage med noget positivt til familien, istedet ofr at bliver irrettesat når han forsøger at få sit behov for voksenkontakt dækket.

Vi har haft temmelige farlige stikkontakter i gulvhøjde, og vi har 3 børn der aldrig har rørt ved dem. Vi lærte dem ganske simpelt at man MÅ GERNE kigge på dem (det er umuligt at lære små børn hvad de ikke må, de kan kun lære det de gerne må), og hver gang kontakterne blev spænedende, ja,så satte vi os da ned på gulvet sammen med barnet og kiggede på kontakten og snakkede om at vi måtte gerne kigge, men kun kigge, og på et ellers andet tidspunkt blev barnet træt af at kigge på kontakten og så kunne vi sætte os op ved spisebordet igen og nyde søndagsavisen og morgenkaffen., eller hvad vi nu havde gang i.

Anmeld

14. februar 2011

L.J.L

Bubbes skriver:

Hvor lang tid gik der?

Her fjernede vi kun de ting som var decideret farlige for Lauritz.

Jeg mener at det er en bjørnetjeneste at fjerne alt i børnenes højde, for så lærer de det aldrig, og prøv at tænk når i er ude hos nogle andre, skal de så også fjerne alt i Benjamins højde?

I må have tålmodighed og bliv ved med at sig nej og flyt ham hen til noget andet, hvis han piller ved ting han ikke må. Til sidst skal det nok virke, men det kræver virkelig at man står fast og har tålmodighed, for han vil gøre det igen og igen og igen.

Lauritz elskede at hive alle dvd'erne ud af reolerne i godt 4 mdr gjorde han det hver dag, idag rører han dem ikke. de står helt fint på deres plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.