Spørgsmål om de små poder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Marco2

1. Hvor gammelt er dit barn?

2. Hvilken str. ble bruger I?

3. Kan barnet holde øjenkontakt?

4. Kan barnet holde hovedet selv?

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer?

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen?

7. Bruger I sut? Hvilken?

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag?

Åhh har så mange tanker/bekymringer. Synes det er meget sværere denne gang. Mon det er fordi hun er kommet 3 uger før at det hele er så anderledes?

Men håber nogle vil svare. Det er ikke for at skabe en konkurrence om udvikling men kun spm. for at jeg kan få lidt ro …

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Diana...

TAK for denne tråd har selv tænkt på at oprette den. Jeg tror vi føler lidt det samme og jeg tænker også det må være fordi hun er født 3 uger for tidligt. Jeg tænker tit på at jeg lige skal skrive til dig hvordan din lille pige er nu. de er jo født ca samme tidspunkt. 

Nåå men til dine spørgsmål: 

1. Hvor gammelt er dit barn? 5 uger på onsdag.

2. Hvilken str. ble bruger I? vi bruger nr 1.

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja men ikke længe. 

4. Kan barnet holde hovedet selv? Ja det hun ret god til men når hun ikke gider mere slipper hun det bare så vi skal stadig være meget obs på det. MEN begge mine børn har altså kunne holde deres hoved fra dag et af de er rigtig stærke og det har vi fået at vide af både læger og SP så ikke samligne dem her. Min venindes bare er ældre end Nadia og kan ikke selv holde hoved. 

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Nej ingen smil her endnu  sad lige og kikket billeder af Lucas i morges og han smilte bevist da han var 5 uger gammel så det er lidt mærkeligt men de er jo 2 forskellige børn. 

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Hun sov 3 timer ude for første gang i går og jeg måtte virkelig tvinge mig til det he he jeg turde ikke 

7. Bruger I sut? Hvilken? Vi er ved at lære hende det men hun er ikke glad for det hun har en Avent sut de flade og det er de eneste hun har prøvet men jeg prøver en ny type her en af dagene. 

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? Uhh jeg tror det er CA 6 timer +- 

Vil du ikke skrive dine svar også? 

Knus Diana

Anmeld

14. februar 2011

AnneBJ

Jeg har jo ikke noget at bidrage med, og er faktisk på vej ud af døren. Men jeg ville lige skrive et par linier til dig alligevel! Det ærgrer mig at du bekymrer dig sådan (for det er sikkert helt uden grund ) - tror du ikke du skal prøve at give SP eller læge (eller hvem-ved-jeg) et kald? Ikke så meget pga. lillepigen, men pga. din egen bekymring - så du kan få lidt ro i sindet og vide at din lille pige har det SÅ fint, og bare ikke er den samme baby som sin storesøster?

Et kæmpekram herfra! 

Anmeld

14. februar 2011

Marco2

Jo selvfølgelig vil jeg skrive mine også

1. Hvor gammelt er dit barn? 4 uger

2. Hvilken str. ble bruger I? Har prøvet både 1, 2 og 3. Det er T der har købt og han kan ikke huske hvad han købte sidste gang, når han står i butikken, så vi skifter åbenbart rundt i bleer (Mon han lider af sympati-amme-hjerne?) 

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Meget lidt. Det er få sekunder tror jeg. Men engang imellem føler jeg den er der, for sekundet efter at se at hun er faldet i søvn eller kigger væk. Så vi har endnu ikke de store filosofiske samtaler

4. Kan barnet holde hovedet selv? Nej, det dingler rundt, og det er underligt for Emily ku' næsten holde sit hoved selv fra nyfødt.

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Nej, smiler i søvne. Sådan et rigtigt Joey "how you doing"-smil

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej  Sover stadig i mors arme

7. Bruger I sut? Hvilken? Ikke endnu. Men har kogt nogle MAM sutter til hvis behovet opstår

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? 4-6 timer

Anmeld

14. februar 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Jo selvfølgelig vil jeg skrive mine også

1. Hvor gammelt er dit barn? 4 uger

2. Hvilken str. ble bruger I? Har prøvet både 1, 2 og 3. Det er T der har købt og han kan ikke huske hvad han købte sidste gang, når han står i butikken, så vi skifter åbenbart rundt i bleer (Mon han lider af sympati-amme-hjerne?) 

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Meget lidt. Det er få sekunder tror jeg. Men engang imellem føler jeg den er der, for sekundet efter at se at hun er faldet i søvn eller kigger væk. Så vi har endnu ikke de store filosofiske samtaler

4. Kan barnet holde hovedet selv? Nej, det dingler rundt, og det er underligt for Emily ku' næsten holde sit hoved selv fra nyfødt.

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Nej, smiler i søvne. Sådan et rigtigt Joey "how you doing"-smil

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej  Sover stadig i mors arme

7. Bruger I sut? Hvilken? Ikke endnu. Men har kogt nogle MAM sutter til hvis behovet opstår

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? 4-6 timer

Ha ha 3 svømmer hun ikke rundt i dem? Her svømmer vi rund i en 2 er. Nå men næsten 5 uger kom hun uden for og sover her så der er et par dage at løbe på endnu he he  

Anmeld

14. februar 2011

Marco2

Diana... skriver:

Ha ha 3 svømmer hun ikke rundt i dem? Her svømmer vi rund i en 2 er. Nå men næsten 5 uger kom hun uden for og sover her så der er et par dage at løbe på endnu he he  

Altså synes de er store, men det var nu engang dem vi havde. De går ihvertfald langt op både fortil og bagtil. Men de er fra 4-9 kilo så hun burde jo være indenfor vægtklassen. 2'erne er vi ikke så glade for. Der tisser hun ud ad. Enten i siderne eller bagpå. Så vil sige at vi er mest til 1'erne eller 3'erne. 

