1. Hvor gammelt er dit barn?
6 uger og 3 dage
2. Hvilken str. ble bruger I?
Str. 2 Libero --> jeg er dog i tvivl om, om vi snart skal over i en str. 3. Jeg synes, det ser ud som om str. 2 strammer om hans lår, så jeg tror, jeg køber en str. 3 bare for at se hvordan de passer - han skal under alle omstændigheder nok nå at få dem brugt.
3. Kan barnet holde øjenkontakt?
Ja og han bliver bedre og bedre til at gøre det i længere tid ad gangen. I starten kunne man får kort øjenkontakt med ham, men hans øjne flakkede hurtigt og så på min pande/hage/lampen bagved osv. Nu kan vi få øjenkontakt med ham og efter to sek. også få et stort smil mens han stadig holder øjenkontakt 
4. Kan barnet holde hovedet selv?
Jep, han er super sej! Men indimellem må han give op og falder ind mod mit bryst. Hans hovede dingler ikke på samme måde mere som da han var helt ny, han har hele overkroppen med (gir det mening?)
5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer?
Ja og jeg ELSKER det!
6. Er det kommet ud og sove i barnevognen?
Nej kun på gåturer. Jeg har overvejet at lade ham stå ude i gården når han sover efter vi har været ude at trille med vognen, men har ikke gjort det endnu. Synes det er for koldt og at det blæser
7. Bruger I sut? Hvilken?
Ja og nej. Han er ikke vild med den og vil meget hellere bruge vores fingre, sin egen hånd eller mors babser. Sutten er sidste udvej og han glemmer den fra dag til dag. Så vi starter forfra med en baby som tror jeg er ved at tage livet af ham hver gang jeg gir ham sutten. Han overgiver sig dog hurtigere og hurtigere, så der er forhåbentligt lys for enden af tunnelen! (7-9-13)
8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag?
Det er MEGET forskelligt. Han er rimelig konstant i sin nattesøvn: han spiser kl 24, 3, 7 og 10 og indimellem sover han. De resterende timer sover han som vinden blæser. Nogle dage er han kun vågen et par timer i alt udover når han spiser (hvor han også næsten sover sig igennem), andre dage sover han kun en time eller to i løbet af dagen. Det er en af de ting jeg skal have snakket med min sundhedsplejerske om, for de dage hvor han ikke sover, har jeg indtrykket af at han er søvnig, men han vil ikke rigtig sove - hverken ved brystet eller hvis han bliver puttet i sin seng