Spørgsmål om de små poder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Kats

1. Hvor gammelt er dit barn?
4 uger

2. Hvilken str. ble bruger I?
Vi bruger nr. 1. Det er dem hun passer bedst - de andre fylder aaalt for meget mellem hendes ben - og det skal hun ikke "udsættes" for.
De har aldrig været "fyldt op", for vi skifter hellere en gang for meget end for lidt, for at undgå rød numse

3. Kan barnet holde øjenkontakt?
ja

4. Kan barnet holde hovedet selv?
ja

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer?
Hun smiler rigtig tit ubevidst og i søvne. Et bevidst smil er begyndt at nærme sig

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen?
kun på gåture

7. Bruger I sut? Hvilken?
nej

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag?
det er meget varierende, og derfor ret svært at sige - men alt mellem 4 og 10 timer !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

DK

Marco2 skriver:

Han er 3 uger og 2 dage

Vi bruger str. 2 fra libero, men de er blevet lidt små rundt om maven, så når denne pakke er tom skal vi igang med nr. 3.

Ja! Det har han kunne i ca. en uge nu. Han kan vel ca. holde øjenkontakt i alt mellem få sekunder til 1 minut!

Øhh.. altså vi støtter hans hoved, men han kan godt holde det selv. Altså han kan sidde op ad os med hans hoved frit uden støtte. Men hans ryg og det hele er jo stadig super slattent!

Nej, skal de det?? Han smiler ikke engang ubevist. Han er en serious-baby. Han er vist tit bevidst bekymret Han kan se smile-agtig ud når han sover!

Ja. Jeg prøver at lægge ham ud hver dag omkring frokost. Han sover fint og længe derude!

Ja det har vi brugt fra første nat. Vi har testet tre slags, og favoritten her er MAM 0-1 mdr. men den har vi kun en af og kan ikke finde flere at købe, derfor har vi købt MAM 0-6 mdr. Der er sutten ens med 0-1 mdr. men skjoldet er lidt større!

Han er MEGET vågen synes jeg. Kirstine sov og sov og sov de første par måneder, så modsat dig er jeg lidt bekymret over om der mon er noget i vejen med ham fordi han er så meget vågen. Altså i min verden SOVER spædbørn uafbrudt. Men han er vel vågen... 8 timer hver dag?

Anmeld

19. februar 2011

Mettemus

6 uger og 3 dage

Str. 2 Libero --> jeg er dog i tvivl om, om vi snart skal over i en str. 3. Jeg synes, det ser ud som om str. 2 strammer om hans lår, så jeg tror, jeg køber en str. 3 bare for at se hvordan de passer - han skal under alle omstændigheder nok nå at få dem brugt.

Ja og han bliver bedre og bedre til at gøre det i længere tid ad gangen. I starten kunne man får kort øjenkontakt med ham, men hans øjne flakkede hurtigt og så på min pande/hage/lampen bagved osv. Nu kan vi få øjenkontakt med ham og efter to sek. også få et stort smil mens han stadig holder øjenkontakt

Jep, han er super sej! Men indimellem må han give op og falder ind mod mit bryst. Hans hovede dingler ikke på samme måde mere som da han var helt ny, han har hele overkroppen med (gir det mening?)

Ja og jeg ELSKER det!

Nej kun på gåturer. Jeg har overvejet at lade ham stå ude i gården når han sover efter vi har været ude at trille med vognen, men har ikke gjort det endnu. Synes det er for koldt og at det blæser

Ja og nej. Han er ikke vild med den og vil meget hellere bruge vores fingre, sin egen hånd eller mors babser. Sutten er sidste udvej og han glemmer den fra dag til dag. Så vi starter forfra med en baby som tror jeg er ved at tage livet af ham hver gang jeg gir ham sutten. Han overgiver sig dog hurtigere og hurtigere, så der er forhåbentligt lys for enden af tunnelen! (7-9-13)

Det er MEGET forskelligt. Han er rimelig konstant i sin nattesøvn: han spiser kl 24, 3, 7 og 10 og indimellem sover han. De resterende timer sover han som vinden blæser. Nogle dage er han kun vågen et par timer i alt udover når han spiser (hvor han også næsten sover sig igennem), andre dage sover han kun en time eller to i løbet af dagen. Det er en af de ting jeg skal have snakket med min sundhedsplejerske om, for de dage hvor han ikke sover, har jeg indtrykket af at han er søvnig, men han vil ikke rigtig sove - hverken ved brystet eller hvis han bliver puttet i sin seng

Anmeld

20. februar 2011

MorEllen

Super at du har startet denne tråden Godt læsestoff for en nybakt og uerfaren mor

1. Hvor gammelt er dit barn? 3 uker og 2 dager

2. Hvilken str. ble bruger I? Hun kan stadig passe i nr1, men nu prøver vi nr2, for det var det farmand kom hjem med da han hadde været i butikken De er en smule store, men de passer sånn nogenlunde...

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja, det er hun ret god til. Så længe vi snakker til henne så kigger hun oss dyypt ind i øynene..

4. Kan barnet holde hovedet selv? Det kommer an på hvor træt hun er, hun kan godt holde det oppe en stund, men plutselig kan hun kaste det bakover eller fremover, så vi skal passe på..!

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Ja, det har hun startet med de siste dage, og det er sååå skønt

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej, mor skal liiige venne sig til tanken om hun skal sove ude helt alene..

7. Bruger I sut? Hvilken? Vi bruger MAM silikonsut. Hun bruger den mest lige efter at hun har spist, for at sovne.. hun spytter den hurtig ud når hun har faldet i søvn.

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? Hun er vågen riktig mange timer i træk -opp til 6 timer, og det bekymrer oss lidt at hun ikke sover mere. Vi vågner og står op omkring kl 9.30. Fra kl 9.30 -  kl 22.00 sover hun måske en eller to gange a 1-2 timer.
Tilsammen sover hun ca 10 timer i døgnet, og det er jo ikke for meget.. så vi arbejder lidt på å få hende til at sove mere. Gode råd mottas med tak

Anmeld

20. februar 2011

CamiRon

1. Hvor gammelt er dit barn? 5 uger og 1 dag.

2. Hvilken str. ble bruger I? Størrelse 2.

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja i et minuts tid af gangen, når det går bedst og hun er frisk og har lysten.

4. Kan barnet holde hovedet selv? Nej ikke endnu. Jeg kan dog tydeligt mærke at hun bliver stærkere og stærkere i nakken.

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Ja det er hun lige begyndt på for at par dage siden. Der går dog lang tid imellem endnu.

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej det er Mor ikke klar til endnu pga. vejret...

7. Bruger I sut? Hvilken? MAM - den eneste hun gider ha'!

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? Tror hun er vågen 6-8 timer i et døgn - men det svinger rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.