Jeg henter jo Emily med barnevognen hver dag fra børnehave, og i torsdags ville Emily gerne lege ude på vejen da vi var kommet hjem, og jeg kunne lige feje lidt blade sammen i indkørslen, så der stod hun i barnevognen. Så hun HAR PRØVET 

Men hun kommer ikke ud i disse dage, hvor det fyger og er pissekoldt … Hvor blev det der forår lige af?

Anmeld

14. februar 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Altså synes de er store, men det var nu engang dem vi havde. De går ihvertfald langt op både fortil og bagtil. Men de er fra 4-9 kilo så hun burde jo være indenfor vægtklassen. 2'erne er vi ikke så glade for. Der tisser hun ud ad. Enten i siderne eller bagpå. Så vil sige at vi er mest til 1'erne eller 3'erne. 

Jeg henter jo Emily med barnevognen hver dag fra børnehave, og i torsdags ville Emily gerne lege ude på vejen da vi var kommet hjem, og jeg kunne lige feje lidt blade sammen i indkørslen, så der stod hun i barnevognen. Så hun HAR PRØVET 

Men hun kommer ikke ud i disse dage, hvor det fyger og er pissekoldt … Hvor blev det der forår lige af?

Nej det kan jeg godt forstå du ikke vil det ville jeg heller ikke når det sådan et vejr. Vi har heldigvis et "skur" de står og sover i så der er helt læ og det hverken regnen eller sner ind men hun kommer ikke ud i - grader det tør jeg ikke he he eller jo hun var ude i -1 igår men så sover de jo inde i det der "skur" agtig noget og der lidt varmere og så i en barnevogn så det blev jo til + græder og idag har vi 0 grader så der tør jeg også og ingen vind eller sne. 

Anmeld

14. februar 2011

CA

Marco2 skriver:

1. Hvor gammelt er dit barn? 3 uger i lørdags

2. Hvilken str. ble bruger I? Libero str. 2, men str. 3 er skrevet på indkøbslisten, da han lynhurtigt fylder dem op, blir rød fordi de ikke kan følge med til at suge, og så siver det også  ud af siderne. Håber 3 er løsningen. 

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja, han var utrolig opmærksom fra start af - han samtaler som sp kalder det. Men de siger også at han er ret vild til det, så ingen sammenligning der. Han holder ikke øjenkontakten i flere minutter, men gør det tilgengæld tit.

4. Kan barnet holde hovedet selv? Ja, han løfter det rigtig meget og længe - lige fra dag et. Men skal stadig støttes for han holder det ikke hele tiden - det dovendyr

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Ja, flere gange om dagen og smiler også i søvne.

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Ku mens jeg har gået med ham. Har ikke fået babyalrmen til at du endnu og synes også der har været mange grå dage.

7. Bruger I sut? Hvilken? Ja, mod min vilje, men det hele er blevet meget nemmere siden. Jeg har ikke sår på brystvorterne mere, da han ikke skal trøsteammes konstant. Af samme grund er han sluppet for ondt i maven af alt det mad! Så den vil jeg alligevel ikke klare mig uden! Kan ikke huske mærket, men sp sagde vi bare skulle købe de helt gammeldags runde. 

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag?   det har jeg slet ikke styr på... Pinligt men sandt. 6 timer er et godt bud tror jeg... 

Åhh har så mange tanker/bekymringer. Synes det er meget sværere denne gang. Mon det er fordi hun er kommet 3 uger før at det hele er så anderledes?

Men håber nogle vil svare. Det er ikke for at skabe en konkurrence om udvikling men kun spm. for at jeg kan få lidt ro …

AG

Anmeld

14. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

1. Hvor gammelt er dit barn? 4uger i morgen

2. Hvilken str. ble bruger I? Libero str.2

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja

4. Kan barnet holde hovedet selv? Lige fra første dag kunne hun løfte hovedet når hun lå på maven

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? 2 gange har hun smilet bevist da jeg "spiste" hendes tæer, men ellers rigtig mange ubeviste smil

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej ikke endnu syntes det blæser for meget

7. Bruger I sut? Hvilken? Nej

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? er lidt usikker men mellem 3-5timer vil jeg tro

Anmeld

14. februar 2011

IAH

1. Hvor gammelt er dit barn? 4 uger + 2 dage

2. Hvilken str. ble bruger I? Det er lidt kaos. Indtil for et par dage siden var det str 1 i libero, men nu er han blevet for stor. Han tisser ud af str 2.. Nu prøver vi Aldis i dag

3. Kan barnet holde øjenkontakt? Ja

4. Kan barnet holde hovedet selv? Ja, selvom han kun kan klare det lidt ad gangen

5. Smiler dit barn bevidst til dig/Jer? Tja, måske..

6. Er det kommet ud og sove i barnevognen? Nej, kan ikke nænne det. Det er så hyggeligt at have ham herinde

7. Bruger I sut? Hvilken? Ja, den tog nærmest selv. Og det er en af de ikke-så-tandvenlige runde sutter.. tsk tsk.

8. Hvor mange timer er dit barn vågent på en dag? 5 timer, men det svinger meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.