Marco2 skriver:
1. Hvor gammelt er dit barn? 3 uger i lørdags
2. Hvilken str. ble bruger I? Libero str. 2, men str. 3 er skrevet på indkøbslisten, da han lynhurtigt fylder dem op, blir rød fordi de ikke kan følge med til at suge, og så siver det også ud af siderne. Håber 3 er løsningen.
3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja, han var utrolig opmærksom fra start af - han samtaler som sp kalder det. Men de siger også at han er ret vild til det, så ingen sammenligning der. Han holder ikke øjenkontakten i flere minutter, men gør det tilgengæld tit.
4. Kan barnet holde hovedet selv? Ja, han løfter det rigtig meget og længe - lige fra dag et. Men skal stadig støttes for han holder det ikke hele tiden - det dovendyr
5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Ja, flere gange om dagen og smiler også i søvne.
6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Ku mens jeg har gået med ham. Har ikke fået babyalrmen til at du endnu og synes også der har været mange grå dage.
7. Bruger I sut? Hvilken? Ja, mod min vilje, men det hele er blevet meget nemmere siden. Jeg har ikke sår på brystvorterne mere, da han ikke skal trøsteammes konstant. Af samme grund er han sluppet for ondt i maven af alt det mad! Så den vil jeg alligevel ikke klare mig uden! Kan ikke huske mærket, men sp sagde vi bare skulle købe de helt gammeldags runde.
8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag?
det har jeg slet ikke styr på... Pinligt men sandt. 6 timer er et godt bud tror jeg...
Åhh har så mange tanker/bekymringer. Synes det er meget sværere denne gang. Mon det er fordi hun er kommet 3 uger før at det hele er så anderledes?
Men håber nogle vil svare. Det er ikke for at skabe en konkurrence om udvikling men kun spm. for at jeg kan få lidt ro …
AG